#7: Kesunyian

16 1 0
                                    

Kyler berlari sambil mengendong Simon.Ia merempuh hutan tebal itu, dia tidak peduli luka luka kecil di kakinya , dia hanya peduli kepada Simon.Setelah Simon menghembus nafas terakhirnya,dunia Kyler menjadi gelap.

Pintu gerbang yang megah itu di tolak dengan kuat, Kyler menuju ke rumah Leem, dia membuka pintu dan menghempasnya, semua orang terkaku melihat dua pasangan itu.Kyler membaringkan Simon di samping Xiren. Kyler menangis lalu berkata " tolong hidupkn dia tolong aku x tak sanggup dia mati"
mereka memandang satu sama lain.
Leem : "Kitaorang bukan xnk tapi kita kena korbankan salah satu dari kami". Kyler hanya mengangguk
Mika : "Walau aku tatau sapa jantan ni tapi aku sanggup"
Leem : "Mika jangan kau baru balek"
Mika: "Leem."
Leem : "baik baiklah"
Mika baring di tepi Simon. Leem mulai mengeluar kuasanya, terdengar Mika menjerit kesakitan, setelah beberapa jam. Mika sudah terkulai layu,hembusan dari mulut Mika makin perlahan, "ja..ga kampung ni" itula kata kata terakhir Mika. Dan hembusan nafas terakhir, Mika sudah tidak bernyawa.

Bozdig tiba tiba lenyap setelah Mika meninggal.Kampung itu kembali sunyi dan hanya terdengar bunyi kicauan burung seperti bersedih akan kematian Mika. 2 jam berlalu , Simon tersedak dan bangun dari 'tidurnya'. Dia melihat sekeliling , sunyi sepi
Simon: "Aik tadi bukan aku dah jadi mayat ke" Simon melihat ke arah perutnya , 'Ada ja luka takan la..' Simon bergegas keluar dari rumah itu , dia mencari cari dimana semua orang , setelah berjam jam mencari dia terdengar suara Leem , dia mengikut suara itu dan sampai ke belakang bukit. Dia mendekati dan menarik tangan Kyler.
Simon: "Asal ramai dkt belakang bukit ni? ada apa?"
Kyler: "Mika dah meninggal"
Simon: "Jadi dia.. aku?" Kyler mengangguk. Simon jatuh terduduk, sebak yang didada makin terasa , air mata mengalir di pipi. Simon mendekati kubur Mika , "Mik aku tadan nak jumpa kau" Semua orang melihat ke arah Simon. Leem memegang bahu Simon , "Sudah la Sim , membe dah takde .. jom balek". Mereka semua beredar dari situ .

Dimalam hari , Simon sibuk merawat lukanya di perut, Kyler masuk keruangan tersebut, Kyler duduk di tepi Simon.
Simon: "Pehal ta biarkan aku mati je haih"
Kyler: "Aku.. sayang kau juga Simon, aku tak sanggup kau pergi dulu"
Simon: "Jadi pikir aku sanggup tengok Mika pergi dulu" Lidah Kyler terkelu. Simon memeluk Kyler tanpa meminta izin , "Takdir sayang, dh aku hidup balikkan ha jangan nk sedih" Simon membelai belakang kepala Kyler, dan tangisan Kyler terpecah disitu. Simon membiarkannya.
Hari itu penuh dengan kesedihan,malam itu juga kedengaran bunyi serigala menyaut kesedihan atas kematian Mika.

[To be continued]



Maap kalau ada typo

Boivaaz : survive or dead.Where stories live. Discover now