part 4

1 1 0
                                    

< yoona pov >

sinaran matahari yang terpancar masuk ke dalam bilik menusuk bebola matanya . kain selimut ku tarik perlahan menutupi wajahku .

' yahhh bangunnnn kim yoonaaaa ! dah pukul berapa dah ni aish ' suara wanita berumur kedengaran bergema di dalam ruangan bilik .

' aaa ahjummaaaa ... 5 minit lagi pleaseeeeee . yoona mengantokkkkkkk ' kataku sambil mengenggam erat selimut yang ditarik oleh ahjumma . tidak mahu melepaskan .

' andwaeee ! palli ireonaaa !! jangan sampai ahjumma siram kamu dengan air sejuk ' ugutnya . selimut ditarik kembali .

saja nak lawan tarik selimut hm .

aku dengan tidak berdayanya bangun . mata masih tidak dapat dibuka . tubuhku terasa lemas . dengan paksa ku buka mataku . perlahan lahan ku gosok mata , rambut seperti mak lampir jangan ditanya kenapa .

baju dibetulkan sedikit . kaki ku turunkan dari katil lalu tanpa banyak songeh terus berjalan menuju ke arah pintu bilik . aku menguap .

' good morning ahjumaaa ' aku mengeliat . puas lenaaa . badan terasa sedikit sengal . mungkin letih sebab banyak buat kerja gamaknya .

baru je nak jalan p dapur , tubuhku membeku .... mata ku tidak berkedip langsung memandang 12 orang jejaka tampan yang sedang duduk di sofa sambil memandang ke arahku ..

dengan segera dan lantangnyaa aku menjerit ketakutan . mereka juga turut menjerit .

' warghhhhhhhhhhh

bergema ruangan ruang tamu tu dengan jeritan kami . silap silap dengaq sampai kampung sebelah wey .

' nuguseyooo ' tanyaku ketar .. ahjumma yang mendengar jeritan kami 10 saat yang lepas belari anak ke arah ruang tamu .

' kenapaaaa nihhh ' tanya ahjuma panik . aku memeluk belakang bahu ahjumma . mcam bersembunyi macamtu .

' ahjumma .... diorng ni sape ' tanyaku sambil menyembunyikan wajah . takut la hm kalah tengok hantu .

' aish ... kamu ni buat terkejut ahjumma je . ni kenalkan .. park chan yeol . anak kepada mr park and miss park . jelas ahjumma ..

ku tergamam .. wait ... anak .... tht's mean owner rumah ni la kan .

' ahjumma .... ni sapa ? ' suara lelaki yang tinggi mengalahkan tiang bertanya hairan .

' aa .. dia anak yatim piatu jadi ahjumma ambik dia duduk dengan ahjuma . kamu semua ni jarang balik jadi ahjuma sunyi sorang sorang. kalau ada dia takda la ahjuma sunyi sangat . ' jelas ahjumma panjang lebar .

' yahh , cepat sapa tuan rumah ! ' ahjumma menolak badanku kedepan . aku kaku . taktahu nak buat apa .

kepala ku donggakan memandang wajah lelaki yang berdiri tepat di hadapanku . handsome ... cinta pandang pertama eh .

' tengok tengok apa ? tau la kata aku handsome . tak pernah tengok lelaki handsome ke ? ' aku tersentak .

hek eleh mamat ni . sombong mengalahkan saiton . saiton pun tak sombong mcm dia ey .ingat handsome sangat ke . muka pun macam toge rumput . ( padahal tadi puji kata handsome .

' perasan ' balasku sepatah . tubuhnya ku pandang kosong . anak orang kaya memang semua macam ni ke ? sombong mengalahkan firaun .

' what are u saying ? ' dia mendekatkan wajahnya ke wajahku . jantung mulai berdengup kencang .. terasa indahnyaaa dunia ini kita yang punyaaa ~~ ehhh ...

you changed my life Where stories live. Discover now