Kapitel 2- När allt började

94 1 0
                                    

Stellas P.O.V- 365 Dagar Tidigare

Jag satt där utanför skolan på en utav alla bänkar och väntade på att Katie och Vanessa skulle komma förbi så att vi skulle kunna börja vår skoldag. Som vanligt rann de sena, antagligen för att någon av dem försov sig eller inte hittade sin plattång som låg mitt framför näsan på dem. Jag scrollade igenom Instagram och andra sociala medier när denna otroligt snygga kille kommer förbi, sneglar åt mitt håll, flörtar med mig och går sedan vidare. Alla visste vem han var, hur han var och vad som betydde när han gav en uppmärksamhet. Om man fick uppmärksamhet skulle man vara nöjd och känna sig stolt över att han har utsett dig.

Till en början var jag inte så intresserad, kände inte att han var något för mig. Men jag ville efter ett tag se hur han verkligen var, vem denna Tyler Reed var inombords. Jag ville helt enkelt vilja veta om alla rykten om denna "Badboy" stämde. Så jag flörtade tillbaka, det ena ledde till det andra och till slut så var vi i hans säng, utmattade efter fantastiskt sex. Inga känslor var inblandade, bara sex, mys och sedan promenaden hem. Men jag visste att jag skulle falla för honom, att jag inte skulle kunna motstå allt han säger och gör. Och även om jag intalade mig själv att jag aldrig skulle bli kär i honom så hände det, någon gång under allt så insåg jag att var kär i Tyler Reed.

Tyler har alltid gått i samma klass som mig, under alla år så har han varit där. Vi hälsade på varandra i korridoren, tog ibland följe hem, hjälpte varandra på lektionerna och var vänner antar jag. Vi visste vem den andra var och hade inga problem att umgås, men allt ändrades den dagen då Tyler bestämde sig för att flörta med mig, både positivt och negativt och jag ångrar det inte, ibland kan det bara bli lite för mycket.

Det var på mattelektionen, tre dagar efter att Tyler hade spanat in mig, som jag flörtade tillbaka. Vi blev indelade i grupper av vår lärare och självklart hamnade jag i samma grupp som Tyler. Han var väldigt pratsam, ville väldigt gärna vara så nära mig som möjligt så jag tog min chans. Tyler blev minst sagt förvånad över att jag flörtade tillbaka, antagligen för att jag är så kallad "svårfångad". På lördagen samma vecka var vi hemma hos honom och det var då allting började om man kan säga så. Sedan blev det en rutin, varje söndag var det bestämt att vi skulle "umgås" och sedan kunde det vara några spontana dagar som någon av oss ville "umgås".

I början var jag så osäker, jag var inte oskuld så jag visste vad jag gjorde, men på något sätt så var jag osäker, rädd att det skulle komma ut, att alla skulle få veta. Det kändes fel i början, men det tog endast ett par veckor sedan blev det en rutin, något man längtade efter.

He learned how to loveWhere stories live. Discover now