BAB 3

7K 34 8
                                    

Ice Breaking...

Sesi ice breaking adalah merupakan sesi wajib pada setiap program yang memerlukan kumpulan. Walau bagaimanapun, bagaimana proses pembahagian kumpulan itu berjalan? Masyitah berada di tengah-tengah kelompok perkumpulan peserta wanita. Dia kadang kala mengelak daripada mudah dilihat oleh peserta lelaki. Sifat malunya masih menebal. Pakaiannya langsung tidak mencerminkan peribadinya sehari-hari. Jika dipandang dengan teliti, pasti peserta-peserta lelaki dapat melihat dengan jelas susuk tubuhnya. Lebih-lebih lagi di bahagian dadanya yang sekadar berbaju dalam tipis.

Ada juga beberapa peserta wanita yang kelihatan tidak malu-malu dengan penampilan sebegitu. Dengan selamber sahaja berada di barisan paling hampir dengan peserta-peserta lelaki.

"Untuk kita membahagikan kumpulan, kita akan dibahagikan sebanyak 2 kumpulan. Saya nak semua peserta lapangkan minda sepanjang program ini. Kita akan membina kumpulan yang majmuk. Tiada istilah gender atau pun kaum. Semua dalam kursus ini adalah sama," Coach Anis memulakan intro untuk sesi ini. Masyitah kelihatan sedikit mengeluh. Pada awalnya dia menyangka pasti kumpulan akan dipisahkan mengikut jantina.

"Dengar arahan saya! Tanpa sebarang bunyi, saya nak kamu buat satu barisan mengikut umur tahun dan bulan. Yang hadapan peserta paling muda dan yang di belakang sekali ialah peserta paling sinior. Ingat, saya tak mahu sebarang bunyi keluar dari mulut kamu!," jerit Coach Anis lantang.

Lantas, peserta mula bergerak. Masing-masing mengisyaratkan umur masing-masing. Masyitah menunjukkan isyarat 3 pada tangan kiri dan 0 pada tangan kanan. Kelihatan 2 barisan terbentuk iaitu barisan peserta lelaki & barisan peserta wanita.

"Arahan saya tadi, buat 1 barisan atau 2 barisan??!!" sekali lagi Coach Anis yang kelihatan seperti singa betina menjerit. Keadaan peserta bertambah tegang. Peserta lelaki menghampiri peserta wanita. Oleh kerana masing-masing mengangkat tangan separas bahu untuk menunjukkan isyarat angka umur masing-masing, peserta lelaki tidak boleh untuk menutup bahagian celah kelengkang masing-masing. Dengan seluar tight nipis berwarna terang, sememangnye jelas penampakan ketulan batang zakar masing-masing. Dan yang lebih memeranjatkan Masyitah, sudah ada dikalangan peserta lelaki yang sudah mulai terangsang. Ketulan batang zakar mereka semakin kehadapan dan besar. Masyitah bergerak dikumpulan peserta yang turut menunjukkan isyarat 30. Oleh kerana mereka perlu beratur mengikut usia bulan juga, Masyitah membuat isyarat 8 yang menunjukkan dia lahir pada Bulan Ogos.

Maka, akhirnya, beraturlah Masyitah dicelah dua peserta lelaki depan dan belakang. Masyitah mengetap bibir. Pasti lelaki di belakangnya sedang memerhatikan punggungnya yang terdedah.

"Rapat lagi!!! Rapat lagi!!! Semua angkat tangan dan tunjukkan umur kamu dengan tangan!!!" arahan dari stage. Barisan dirapatkan seperti yang diarahkan. Semakin rapat dan semakin rapat.

"AAaaAAaaa!!! Jangan sentuh punggung saya" ada satu jeritan peserta wanita dari barisan yang hadapan.

"Eh, saya tak sentuh. Tangan saya di atas," jawab seorang peserta lelaki yang berada di belakang wanita tersebut.

"Siapa suruh kamu bercakap?!! Arahan Coach Anis tadi buat dalam keadaan senyap, kan?" jerkah Coach Mizha yang berdiri di pinggir barisan sedari tadi.

"Tapi..." peserta wanita tadi cuba menjawab.

"Memang arahan Coach Anis suruh barisan rapat-rapat, kan? Kamu nak ingkar ke? Apa nama kamu?" Coach Mizha mula mendekati peserta tersebut.

"Humairah, Coach..."

"Disebabkan kamu melanggar arahan Coach, kamu akan didenda. Lompat bintang 5 kali!" arah Coach Mizha tegas. Peserta bernama Humairah kemalu-maluan. Walau bagaimanapun, jika dia mahu meneruskan kursus ini, arahan perlu dipatuhi. Dia berpaling membelakangan peserta lain dan mula melompat.

NERAKAKU DI CORWAYWhere stories live. Discover now