introduction

23 6 0
                                    


Teachers :

— Xu minghao
— Liu yang yang
— Wen junhui
— Hong jisoo
— Chwe hansol
— Jeon jungkook

— Shin yuna
— Lalisa manoban

Student :

— yoongi
— sunghoon
— jungwon
— jeongin
— sunwoo
— jake
— jimin
— sunoo
— yeonjun
— wonwoo
— rose
— jaemin
— jeonghan
— soobin
— jeno
— yunbao
— ten
— haruto

— momo
— chuu
— ryujin
— winter
— xiaoting
— soojin
— wonyoung
— mina

Suatu pagi di sebuah kejiranan

Minghao menerpa Hansol, Jungwon dan Joshua dengan tangannya yang memegang perut. Mukanya yang memerah membuatkan Joshua mengerutkan dahinya sebelum bertanya.

" Kau kenapa muka merah-merah? Nak cendol? " Joshua membuka mulutnya sambal jari telunjuknya menunjuk ke arah cendol yang sedang di makan oleh Hansol.

" Aku nak membuang weh, pinjamkan jamban weh. Jamban rumah aku terkunci dari dalam. " Terang Minghao masih memegang perutnya.

" Kirim. " Mendengar apa yang dikatakan oleh Joshua dan Hansol, Minghao berkerut.

Yelah, tiba-tiba je minta dia kirim. Kirim apa entahnya.


" Kirim apa? "

" Membuang/Gambar." dengan itu kesemua mereka memandang Joshua dengan tanda tanya.

Hansol membuka mulutnya ingin mempersoalkan soalan yang penting bagi hidup mereka bertiga. Belum sempat dia menyoal, Minghao sudah menjerit melihat katak yang mati ditangan Jungwon.

" KENAPA BUNUH KATAK TU?" Joshua bangun dari duduknya memandang sekeliling mencari keberadaan Jungwon.

" Dia bising aku bunuhlah dia."

" Anak siapalah?"

" Anak kau. " Hansol mengangguk sebelum menambah perkataan dibelakang ayat itu, " pungut."

" Macam mana dengan nama sekolah tu? Kau ada cadangan?" Minghao yang masih ingin ketandas duduk seketika.

" Bagi aku pergi ke tandas dulu!" Hansol mengeluh sebelum menghulurkan kunci rumahnya.

" WOI LAMBAT LAGI KE?" Joshua mengetuk pintu tandas beberapa kali kerana penat menunggu Minghao menghantar gambar yang dijanjikan.

" SABAR AIR TAK ADA!" Hansol mengurut pelipisnya seketika sebelum melihat budak berusia 5 tahun dihadapannya menanam katak yang telah mati.

" HA APA KATA KITA NAMAKAN SEKOLAH TU FAENLIYU!" Joshua mengurut dadanya terkejut melihat Minghao yang berada dihadapannya.

" Apa maksud dia? " Jungwon menyoal dengan matanya yang bersinar.

" Maksud dia..."

" WOI MANA GAMBAR? "

"SABARLAH SIAL!"


Cer teka maksud dia - Fakri 2k22

OG | Faenliyu Kindergarten Where stories live. Discover now