Ik schrik wakker dan opeens voel ik twee sterke armen om me heen. Peeta zegt rustig maar het was maar een droom, probeer nog maar wat te slapen. Is goed peeta. Hoelaat is het eigenlijk? Acht uur. Zullen we er dan maar eens uit gaan. Is goed. ik help peta uit zijn bed en help hem met zijn kleren daarna lopen we naar beneden en we gaan we ontbijten. ojah peeta ik moet ook nog even bellen voor de huisarts. Ja is goed.(telefoongesprek: katniss is k en huisarts is h)
H: hallo kan ik u helpen
K:ja u spreekt met katniss everdeen en ik wil graag een afspraak maken voor peeta melark.
H: oke mag ik de naam van de dokter van peeta weten?
K: ja is goed ik zal het even vragen. Heeft u even?
H: ja is goed.
Peeta? Ja wat is er? Hoe heet jouw dokter ookalweer? Uhh dokter buis. Oke dankje.
K: de dokter heet meneer buis.
H: oke dankuwel. Wat zijn de klachten?
K: hij heeft een dik been en het is helemaal paars en ik heb het idee dat hij verkeerd staat.
H: en weet u hoe het gebeurd is?
K: ja hij was aan het wandelen in het bos toen hij over een boomstronk struikelde en van een helling af viel.
H: oke ik weet genoeg. De dokter heeft nog ewn plekje vrij om vijf over half tien.
K: oke heel erg bedankt!
H: geen probleem. Tot dan
K: tot dan
Ik hang de telefoon op en bel het taxibedrijf. Peeta zit op de bank en ik loop naar hem toe. Ik ga naast hem zitten. Peeta je moet om vijf over half tien bij de dokter zijn, dus we moeten zo gaan. Oh jammer. Zegt peeta. Waarom? Omdat ik dan minder tijd heb om dit te doen. Ik kijk hem vragend aan. Hij drukt zijn lippen op de mijne. Ik voel nog steeds die vlinders die ik in het begin voelde toen ik hem beter leerde kennen. Het gevoel neemt me mee naar het strand in de arena. Door die gedachte glimlach ik tegen zijn lippen aan. Wat is er? Vraagt peeta. Niks. Ik glimlach nogsteeds. Waarom lach je dan? Ik dacht aan onze ontmoeting en hoe we elkaar beter leerde kennen. Peeta glimlachte ook. Ik hou van je. Ik ook van jou. TOET TOET TOET. Oh de taxi is er. We trekken onze jassen aan en gaan naar buiten...
Hallo ik heb een afspraak met dokter buis. Er zit een blond meisje achter de balie. Ze is ongeveer net zo oud als ons en volgens mij had ik dit meisje ook aan de telefoon.het meisje antwoord: waarom moet jij naar de dokter je ziet er hartstikke goed uit. Uhhh.... Ohhh.. Um ik heb echt iets aan mijn been. Oh wacht ik weet al wie je bent. Peeta melark, toch? Uhm ja, zegt peeta verward. Je keukenhulpje had gebeld. Uhm het was mijn keukenhulpje helemaal niet. Oh was het je schoonmaakster. Ik balde mijn vuisten. Peeta voelde het want hij had mijn hand vast en kneep er geruststellend in. Oh nou d.... Verder kwam ze niet want de dokter riep: peeta melark! Het meisje gaf nog een knipoog aan peeta en een valse blik aan mij. Peeta trok me snel mee want hij zag dat ik vals terug keek. We zijn klaar met het onderzoek van peeta' been en het is gebroken. Nu moeten we naar de gipskamer. We liepen langs de balie en ik zag dat het meisje er niet meer was. We lopen de gipskamer in en een assistente zegt dat peeta mag gaan liggen. Dan komt er een meisje aan met blond haar. Wacht eens even!! Nee is dat dat meisje vannde balie... Ja dat is er. Ze kijkt me weer met die blik aan. Hoi peeta zegt ze. Uhh hoi ben jij hier alweer?! Ja vind je het niet leuk? Uh.. nou.. uh.. Hoe kan dat eigenlijk. Ik doe allebij de banen. S'ochtends zit ik achter de balie en s'midachs hier. Oh oke. Laten we masr beginnen dan he zegt het meisje. Twee uur later zijn we weer thuis en ben helemaal gek geworden van dat meisje. Ze zat de hele tijd te flirten met peeta. Nouja nu is het eindelijk voorbij.
JE LEEST
after the war (the hunger games) Mockingjay Vervolg~ Everlark Fanfiction
Fanfiction~peeta's P. O. V.~ ik zit nu al uren in de wachtkamer voor mijn gevoel. Haymitch is zo snel al hij kon naar het ziekenhuis gekomen. We zitten nu maar te wachten en te wachten en ik wordt er gek van. "Haymitch? Denk je dat het nog goed gaat komen, me...