part 5

3 1 0
                                    

// baekhyun pov //

  mataku meliar mencari kelibat sahabat baik ku dunia akhirat acewah . perasaan gelisah mula hadir apabila tubuhnya tidak dapat dilihat oleh mata ku yang comel .

dengan panik , aku belari ke arah dapur .

' hyung .... nampak yeol tak ? ' tanyaku kepada suho . raut wajahku jelas memaparkan yang aku tengah risau .

takkn la nak happy pulak .

' wae ? dia takdak dalam bilik dia ka ? ' soalan dibalas soalan . sampai bila nak dpt jwpan ?

aku laju menggelengkan kepalaku .

' tenang .. alaaa dia mesti pergi tempat tu lagi . jangan risau la . ni kawasan dia so dia takkan sesat la ' suara ahjumma cuba menenangkanku .

tak bukan risau dia sesat ke ape . cuma takut dia kembali teringat peristiwa ' hitam ' tu . and takut dia buat benda bukan bukan . sebabtu la aku panik macam hilang anak sekarang ni .

chanyeol pun anak aku so memang aku panik . rasa nak nangis jerit histeria mengamok marah semua ada tau .

' duduk dulu . calm down . nah minum air ni ' gadis berambut perang coklat ini menghulurkan segelas air kepadaku .

apa nama dia tadi . loona ? koona ? soona ? yoona ?? ha tahla yang penting sekarang aku nak tahu chanyeol duduk kat mana .

' ahjumma dh siap masak ke ? yeol lapar .. ' suara chanyeol kedengaran di belakangku . dengan pantas ku toleh ke belakang . sosok chanyeol terpacak berdiri .

dia memandangku pelik .

selaju lajunya air hujan laju lagi aku memeluk chanyeol . tubuhnya ku peluk erat . taktau psaipa tapi rasa syukur .

' ehh woi , hang pasaipa ' dia mencuba melepaskan tubuhnya dari tubuhku .

tubuhku ditolak kasar .

" hang p mana setannn ! hang tau dak aku risau . ey lain kali nak pi mana mana bagitau la dulu . jangan buat orang lain risau boleh tak ' marahku .

wajahnya ku tampar perlahan . geram . rasa macam nak gigit je tau dak . dia menolak tubuhku lalu berjalan laju ke arah suho .

' aku syak baek dah gila guys ' katanya sambil membuat wajah ' geli ' kepadaku .

aku mengangkat jari tengah lalu ku tunjukkan kepadanya . mereka tertawa melihat telatah aku .

siel laa . orang dah risau taknak hargai . jubo betul la chapang ni . kang ada yang aku jual masuk siam ey .

kerusi di sebelah yoona kutarik lalu ku duduk . buah apel yang tersusun rapi di dalam piring ku gapai .

' pergi mana je tadi ' tanyaku kepada chanyeol . nak kepastian gak . dahla keluaq tak ajak lepastu tak bawak pulak . dasar anak setan betul .

' ronda . melawat kawasan ' balasnya simple . matanya tertuju rapi pada skrin telefhone miliknya .

buah apel ku kunyah lalu telan . aku memalingkan wajah memandang wanita disebelahku . cantik ..

' yoona kan ? ' tanyaku . takut satgi salah panggil nama tak pasal boleh malu HAHA .

' ye ' balasnya sepatah . matanya tertuju tepat pada anak mataku . warna bola matanya sedikit sama seperti bola mata chanyeol . hazel coklat . cantik ..

rambut perang coklat .. berkulit putih . dia ni anak kacukan ke .

' kau dah tak sekolah ke ? ' hanya itu yang keluar dari mulutku . apa punya soalan ni baekhyun oiii .

otak iq kau pergi mana nih . asl tibatiba jadi blur .

dia menggelengkan kepalanya . ' saya orang susah . lagipun ibu ayah dah takda . and kawasan sini kan jauh dari pekan . so kalau nk msuk sekolah macam letih pulak nak jalan jauhjauh

jelasnya . aku tergamam mendengar jawapannya .
first time jumpa manusia macam ni .

