okey . sebabkan ramai yang tanya kenapa aku benci sangat dengan hana queenka sekolah tu . ha meh sini nak citer ...
okey ceritanya bermula di sini ..... duluuu aku dan hana adalah pasangan couple yang paling sweet di dunia . sekarang menjadi musuh yang paling ku ingin bunuh di dunia . nasib aku bukan psycho hm .
hana ni anak orang kaya and yeah parents dia and parents aku mcm share partner mcmtu . but one day my family's bankrupt and yeah hidup aku sedikit terganggu .
dari segi kewangan jangan ditanya . so family dia mcm buang family aku and .... you guys know what ? SI SUNDAL NI BOLEH CURANG BELAKANG AKU DEPAN MATA AKU SENDIRI . aku dahla payah nak sayang orang sekali sayang kena mcmni . fuh memang babi guys .
sedih kan ... muka handsome mcm ni pun kena curang hm . ikotkan tu aku tak benci dia sangat sebab ... okeyla jujur dia pun banyak bantu aku waktu hidup aku teruk sikit . mcm dia banyak jugak susahsenang dengan aku en tapi lepas apa yang terjadi dekat parents aku ..
kemalangan yang membuatkan aku jadi anak yatim piatu ada kaitan dengan mak bapak hana . and dalang semua adalah family diaa ... so dari situ aku jdi benci yang teramat benci sampaikan kalau boleh pokok pisang sebelah rumah dia pun aku taknak tengok weyh .
sebabkan benda itu hidup aku jadi kelam . sekelam masa depan dia . HAHA .
and aku akan pastikan one day aku akan balas apa yang sundal ni buat dekat aku . just wait and see ..
' yeol aaa ' suara sehun kedengaran menyapaku .
' eo sehun aaa wae ' tanyaku sambil memandang wajah sehun hairan .
' jom bercuti nak ? release tention , stres laa duduk kat rumah tak buat apa apa ' suaranya memujuk ku manja .
laahhhh ingatkan apaaa ruparupanya nak ajak bercuti .
' eo ? bercuti ? hurm ... not now la .. sekarang kan sekolah mana pun bole ambik cuti lagipun kita dah banyak kali ponteng . kang tak pasal surat kuning sampai rumah . ' jelasku panjang lebar .
' urm ... tapi hyung .... sehun rindu rumah lama kita hm . rindu ahjumma ... jomlahh balik sekejap je jenguk ahjumma ' sehun memujuk lagi .
haih . naktaknak kena jugak ikot cakap budak ni . lagipun mcm betul juga apa dia kata . dah lama tak balek melawat ahjumma ... rindu pulak dekat dia .
' biar hyung tanya suho hyung dulu . ' kataku . senyuman yang boleh membuatkan wanita teringat sampai masuk kubo kuberikan kepada sehun .
// no one pov //
chanyeol mencari cari kelibat suho . nak tanya pasal cadangan sehun la nak balik rumah lama nak melawat ahjumma . so kena la cari leader dulu aiyo .
kelihatan suho sedang membaca buku di balkoni hujung dengan santainya . akr kopi dihirup perlahan .
' suho hyung ... ' chanyeol memanggil . kaki mengorak langkah berjalan menuju ke arah suho perlahan .
suho menoleh memandang ke arah chanyeol yang berjalan menuju ke arahnya .
' wae ' tanyanya hairan .
belum sempat menjawb , chanyeol menarik kerusi yang terletak sedikit jauh daripada meja suho lalu melabuhkan punggunya di atas kerusi itu .
mulut mulai membuka bicara menceritakan idea si sehun untuk mengambil cuti beberapa hari di sekolah kerana mahu pulang ke rumah lama untuk melawat ahjumma ...
tanpa diduga , suho turut bersetuju atas cadangan itu . yesssssss mereka perlukan rehat . kalau tak semua malaun ni akan dihantar ke hospital terlajak bahagia ... so bahayaaa .... tht's why author nk suruh malaun ni semua rehat ...
' oke nice !! dh lama tak melawat ahjumma so agak rindu dekat dia HAHA ' kata chanyeol . matanya menatap ke arah luar rumah . menikmati pemandangan yang takdelah indah mana sebab kawasn rumah diorng yang ni hutan .
beruk kan .. mana boleh duduk jauh dari hutan .
' bila kita nak balik sana ? and kau okey ke ? ' soalan suho mematikan lamunan chanyeol . matanya kelihatan sedikit berair .
chanyeol dengan cepat cepat menyeka air matanya yang hampir jatuh .
' kalau boleh esk . and yea don't worry . aku okey , kalau tak oky pun kena okey juga ye dok HAHA . sampai bila nak lari dari kenyataan . ' chanyeol cuba menenangkan suasana hatinya .
kenangan di rumah lamanya kembali dikenang di dalam otaknya . air matanya kembali bertakung . matanya berkilau . ingin menumpahkan air yang bergenang di matanya .
' kita kena kuat ! jangan jadi lemah ! kau masih ada kami yeol . kuat okey ! ' suho memujuk chanyeol .
chanyeol senyum . dia bangun berjalan perlahan menuju ke arah biliknya .
suasana hatinya menjadi semakin buruk . perasaan rindu , marah , dendam , benci , dan sakit bercampur aduk . dia mengenggam erat jari jemarinyaa . cuba mengawal emosinya . sesampai di bilik , pintu biliknya ditolak perlahan .
ia berjalan dengan longlai masuk ke dalam biliknya ....
YOU ARE READING
you changed my life
Romance' mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama park chanyeol , telah jatuh cinta pada seorang wanita yang tidak jelas asal usulnya. Pertemuan mereka berdua bagaikan takdir yang ditentukan oleh tuhan , apakah yang akan terjadi ? apakah nasib merek...