Bedeni sağlam ruhu can çekişen okuyucularım . Birkaç saatliğine öldüğünüzü düşünün. Dünyanın bütün sorunlarından, bütün kalbi çürümüş insanlarından, bütün gerçekleşemeyecek ve gerçekleşmiş hayallerinden uzaklaştığınızı. Bütün hayaller ve hayal kırıklıkları , ümitler ve ümitsizlikler, olasılıklar, imkansızlıkların geride kaldı. Hiçbir şey başarmak zorunda değilsiniz , kimseyle yüzleşmek zorunda değilsiniz . Yıktıklarınız ve sizi yıkanlar abise* hapsolmuş . Sizse göklerde süzülen bir ruhsunuz , aşağıdaki beden size ait ama içinde siz yoksunuz. Gerçek siz göklere , ait olduğunu sandığı yere döndü . Her şey iç içe hissediyorsunuz . Artık her şey tehi**. Zaman değişti ve artık özgürsünüz. Sizi kanatanlara baktığınızda şöyle diyorsunuz "Ve ben sizin üzerinizde uçuyormuş gibi hissediyorum ellerinizin ve sözlerinizin ulaşabileceğinden çok yukarıda. Sizin yalan yüzlerizden uzakta gerçeği bulmak için öldüğümü düşünerek mutlu oluyorum."
•
Rahatlamış hissettiriyor değil mi neredeyse özgür.
Ama bir de şu yanını düşünün . Bakın gökyüzünden yeryüzüne sizi sevenler öldüğünüzü fark ediyorlar. Anneniz , babanız , çocuğunuz , kardeşleriniz , arkadaşlarınız , komşularınız , akrabalarınız yıkıntıdan farksızlar . Hatta kimsesiz olduğunuzu düşünseniz bile aslında sizi seveceğini hiç ummadığınız belkide hiç mi hiç tanımadığınız birisi sizin için üzülüyor. ( üzülmez demeyin ben bir kelime konuşmadığım insan öldüğünde neredeyse bir ay yas tuttum . Hala hatırladıkça onu o hale getirenlere lanet ona da kabul olmasını umut ederek dualar okuyorum.) Düşünün sizin için dökülen gözyaşları, siz bir dine inansanız da inanmasanızda size okunan dualar , ve büyük ihtimalle annenizin , çocuklarınızın hiç olmazsa kardeşleriz yada arkadaşlarınız belki bir kaç esaslı akrabanın acı ağlayışları...Eğer varsa anneniz geldi şimdi başınıza , sarsıyor içi boş kabuğunuzu inandığı tanrıya yalvararak. Sizi ondan almaması için. ( unutmayın illaki birisi anneniz olmasa da kimseniz yoksa bile birisi üzülecek belki bu hiç ummadığınız biri.) Ağlıyor, bağırıyor eğer varsa babanıza yalvarıyor bir şey yapması için. Ve şimdi babanız geldi yanınıza , o güçlü , sert , sorumsuz , adaletsiz, harika , sıcacık , merhametli, sevgi ve anlayış dolu adam.( Hangisi sizinkiyse artık.) Gözleri dolu dolu. Yüzünde bir şok ifadesi. Anneniz sizi bıraktı onu sarsıyor -kurtar onu- ve o yavaşça yanınıza çöküyor . Gözlerinden ilk damla düştü o an anladı öldüğünüzü . O telefonda size kızdığı seferin son konuşmanız olduğunu kanıksıyor . Bir saniyede en değerlisini kaybetmiş bir adam oluveriyor . O an aklına ne eşi ne diğer çocukları geliyor . Belki 10, belki 20 , belki 30 ,belki de 40 yaşında solmuş bir hayata odaklanıyor belki de kendi soldurduğu. İnanamıyor önce gittiğinize sizinle olan anılarına bir yenisinin eklenmeyeceğine. Sonra yavaşça sesleri duymaya başlıyor iyi yada kötü hayat arkadaşına . Varsa diğer çocuklarına , siz tek yakınıysanız sizin için üzülen herhangi birine. Güç arıyor baktığı kişinin gözlerinde önce kendine sonra varsa anneniz kardeşlerinize belki arkadaşlarınız da aklına gelir sonradan.
Sahi anneniz , o nerede? Belki bu acıya dayanamadı kalp krizi geçirmiş yada beyne pıhtı atıyor yanınızda beliriyor aniden birde onun acısı ekleniyor kalanlara. Belki delirmiş , o eski kadın yok artık sizle beraber öldü ve gömüldü. Belki paramparça olmuş. Baygınlık geçiriyor komşularınız bileklerine kolonya döküyor boynuna , yüzüne su serpiyorlar. Kardeşleriniz var mı? Varsa onları hiç sormayın karındaşlarını toprağa verecekler , bu korkunç.
Arkadaşlarınız . Aileleri dışında belki ilk size güvendiler. Belki bir tek size güveniyorlar. Belki ilkten çok kavga ettiniz, sonraysa aranızdan su bile sızmadı. Belki son zamanlarda uzaklaştınız birbirinizden acı verici bir hal aldı. Belki hiç tam anlamıyla açık olamadınız birbirinize karşı. Belki hayat belki siz engel oldunuz buna. Belki peşinizden gelmeyi deneyecek kadar gözlerini karartacaklar, belki önümüzdeki bir kaç yıl kalplerinde derin bir acıyla önlerini bile göremeyecekler bu hayat koşullarında onları savunmasız bırakacaksınız . Belki çok üzülecekler belki az üzülecekler ama illaki ölümünüz birilerini bir şeyler hissettirecek.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ölmeden önce yapılacaklar ve tamamlanacaklar listesi
Non-Fictionolmuşla ölmüşe çare yok bari fiyakalı bir son olsun dedim ve tamamen kendi hayallerimi aktarıyorum umarım okur ve yaparsınız Not: Bu klasik listelerden değil benim gibi yarı çatlaklar gelsin...