"Iqram! Hurry up! Sarapan dulu!" jerit Afrina dari dapur.
"Eh, yang kau semak sangat ni apahal? Oh my god, annoying kau tahu tak?" marah Iqram yang baru muncul.
"I don't care what you think of me. Just eat this and I'll accompany you to the school," kata Afrina yang malas mahu melayan karenah Iqram di pagi Sabtu.
Pada hari ini, sekolah Iqram mengadakan Hari Sukan Sekolah. Memandangkan mama dan papa tidak dapat menghadirkan diri, Afrina terus bersetuju untuk menemani Iqram.
Walaupun jelas Iqram menolaknya lebih dari berjuta-juta kali.
"Kau tak payah semaklah. Stay kat rumah je. Sibuk," jawab Iqram yang terus menyarung kasutnya.
"Hey, I'm being nice here. Eat your breakfast and I'll accompany you. It's easy right?" keluh Afrina.
"Nope, too hard. Hell difficulty," balas Iqram.
"Oh my kau ni kan!" kolar baju sukan Iqram ditarik. Tubuh Iqram diheret ke meja makan.
"Lepaskan akulah bodoh! Kau tak faham bahasa ke?!" marah Iqram yang sedaya upaya meloloskan diri.
"Sorry, but I'm not. Hell difficulty," balas Afrina semula. Tubuh Iqram didudukkan di atas kerusi.
"Please, eat this, your Highness," perli Afrina sambil menghidangkan mee goreng di hadapan Iqram.
Merengus kasar, sudu dan garfu dicapai.
"Just wait," ugut Iqram.
"I'll wait for you to open your heart to me, your Highness," Afrina mengenyitkan matanya. Iqram menggulingkan matanya menyampah.
"Dah, aku dah siap makan. Puas hati?" tanya Iqram. Afrina melihat mee yang masih lagi berbaki separuh.
"Puas, puas," Afrina mengangguk sambil membungkuskan mee tersebut ke dalam bekal. Iqram memandangnya pelik.
"Aku ingat kau nak paksa aku makan sampai habis?" tanya Iqram pelik.
"Mhm? Eh taklah. Kau kan tak boleh makan banyak waktu pagi, nanti muntah. Buat apa aku nak paksa kau kalau end up nya kau akan muntah semua isi perut kau?" kata Afrina tanpa memikirkan ayatnya.
Terkelip-kelip Iqram memandang Afrina.
'Sejak bila pula perempuan ni tahu? Aku tak pernah bagitahu sesiapa, even mama pun tak tahu pasal ni,'
"Kau apahal pandang aku macam tu? Jom, aku hantar kau," tangan Iqram ditarik ke basikalnya.
"Kita naik basikal?" tanya Iqram.
"Habis, kau nak jalan kaki?" tanya Afrina.
"No, tapi, kita boleh je kan minta Louis hantar?" kata Iqram merujuk kepada pemandu keluarga mereka.
"Memanglah boleh. Tapi kejap lagi Louis nak kena hantar mama pergi event. And aku nak spend time dengan kau sekarang ni,"
Ayat terakhir Afrina mengejutkan dirinya. Telinganya memerah. Malu. Rasa terharu sekejap.
"Anyway, you better be grateful since this beautiful sister of yours decided to spend her precious time with you,"
Or not. Perasannya perempuan ni, getusnya.
"What? Tak suruh kau spend time untuk aku pun. Go die," ujar Iqram.
"Oh my, my heart hurts so much," Afrina memegang dadanya tanda dramatik. Iqram menjeling menyampah.
"Let's go," ajak Afrina.
Iqram membonceng di belakang manakala Afrina menunggang basikalnya.
"Mana Az?" tanya Iqram pelik apabila menyedari dia langsung tidak nampak kelibat kakaknya lagi seorang.
YOU ARE READING
The Past
Teen FictionThe past. Things that made us today. The truth behind all the confusing tales of Tengku Afrina Eryssa. It all lies here. - Start : 11 Oktober 2022 End : - Status : On-going 100% my handwork.