Kapitel 3-364 Dagar Tidigare

106 1 0
                                    

Stellas P.O.V

Alarmet väcker mig ur min sömn och efter många försök lyckas jag att stänga av det. Jag vänder mig så jag ligger på rygg i sängen och stirrar upp i taket, ännu en vecka med nya utmaningar, nya läxor och nya krafter. Efter många om och men reser jag mig ur sängen och går till badrummet för att göra mig iordning, jag tar en dusch, blåser håret för att slippa lockarna och sminkar mig. Efter att jag har gjort mig iordning släpar jag min trötta, sega kropp ner till köket, som vanligt är det bara jag hemma då mina föräldrar har fullt upp med sina jobb. Jag tar något lätt att äta, lägger den smutsiga disken i diskhon och går mot ytterdörren för att ta på mig skor och jacka för att sedan låsa huset och gå till skolan.

~~~~~~~~~~~~

Medan jag tar ut mina böcker och allt annat jag behöver för de två första lektionerna kommer Vanessa och Katie gåendes från sina skåp. När de är tillräckligt nära för att slippa skrika frågar Katie mig vad som hände igår

"Stell, vart gick du efter skolan? Jag och Vanessa kunde inte hitta dig någonstans"

Jag ger henne all min uppmärksamhet för att svara på hennes fråga samtidigt som jag stänger och låser mitt skåp.

"Jag mådde inte så bra, så jag drog hem direkt efter sista lektionen, satte på en film och åt mina specialgjorda popcorn doppade i choklad."

Både Katie och Vanessa rynkar på näsan, något som de brukar göra när de hör något det inte gillar, vilket i detta fall var mina choklad doppade popcorn som de rent ut sagt avskyr. Något som är tur då jag får ha dem alldeles för mig själv. Jag flinar lite åt dom medan vi går mot våra lektioner, Katie svänger av på vägen då hon har franska som första lektion medan jag och Vanessa har Matte, något som alltid är lika tråkigt på en måndag morgon.

~~~~~~~~~~~~

Efter att suttit och tvingat oss igenom mattelektionen går jag och Vanessa mot vår nästa lektion, engelska som vi har tillsammans med Katie.

I samma stund som vi svänger runt hörnet av korridoren får vi syn på Tyler med fler än en tjej släpandes efter sig, som vanligt är de så förtjusta i honom, en idiot som vill inget mer än att ha sex.

Jag himlar med ögonen, ända sedan igår så har Tyler gett mig blickar, något jag inte känner mig bekväm med. Självklart har jag haft killar som flörtat med mig förr, men med Tyler känns det bara konstigt. Jag, Katie och Vanessa går förbi Tyler som flörtar med tjejerna och går mot vår engelska lektion. Tyler ger mig en blick som indikerar på endast en sak, sex. Det är så typiskt killar nu för tiden.

Mitt i alla tankar går jag in i någon så att jag faller baklänges och tror att jag ska slå i rumpan. Jag kniper ihop ögonen och förbereder mig för dunsten men den kommer aldrig, istället så känner jag att min kropp hamnar mjukt i någons famn, jag tittar upp på personen i fråga som fångat mig och ser Tyler ovanför mitt huvud. Han ler, vilket jag svarar med att slita mig loss ur hans famn och fortsätter att gå, tillsammans med Vanessa och Katie, till vår lektion.

~~~~~~~~~~~

Att komma hem till ett tomt hus är en vana för mig, att kliva genom ytterdörren, ingen som blockerar vägen och att allt är knäpptyst, det är helt normalt i denna familj. Alla har alltid fullt upp med annat, så att se någon sitta utanför husdörren blir en chock för mig. Ju närmare jag kommer desto klarare blir personen utanför dörren och när jag bara är några meter från huset ser jag att personen i fråga är ingen mindre än Tyler. Jag går mot dörren, tankarna snurrar och allt jag vill är att få vara ensam i mitt hus.

"Tyler, vad i hela friden gör du här, utanför mitt hus utan någon som helst anledning?" Jag är verkligen inte humör, så att Tyler sitter här och blockerar dörren gör mig bara mer irriterad.

"Hej på dig med Stella, trevligt att råkas".....

AN: Och där blev det tredje kapitlet klart. Har tänkt att denna story inte kommer att uppdateras regelbundet, utan lite när jag känner för det. Så vad tror ni händer, vad kommer Tyler säga och hur kommer Stella reagera?! Det kommer i nästa kapitel, så håll utkik. Skulle vara så snällt av er, om det ens är någon som läser, att ni röstar eller kommenterar. Skulle bli väldigt glad då :D

He learned how to loveWhere stories live. Discover now