#4: cemburu

21 3 8
                                    

   Kyler sedang mengintai Simon yang sedang berborak dengan Kimi. Tiba tiba Kimi membagi Simon bunga.
Kimi: "Nah ehehe, anw ihacoy mon", Kyler curi curi dengar dan entah apa perasaan yang muncul di dalam dirinya, sangat sakit apabila melihat Simon memgambil bunga itu.

    Sementara itu, Henry menyediakan makanan malam untuk mereka semua, dia tidak pernah jemu untuk memasakan untuk mereka. Makanan pun telah siap, Henry menghidangkan makanan di atas meja. Lalu semua memakannya dengan lahap sambil memuji kesedapan masakan Henry.

   Selepas makan Kyler terus masuk ke hutan untuk menenangkan dirinya. Simon agak curiga akan Kyler , dia mengekori dari belakang.Kyler menyedarinya tetapi membiarkan saja.
Simon: "Menghealing dek?" tiada respon. Simon mendekati Kyler, tetapi Kyler menjauhkan dirinya. "Kaler, kau ok ke tak ok ?"
Kyler: "menyinyinyi, anjing"
Simon: "Aik,tanya pun kena anjing takpe dho Kaler"
Kyler: "hm". Kyler beredar dari hutan dan meninggalkan Simon sendirian.

   Sudah tiga hari Kyler menjauhi Simon, dan Simon sedikit terluka.Simon terdengar sesuatu di sebalik pokok dan itu suara Kyler, Simon mula curi curi dengar.
Kyler: "Simon anjing, sepatutnya kau tak ambik bunga tuuu kenapa gi ambik hahhh?!" Kyler memarahi patung yang terukir nama Simon. 'Oh jeles ar ni,alah dek dek kukira bertepuk sebelah tangan heheh' kata Simon di dalam hati.
Pada malam pulak, Simon menyapa Kyler tetapi diendahkan.
Simon: "Pasal bunga tu aku tak ambik, aku gi letak tepi sungai"
Kyler: "Kau?"
Simon: "Halah terdengar kau marah patung yang ada nama aku heheh"
Kyler: "bab-"
Zyyan: "rancak sembang,nak ikut aku dok? pi caqi Mika dengan Leem"
Kyler: "Bole gak tu , sapa ikut?"
Zyyan: "Aripp,Zion,Azriel, alang alang tu nak pi caqi Xiren gak ni"
Kyler: "hm bole la,aku gan Salmon ikut"
Zyyan: "oke"
     Mereka mula mencari sekitar hutan sebelum memasuki kawasan bandar.

  Haekal baru sahaja pulang selepas pergi membeli barangan dapur. Haekal mula berasa curiga apabila melihat pintu pagarnya terbuka luas , dia bergegas masuk dan melihat segombrolan lelaki menahan Leem.
Leem: "KAL LARI KAL" tanpa membantah Haekal melarikan diri namun tidak berjaya, dua orang lelaki itu menangkap Haekal lalu memukul.
: "oohh dah berani eh tak bayar hutang nak lari" kata salah seorang lelaki tersebut.
Leem yang sudah hilang sabar terus membunuh segombrolan lelaki tadi dengan membaca mantera.Haekal yang sudah nyawa nyawa ikan itu pengsan. Leem pergi ke arah Haekal lalu memulihkan luka luka di badan Haekal.
   Selepas 3 jam, Haekal bangun dari pengsan, lalu menanyakan tentang kejadian tadi.
Leem: "dah mati"
Haekal: "but how?"
Leem: "Kau tayah tahu, nah makan ni aku masak tadi" Leem bagi semangkuk bubur untuknya, Haekal berterima kasih.

Siren polis berkumandang di telinga Mika, sangat bingit. Menganggu tidur siang Mika. Tiba tiba memorinya datang yang membuatkan dia sakit kepala. Menampakan tiga orang yang berada di depan pintu gerbang,
Mika: "b-bayangan apa ni?" dan dia pengsan.

   

[To be continued]


Maapkan saya sekiranya ada typo

Boivaaz : survive or dead.Where stories live. Discover now