Hoofdstuk 3

314 3 1
                                    

Noa en Rachida kijken elkaar even aan. Mogen we het alsjeblieft weten vraagt Tessa. Nee zeggen ze alle drie. Tessa kijkt hen even vernietigend aan. Nee, anders is het niet leuk meer zegt Noa. Alsjeblieft? Nee, niet zegt Noa.

Maar wat gaan we nu eerst doen. We moeten eerst nog wat spulletjes klaarzetten voor we gaan beginnen. Wat moeten we doen dan?

Iets leuks. Goh dat had ik zelf ook nog niet door. We kunnen ook gewoon praten, zegt Fabian. Waarover dan? Over van alles, school en zo. Oke.


Hoe heb jij het op school? Goed hoezo? Je wilde toch praten. Ja, maar waarom niet met de anderen over hen bijvoorbeeld.

Dat kan ook, maar jij wilde wel. Tessa rolt met haar ogen. Sommige dingen moet je gewoon accepteren zegt Nienke. Ook dingen waar je niet mee eens bent. Ja ook dingen waarmee je het niet mee eens bent.

Soms is dat beter, je bent niet alleen op de wereld. Tessa kijkt haar moeder even vernietigend aan. Zal wel, maar ik denk niet dat ik het doe. Wat jij wilt zegt Nienke, wat jij wilt. Ja wat ik wil, het is tenslotte mijn leven niet de jouwe. 

Dat klopt maar soms moet je niet helemaal eerlijk zijn, of zeggen wat jij denkt dat kan andere mensen kwetsen. Daar ben jij volgens mij nogal goed in, je neemt ook helemaal niks van je ouder aan.

Het huis Anubis jaren later  :)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu