Jag tog upp min mobil från fickan och kikade på klockan, 06:03. Jag smög ut i hallen och tog på mig skorna. I hallen var väggarna fyllda med tavlor som föreställde hästar i olika vinklar och gångarter. På skohyllan stod det väldigt många smutsiga stallskor, några hopsjunkna stövlar och några ridstövlar som var putsade och hängde prydligt på stövelhängare. Jag, mina vänner och några andra tjejer som också var på ridlägret bodde i ett av boningshusen på Moorland. Det var mysigt och vi hade blivit vänner med de andra fort. Mitt och Phoebe's rum var stökigast såklart. Eden delade rum med en annan tjej, Ambra. Hon hade varit tjurig över det i flera timmar, men hon och Ambra fann varandra snabbt och blev bra vänner. Vi hade bara varit här i en vecka, men trivdes redan allihop.
Jag smög ut och stängde dörren försiktigt efter mig. Solen lyste upp den vackra gården, även fast den fortfarande gömde sig halvt bakom horisonten. Det var vindstilla, men luften var lite kylig och jag korsade armarna över bröstet för att hålla värmen i min tunna tjocktröja. När jag öppnade dörren till stallet hörde jag bara ett varmt mullrande inifrån boxarna, de som hade morgonfodringen och utsläppet skulle inte komma förrän vid åtta så jag hade gott om tid. Jag hälsade lite snabbt på hästarna som stod längs gången, sedan kom jag fram till Boy's box, hästen jag blivit tilldelad för sommaren. Jag öppnade boxdörren och fick en frustning till hälsning. Jag gav honom en puss på mulen och smekte hans hals innan jag tog en av rotborstarna som hängde på väggen och ryktade honom snabbt. En liten stund senare var jag påväg från gården, sittandes barbacka på Boy's rygg. Även fast jag hade jeans kunde jag känna värmen från hans kropp mot mina ben och jag njöt i fulla drag av ridturen. Vi skrittade runt hela murarna och ner på stranden innan vi begav oss tillbaka.
Klockan hade hunnit bli halv åtta innan jag var tillbaka, så jag smög in och tog av mig skorna innan jag trippade in på mitt och Phoebe's rum.
-"Var har du varit?" Kraxade en nyvaken Phoebe som drog täcket över huvudet.
-"Tog en liten ridtur bara" Phoebe kikade upp över täcket och rynkade på näsan.
-"Jag känner det på lukten och du har massa vita hårstrån på rumpan" Jag, som stått vänd mot byrån, vände mig snabbt mot Phoebe och fnissade samtidigt som jag sopade bort håren. Jag drog av mig mina smutsiga jeans och kröp ner i sängen bredvid min vän och blundade.
-"Kan vi inte stanna här för alltid?" Hann jag viska jag mot hennes axel innan jag somnade.
Vid frukosten någon timme senare satte jag mig bredvid Eden och stal en gurkbit från hennes ostmacka. Hon blängde på mig men hämnades sedan genom att ta ett stort bett av min perfekt rostade macka med sylt på.
-"Men hörru!" Utbrast jag och tog tillbaka min macka.
-"Vill du hitta på något ikväll? Det är trots allt fredag" Eden tittade på mig med bedjande ögon.
-"Gärna! Vi måste ju fira att vi är här. Ska vi inte bjuda med resten av tjejerna?" Svarade jag och drack en stor klunk från min chokladmjölk. Frukosten här i Moorland var lika underbar som allt annat på detta stället, tänkte jag och tog en klunk till.
-"Absolut! Jag snackar med dem." Svarade Eden med munnen full av den sista biten av hennes macka. Hon reste sig upp och gick in på sitt rum, inifrån hörde jag Ambra ivrigt tacka ja när Eden berättade om kvällens planer.
Jag åt upp min macka, drack upp chokladmjölken och gick in på rummet. Jag ställde mig framför spegeln och tittade på min spegelbild. Jag drog några envisa lockar från ansiktet och släppte ut mitt svarta hår från hästsvansen, bara för att sätta upp det direkt igen. Hästsvansen var obligatorisk för mig, utan min hästsvans var jag inte Connie. Men kanske, bara kanske, skulle jag låta håret vara utsläppt ikväll. Det skulle ju trots allt bli en speciell kväll, mycket mer speciell än vad jag hade kunnat tänka mig när jag stod där framför spegeln några timmar tidigare.
أنت تقرأ
En sommar på Jorvik
مغامرةTre flickor i 17-årsåldern ses hoppa av färjan i Fort Pinta för att spendera sommaren på ridlägret i Moorland. Vad de inte vet är att Jorviks öde ligger i deras händer. Connie, Phoebe och Eden står nu inför sitt största äventyr hittills. Kommer de...