' tapi kau tak kisah pasal masa depan kau ? ' lay bertanya ingin tahu . aah kan ... dia ni macam tak fikir and tak kisah pasal masa depan dia .

' tak semestinya tak belajar takboleh berjaya ' katanya penuh yakin .

confident betul eh budak ni . anak sapa ni mai kutip cepat . HAHAHAHAHA . aku memandang wajah yoona kosong . biar betik budak ni . mudahnya jawapan dia bagi .

' tapi zaman now org lebih pentingkan sijil . so if kau takdak sijil orang takkn pandang kau . lagi lagi now zaman susah cari kerja . kalau kau tak kerja mcm mana kau nak tampung hidup kau ? sampai bila nak jadi susah ? ' chanyeol bertanya .

first time tho chanyeol tanya soalan kat perempuan macam ni . uyoo .. aku memandang wajah yoona menanti jawapan darinya . tak sekarang ni kan ..

dah macam duduk dalam dewan exam .

' sekarang kan aku dah kerja ' balasnya

kerja apa ? menyusahkan hidup ahjumma ? ' tanya chanyeol lagi . simple padat dan bangsat .

yoona memandang chanyeol . ahjumma duduk di sebelah yoona .

' yoona takde susahkan ahjumma pun . ahjumma yang minta dia duduk sini kerja dekat sini . supaya ahjuma ada teman . kamu jangan salah faham ' jelas ahjuma kepada chanyeol .

ye tahu chanyeol agak keterlaluan tapi memang macam ni la perangai dia . so kadang dia boleh digelarkan sebagai mr ice cold . tak pun the stone guy HAHAHA . stone guy macam serasi eh .

yoona menatap tajam wajah chanyeol . taktahu apa yang ada dalam fikirannya . chanyeol hanya buat taktahu saja .

' dahh ! jom makan . lapar hm ' aku cuba mengalihkan topik perbualan .

topik tadi agak ' menakutkan ye ' 

// end pov //
// ruang tamu .

   ' yah yoona , dh lama ke kau stay dengan ahjuma ? ' tanya kai ingin tahu . dia mendekatkan dirinya pada tubuh yoona .

' err , takde la lama mana , dalam 2 tahun mcm tu . ' balas yoona sambil mengukir senyuman manis . yoona jangan senyum selalu eh kang nanti abe abe exo tergoda pulakkk .

' i see ... ' balas kai ringkas . dia kembali ke tempat duduknya yang asal . badannya disandar ke sofa .

" HYUNG NAMPAK HANDPHONE SEHUN TAKKK " suara maknae bergema di seluruh ruangan . haih depa ni dengan pasar malam memang takle berpisah .

sehun belari anak turun dari tangga .

" kau letak mana handphone kau . dah tau otak tu memori tak cukup letak merata tempat . ha ni lagi satu kerja nak kena cari barang barang kau ey ' marah chen .

yoona hanya memperhati gelagat chanyeol and the geng . tanpa sedar dia mengukir senyuman di wajahnya . kehangatan ' keluarga ' terasa di dalam dirinya.

moment yang dia rindu .. alangkah bagusnya kalau abang abangnya masih berada di sisinya seperti sekarang . gumamnya dalam hati .

' yang kau tersengih sorang sorang apahal . kata kerja dekat sini tapi haram tak buat kerja pun . dari tadi duduk bersantai je . makan gaji buta ke apa ' sergah chanyeol ke arah yoona .

yoona tersentak . wajahnya dipalingkan menghadap wajah chanyeol . mata bertikam mata . masing masing memandang wajah mereka seperti mempunyai 10 tahun dendam .

yoona bangun . kakinya laju menuju ke dapur .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 19, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

you changed my life Where stories live. Discover now