Entah jam berapa Masyitah tidur malam itu, dia pun tidak pasti. Apa yang diingatinya, masuk sahaja bilik, terus dilempar tubuhnya ke atas katil. Selimut ditarik dan terus terlelap. Serasanya, Safura ada menyuruhnya untuk menukar dahulu pakaiannya sebelum tidur. Tetapi butir-butir perkataan yang diucap rakan sebiliknya itu sekadar terngiang-ngiang ditelinganya. Kantuknya tidak lagi dapat ditangguh. Mental dan fizikalnya terasa sangat penat dengan kursus ini. Namun, tetap digagahi jua untuk masa depan yang lebih cerah.
* * *
Masyitah terjaga dari tidur. Matanya dibuka sedikit untuk melihat waktu pada jam yang bernyala di meja katilnya. Jam menunjukkan 2.45 pagi. Ada sesuatu yang mengganggu tidurnya seawal ini. Walaupun dia dalam posisi berpaling dari pembaringan rakan sebiliknya, Safura, tapi dia dapat rasakan yang Safura sangat banyak bergerak sehingga dia rasa terganggu.
"Safura... mmm... Safura... Awak Ok ke? Mengigau ke?" kata Masyitah perlahan tanpa menggalih posisi. Gerakan Safura berhenti seketika. Masyitah berasa aman. Namun tidak sampai beberapa minit, Safura bergerak-gerak semula sehingga tilam dipembaringan Masyitah juga bergerak.
"Safura? Awak tak apa-apa ke?" sekali lagi Masyitah cuba menenangkan Safura.
"Shyyyiii.... Masyitah... U tidur je... I OK" jawab Safura seakan berbisik.
"Mmm... OK," Masyitah menyambung semula tidurnya tanpa mengubah posisinya tadi. Dia rasa terlalu penat. Dia perlukan tidur malam yang secukupnya. Selang beberapa minit, tilamnya bergoyang lagi. Kali ini, Masyitah betul-betul terasa terganggu. Dia perlukan tidur berkualiti yang cukup. Masyitah berpaling melihat apa yang berlaku pada Safura.
Daripada kelam-kelam gelap di biliknya dan kabur-kabur mata kantuk Masyitah, Masyitah dapat melihat Safura sedang duduk dia atas sesuatu di atas katil.
"Apa awak buat? Kenapa tak tidur lagi? Baringlah," Masyitah cuma menjelaskan suasana.
"Ermmm... Kenapa U terjaga...Mmm.." jawab Safura.
Masyitah mengesat matanya beberapa kali. Matanya semakin jelas. Safura sedang bertenggek di atas seseorang. Ditoleh akan tubuh yang berada di sebelahnya.
"AAAaaaa!!!" Masyitah menjerit sekuat hati melihat susuk lelaki berbaring disebelahnya sambil ditunggangi Safura. Masyitah bingkas bangun menarik selimut dan memetik suiz lampu yang berada di meja katil. Dia duduk terperosok di penjuru bilik.
"Apa ni Safura!!! AstaghfirulLah!!!" Apabila Masyitah berlari sambil menarik selimut tadi, terdedahlah 2 susuk yang sedang bersenggama dipembaringan katil. Kedua-duanya dalam keadaan bogel sepenuhnya.
"Masyitah... jangan menjerit... Syyhhhiiii.... I boleh explain OK," Safura cuba menenangkan Masyitah.
"Coach Nash?" Masyitah semakin terkesima setelah melihat susuk yang sedang ditunggang Safura. Coach Nash sekadar tersenyum memandang Masyitah. Safura cuba bangun dari posisi on top Coach Nash, namun Coach Nash segera menghalang.
"Wait Fura, I tak mahu game I terganggu..." pujuk Coach Nash. Adegan keluar masuk batang zakarnya dilajukan untuk mengelakkan Safura mencabutnya.
"Aaahhh... Nash... I must Explain something to her. U tengok dia ketakutan tu," Safura cuba menagih kasihan Coach Nash.
"Nope, finish it first. Rasanya dia boleh tunggu,"
YOU ARE READING
NERAKAKU DI CORWAY
FanfictionMengisahkan seorang isteri yang mengikuti kursus untuk mendapatkan pekerjaan. Walau bagaimanapun... Jeng... Jeng... Jeng...