Sabahın köründe okul mu olur ya.Zihnimize daha iyi giriyormuş dersler.Uyumaktan girebilir mi ?
Bir öğrenci klasiğidir "sabahın köründe okul mu olur ya".Protesto ediyoruz , sabahın köründe okul istemiyoruz."Gerçi gecenin bir vakti olacak hali de yok.Biz yine de asıl konumuza dönelim.Eğer taktir getirirsem annem kedi alabilirmiş.Desene bizim kedi işi yattı.Ben ve taktir .Taktir alacak kadar zeki bir kız değilim.Yani asla kedim olmayacak .Bu konuyu benim bir şekilde çözmem gerek.
Ben de bilmiyorum neden bu kadar çok sevdiğimi.Yalnız olduğumdandır.Telefonumu alıp cebime koydum.Servis kapının önünde beni bekliyordu.Hemen gidip Cansu nun yanına oturdum.Yüzüme bakmadı.Evet en iyi arakadaşım galiba benle konuşmuyordu.
"Bilmeden hata mı yaptım? Neler oluyor?"
"Sen benden daha iyi bilirsin" deyip yanımdan kalktı ve Mete nin yanına oturdu.Galiba şimdi gerçekten yalnız kaldım.Kulaklığımı takıp Cansu nun bana darılma nedenini düşünmeye başladım.Ben onu düşünürken kafam ani bir frenle ön koltuğa çarptı.İçimden küfür yağdırıyordum.Yeni küfürler keşfettim resmen.
"İyi misin?" sesiyle irkildim.
"Evet"
"Yanın boş mu ?"
"Evet"
"Evetten başka bir şey bilmez misin sen?
"Evet" dedim. Yüzüm Piç bir ifade almıştı.
"Hadi ama çocuklaşma " dedi umursamaz bir ifadeyle.
Servis okula gelmişti nihayet.
"Geçebilir miyim?"
"Evet " dedi gülerek.Gülerken gözleri kısılıyordu.Lütfen bunu bana yapma . Gülerken gözleri kısılan erkeklere bayılırım.Geçmem için ayağa kalktı.Tam geçerken kolumdan tuttu.
"İsmini vermiyor musun?"
"İsmim Ece .Ama şu an kolumu bıraksan sevinirim.Derse geç kaldım.Kolumu bıraktı ve servisten indim.Bizim sınıfa doğru merdivenleri çıkmaya başladım...Sınıfa girdiğim an ilk önce bizimkilerin yanına gittim.Diğer köşe de ise melike ağlıyordu .Herkes başına üşüşmüştü.Bende meraktan yanlarına gidip neler olduğunu sordum.Sevgilisinden ayrılmış dediler.Ah şu erkekler yok mu.Ne istersiniz ki biz masum kızlardan?
Hoca sinirli bir ifadeyle sınıfa girdi.Acaba neden sinirliydi?
"Çocuklar sınav sonuçlarınızı okudum"
Şimdi anlaşıldı neden böyle sinirli olduğu .
Hemen çantasından çıkarıp okumaya başladı.
"Elif 50"
"Off ya "
"Burak 40"
"Olley be"
Sınıf gülmeye başladı.Hoca büyük bir kızgınlıkla;
"Sınav notlarınız berbat siz hala gülüyorsunuz!Acaba sınıf geçmeyi başarabilecek misiniz çok merak ediyorum!"
Sınıftan çıt çıkmıyordu.Şenay hoca aslında çok iyi bir kadındır azıcık suyuna gideceksin.Tabi bizim sınıf bunu başaramayanlardan.Sonra okunmaya devam etti.
"Ebru 75"
"Ece, kopya mı çektin acaba? Notun 90 "
"Yes be , Allahım sana şükürler olsun.Yaşasın! Kedi alalacağım , bir kedim olacak!"
Tüm sınıf şaşkınlıkla bana bakıyordu.İlk defa biyolojiden 90 almıştım.Acaba annemin yüz ifadesi nasıl olur bilmiyorum bence üzülür çünkü galiba kedi almak zorunda kalacak...