Kliffhanger

4 0 0
                                    

Hej! Jag börjar med en ny berättelse eftersom att den andra inte var särskilt populär. Kommentera gärna om ni har några idéer eller så! Jag hoppas att ni tycker om denna så ska jag försöka att uppdatera så snart som möjligt! //

Vassa grenar piskade mitt ansikte medans stegen brutalt ökade racketen. Meningslöst svänger jag vänster för att undkomma det jag vet väntar mig. Långt borta mellan träden skymtar jag vatten och hoppet kommer tillbaka snabbare än vinden. Det är nästan som en klippavsats framför mig med vatten långt där nere. I vanliga fall hade jag fått svindel bara av att tänka på det men nu är det ett av mina minsta problem och jag har därför inget annat val. Jag tar sats och hoppar. Jag sluter ögonen och förbereder mig inför det värsta. Jag hör hur grenar bryts bakom mig och det är som att tiden stannar för en sekund. En väldigt lång sekund. Jag öppnar ögonen och ser andra sidan av klippavsatsen framför mig. Mina händer flyger fram och jag landar i det höga gräset. Blicken färdas mot andra sidan och där ser jag dem; Sam, Noah och Elliot. Sam har ansiktet i sina händer och värkar nästan rädd att kolla medans Elliot ger mig en hemsk mördarblick. "Kom hit då din jävla idiot!" Skriker han argt och tar upp en Sten för att försöka träffa mig med men avståndet är för långt.
Det är kallt ute, alldeles för kallt för att ha på sig en T-shirt. Adrenalinet kom forsande av att kolla ner på hor vågorna brutalt kastade sig mot bergväggarna innan smällen kom. Smärtan från landningen hade jag inte kunnat bry mig om mindre och ett leende spreds på mina läppar innan jag reste mig upp och började att gå där ifrån. Hjärtat slog extremt fort men det låtsades jag inte om, istället kastade jag en sista blick bakom mig innan jag försvann in i skogen.

Farligt näraDonde viven las historias. Descúbrelo ahora