outsider

66 12 2
                                    


Pada malam tersebut,hujan turun dengan lebat sekali.Seseorang telah mengetuk pintu gerbang 'tok tok',
Simon:  "Helo?"
Kyler: "Ni ke yang dikatan boivaaz tu? kenapa      mcm takde benda yang hidup"
Simon: "Kita masuk je la weh"
Kyler: "Wei salmon tunggu dulu"
   Simon membuka pintu gerbang tersebut,perlahan lahan dia mengintip di celah pintu untuk memastikan keadaan selamat atau tidak.'dang',bunyi seperti orang membaling ting kosong pada dinding.
Simon: "Kaler , eurm ngko kan pendek jadi org pendek masuk dulu la yee hehe"
Kyler: "Cuih,penakut"
   Lalu,Simon menolak Kyler dan sesorang telah mengacu pisau kepada Simon dan Kyler.
Zyyan: "Hampa sapa?Anak didik profesor gila ka?"
Simon: "Eh bukann,kami tak kenal pun sapa profesor tu kami hanya pengembara saje"
Kyler: "Ha yee kami pengembara saja dan nampak kampung ni.. jadi"
Zyyan: "Manusia ka mutan?"
Kyler: "Hah?"
Tanpa sedar, Simon telah mengeuarkan sepucuk pistol dan 'Bang'.Simon meraung kesakitan kerana Zyyan menikamnya dahulu.
Zyyan: "Kadang en manusia pun boleh jadi bengap, kutip kawan kau ni masuk dalam"
Tanpa batahan,Kyler memapah Simon dengn paksaan.

——————————- ————————————

Kyler terbangun selepas mengalami mimpi buruk,ia melihat persekitaran ruang tersebut, 'peliknya,ni bukan rumah aku'
Zyyan: "Dah bangkit?". Zyyan menghulurkan segelas minuman, "jangan duk qisau,aku tak letak pun qacun dalam tu" ia berkata lagi selepas melihat Kyler teragak agak mengambik minuman tersebut.Kyler mengambik minuman itu lalu meneguknya dengan pantas dan menyebabkan dia tersedak.
Kyler: "Khem,mana Simon?Dia.. okay?"
Zyyan: "Sebelah hg tu padia?Hantu ka?"
Kyler: "Tak payah la marah", Kyler mengejutkan Simon "wehh bangun la,takyah mati lagi".
Simon: "Hmm" Simon mengeliat dan mengendahkan perkataan Kyler dan sambung tidur.
Manakala ada seseorang masuk lalu bertanya kepada Zyyan, "diorang okay je kan? adu kau pun sama main menikam jeee"
Zyyan: "Mana taknya,dia tembak aku kan aku pun tikam la dia"
Jeremy: "Sukati engko la"
Kyler: "erm,Salmon bangun la cepat"
Simon: "Ish, bagi aku tido kejap la" Tanpa segan silu Jeremy atau dipanggil Aripp terus menampar bahagian luka Simon,Simon mengadu kesakitan.
Jeremy: "orang suruh bangun tu bangun la"
Simon: "takyah la tampa akunye luka!"
Seisi rumah itu dipenuhi dengan gelak tawa.Simon malu malu kerana berkelakuan sebegitu.

(to be continued)

Boivaaz : survive or dead.Where stories live. Discover now