Sudah 5 hari mereka pergi mencari Mika dan Leem. Henry sangat gelisah takut takut mereka diculik oleh profesor itu,tiba tiba bunyi letupan mengejutkan Henry dari lamunan.
Henry: "huh?" Henry terus keluar dan menuju ke pintu gerbang,Azriel hanya mengikutinya dari belakang.Alangkah terkejutnya apabila mereka ditodengkan pistol.
Rey: "mana yang lain?"
Henry: "tah mana aku tau" , Rey menarik picu.
Rey: "mana diorang!"
Henry: "aku tatau la kimak"
Tanpa basa basi Rey terus menculik Henry dan Azriel.Pada masa yang sama Zyyan dan yang lain nampak akan kejadian tersebut.Sebelum kejadian tersebut,mereka telah menemui Leem, tetapi Mika masih hilang.
Leem: "dia dah melampau anj"
Aripp: "tenang weh tenang"
Leem: "pedia hang nak tenang tenang bagai?!"
Leem terus menuju ke gua,gua tersebut dipenuhi dengan 'Bozdig'.Raksasa yang kelaparan itu terus keluar dan mula pergi ke arah kota tersebut.
"Boss,raksasa!" kata salah seorang bodyguardnya.
Rey: "HAHA, dah keluar pun. Sediakan senjata.Kita mulai perang kota ni"
Arsan: "B-baik!"Sudah lima hari berlalu tapi perang tersebut belum selesai, kebakaran dan letupan berlaku dimana mana.
Negara sebelah
Mizi : "depa duk sibuk perang kita duk sebuk pru,hadeh" kata Mizi sambil membelek belek surat khabar yang baru dibelinya tadi. Mika menepuk bahunya
Mika : "cita pa qini?"
Mizi : "jiran sebelah berperang dengan natang pedia pun tatau" Mizi membagi surat khabar itu kepada Mika,
Mika : "Bozdig?"
Mizi : "pedia Mik?" Mika terus lari ke lorong yang terpencil. Mika mula memejamkan matanya dan mengingati apa yang berlaku terhadapnya sebelum ini. Satu persatu memori muncul di dalam pikiran Mika.
".. mutan, Boivaaz?" Mika menanya diri sendiri, 3 jam berlalu dia sudah ingat apa yang berlaku terhadapnya. Mika bergegas mengumpul magisnya.
Rey memasuki ruang bawah tanah, ia membuka pintu perlahan lahan.
Rey : "sembuhkan aku cepat" Rey menyuruh Henry, tetapi Henry hanya mengendahkan saja. "SEMBUHKAN AKU LA SIALAN" Rey mengeluarkan pisau,
Henry : "bunuh je la" Rey tersemyum lalu melempar ke sebuah ruangan yang gelap, terdengar bunyi jeritan dari ruangan tersebut 'kenapa bunyi macam..'
Rey menarik lengan Xiren dengan kasar dan paksa menghadap Henry,
Rey : "sembuhkan aku kalau kau tanak dia mati" . Dengan berat hatinya Henry menyembuhkan Rey , dan Rey pergi meninggalkan mereka. Henry mendekati Xiren,
Henry : "sayang sayang,bangun" Henry menangis sambil merawati luka yang ada di perut Xiren.
Pintu gerbang itu dibuka perlahan, Mika mula melangkah perlahan lahan, sangat kacau semuanya berterabur .. tiba tiba seseorang telah mengacu pisau di belakang kepala Mika.
[To be continued]
Maap kalau ada typo, enjoy!
YOU ARE READING
Boivaaz : survive or dead.
FanfictionProfesor gila yang bernama Rey telah membunuh sebahagian orang dari kampung Boivaaz. Pengikut pengikutnya juga telah menjejaki Mika. Suatu hari,pengembara yang bernama Kyer dan Simon tidak sengaja menemui kampung tersebut. Mereka bersama sama m...