part 2

2 1 0
                                    

dia memandangku blur . tanganku hulurkan ke arahnya . yelah nak suruh dia bantu aku bangun . takkn la aku nak bangun sendiri kan . this is park chan yeol la . mood playboy sentiasa tersemat di dada . sapa nak belajar jadi buaya berjaya meh belajar dengan aku .

' can you help me get up ? ' tanyaku sekali lagi . dia mengelipkan matanya . masih blur ke .

dengan pantas tanggannya mengapai tanganku lalu menarik tubuhku bangun .

' mianhei ' katanya . aku menampar punggung membersihkan debu debu yang melekat di seluar dan baju ku .

penat la camni . debu pun minat kat aku haish . susah betul la jadi handsome ..

' sokey . lain kali jalan tengok depan bukan tengok lantai ' balasku dinggin lalu berjalan melewati dirinya . kaki mulai mengorak langah menaiki anak tangga satu persatu menuju ke arah kelas .

setibanya di kelas ....

' YAHHH PARK CHAN YEOLLL '
suara chen menjerit kedengaran di ruangan balkoni sekolah . taulah suara kuat tapi takyah jerit panggil nama aku mcm tu bengap . malu la eey

' mendeee kauuuuuuuuuu ' tanyaku blur . kaki menorak langkah masuk ke dalam kelas . belum sempat sampai di tempat duduk , kwangsoo dengan laju menarik lengan sasa milikku menuju ke arah beruk beruk kesayanganku berkumpul .

' YAHHH ! KAU SEMBANG APA JE DENGAN HANA ? ASAL SEMBANG JAUH SANGAT ! KAU PERGI SEMBANG DEKAT MANA ? JANGAN KATA KAU DAH MAAFKAN BETINA SUNDAL TU ? EH BAGITAHU CEPAT KAU BORAK APA JE DENGAN BETINA TU ! ' soalan bertubi tubi ditujukan kepadaku .

sesi soal siasat dah mula guysss .. help me .... eomaaaaaaa ..

' tenang bruhhh .... kau ni ey . tahu la kata nak jadi detektif tapi jangan la tanya soalan bertubi tubi macam ni . silap silap boleh terkencing dalam seluar woi ' balasku sambil ketawa kecil .

botol air milik kai ku ambil . air diteguk sedikit untuk menghilangkan dahaga .

' tak lawakk la !! cepatlahhh jawabbbb ' kepalaku ditolak kasar oleh chen . aku menatap chen tajam .

kepala jangan main tolak tolak eh . kang kalau bodo setahun camne .

' aihhh , yerrr sabarrr . aku explain satu satu . tapi nanti not now ! sekarang serabut . kalau cerita nanti menambahkan sakit otak aku . aku nak tido . mana tahu bole mimpi puteri cantik cantik en . hilangla juga sakit otak aku ni ' kataku selamba . kepala ku letak di atas meja belajar .

mataku pejam rapat . cuba untuk masuk ke dunia lain HAHA .

' jangan main main la siell ' chen menghentak meja belajar . dia ni selagi tak dpt tahu selagi tu la dok desah . eh silp . desak .

' laterrrrr ' balasku sepatah .

chen akhirnya mengalah . aku mengabaikan mereka .

' bagi la masa . kau ni pun desak dia sangat . bukan tak kenal perangai budak ni mcm mana . ' suara kwangsoo kedengaran . aku memekakkan telinggaku .

dalam lima minit je dah tertido .

' chan aaa . bangun . cikgu dah masuk . ' baekhyun mengoncangkan tubuhkan perlahan . kepala ku dongak kedepan memandang sosok cikgu .

aku mengeliat . kepalaku garu . baju dibetulkan sedikit .

// waktu balek //

  buku buku dimasukkan ke dalam beg sandangku .

" anak anak ku yang tersayang ... ayuhlah pulang ke rumahku syurgaku ... i miss my bilik dah ' kataku sambil tersengih seperti kerang busuk ke arah mereka .

you changed my life Where stories live. Discover now