chapter 01

67 19 7
                                    

MORTIGA KINGDOMSebuah kerajaan yang terletak di barat daya eropah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

MORTIGA KINGDOM
Sebuah kerajaan yang terletak di barat daya eropah .

Mortiga kingdom berpaksikan kerajaan yang telah sedia ada pada zaman dahulu kala . Diuruskan mengikut undang-undang lama iaitu rakyat automatik akan dihukum apabila melakukan sesuatu kesalahan yang tiada celah untuk diampunkan . Tetapi keadaan mortiga kingdom masih aman damai tanpa campur tangan pihak lain .

Kerajaan Mortiga kingdom sekarang diurus takbir oleh Ben Kingsley iaitu bapa saudara putera raja . Diurus sementara selepas kematian Raja Mortiga . Seminggu sahaja lagi pertakbiran Mortiga Kingdom akan diuruskan oleh sang putera raja iaitu Prince Jungkook .

Satu-satu nya waris Mortiga Kingdom yang diharapkan untuk menguruskan kerajaan itu .
Tetapi sebelum naiknya Prince Jungkook sebagai Raja , dia telah diamanahkan mencari seorang permaisuri oleh ayahanda Mortiga . Menikahi seorang gadis yang belum disentuh .

Prince Jungkook memasukkan sebiji anggur kedalam mulutnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Prince Jungkook memasukkan sebiji anggur kedalam mulutnya . Dikunyah perlahan mengerakkan rahangnya yang terlihat sempurna . Seorang anak raja yang sangat tampan kejadiannya . Kulit putih bak salju . Bebola mata yang berwarna perang . Hidung mancung terletak . Kening yang berbentuk cantik serta bibir yang senantiasa lembab , pink .

Ramai yang mengagumi figura tampan putera raja yang berusia 24 tahun itu . Rakyat terjatuh apatah lagi dayang istana . Rahang jatuh apabila memandang putera raja itu . Siapa yang melihat pasti akan tergoda .

Usai , Jungkook makan buah anggur matanya tepat tertacap kearah Ben Kingsley . Menanti apa sahaja yang mahu dibicarakan . Bersedia akan apa sahaja yang bakal hadir dalam hidupnya walau hati tidak rela . Sejak akhir-akhir ini sikap memberontaknya kian kunjung .

" Sudah patik khabarkan kepada anakanda patik . Walau berat untuk dia menerima . Tetapi apakan daya untuk membantah kerana ini semua amanahnya raja "
Ben Kingsley merapatkan kedua tapak tangan seraya tunduk . Dia terlalu menghormati bakal raja Mortiga Kingdom itu .

" Ehem . .  "
Jungkook membasahkan kerongkongnya .

" Bawakan dia .
Beta mahu menemui bakal permaisuri beta itu "

Ben Kingsley agak terkejut dengan permintaan .
Setelah berkeras tidak mahu menuruti permintaan raja akhirnya Prince Jungkook akur .

" Patik boleh memanggilnya sekarang Tuanku . Kerana puteri patik itu ada bersama dengan dayang Luna di taman "
Ben Kingsley akur seraya berjalan keluar dari bilik istirehat putera raja itu .

Jungkook bangun dari duduknya .
Langkahnya ditapak kearah balkoni . Senyumannya tersunging apabila melihat haiwan perliharaannya dilayan oleh seorang dayang lelaki , Weasley di bawah . Haiwan perliharaannya itu diberi makan daging mentah sebagai santapan harian .

Merasai kehadiran sang putera , haiwan perliharaannya itu dongak keatas seraya menyalak kuat .

Jungkook melambai .
" Makan sampai kenyang , divore "

Divore seekor serigala yang dipelihara oleh Jungkook .
Ditemuinya 2 tahun yang lalu disebuah hutan ketika yang memburu . Divore terperangkap jerat . Mengalami luka parah dibadan . Jungkook lah yang merawat sehingga Divore sembuh .
Divore sangat manja dan menyayangi tuannya itu .

Divore seekor serigala yang sangat ganas apabila sedar akan kehadiran musuh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Divore seekor serigala yang sangat ganas apabila sedar akan kehadiran musuh .
Akan melindungi tuannya sepenuh hati .

" Tuanku . . "

Tolehnya Jungkook , matanya bertembung pandang dengan puteri , Ben Kingsley . Tidak berkelip matanya menatap .
Gadis berkulit putih cerah itu menarik perhatiannya .

Berpakaian serba sederhana .
Sebahagian rambut ditutupi selendang putih . Hanya sebahagian rambut depan sahaja yang terlihat . Gadis itu tunduk kelantai apabila bertembung pandang dengan Jungkook .

" Baik , Tuanku "
Ben Kingsley menuruti putera raja itu .
Jungkook memberikan isyarat mata agar Ben Kingsley keluar .

Jantung Jihyo berdegup kencang apabila sedar Jungkook kini sudah berdiri di depannya . Haruman putera raja itu memenuhi rongga hidungnya . Siapa sahaja yang tidak berdebar apabila putera raja ada berdekatan .

" Apakah lantai itu lebih tampan sehingga kau tidak memandang ku ? " pertanyaan berbentuk perlian itu mengusik Jihyo .
Jihyo angkat wajah pandang Jungkook . " Ampun kan patik , Tuanku " disebabkan putera raja itu terlampau tampanlah dia tidak mampu untuk menatap .

Jungkook smirk .
Sungguh cantik gadis ini .
Wajah yang putih mulus , bersih tanpa kotoran . Mata bundar berwarna hitam pekat .
Bibir merah muda serta hidung mancung .

" Erk . . Tuanku . . "
kaget Jihyo apabila Jungkook tiba-tiba semakin mendekat membuatkan dia undur kebelakang .
Jihyo semakin kaget tatkala belakang badannya menyentuh dinding . Dia terkepung .
Mahu pergi tetapi Jungkook pantas mengepung Jihyo . Kedua lengannya menghalang dikedua sisi Jihyo .

" Jangan  , Tuanku "
Jihyo memohon apabila Jungkook semakin merapat . Jihyo mula takut , cemas . Matanya mulai berair . Esakan kecil yang kedengaran menghentikan Jungkook . Tangannya memegang dagu runcing Jihyo . Diangkat pelan agar memandangnya .

" Jangan risau .
Tidak akan aku menyentuh kau sebelum kau menjadi permaisuri ku . Jangan menangis .
Airmata ini terlalu berharga "
jari Jungkook mengusap lembut airmata dipipi putih Jihyo .
Tindakan Jungkook benar-benar menyentuh hati Jihyo . Terlalu soft tutur kata itu masuk ke telinganya .

" Apakah kau sudah makan ? "

Soalan itu diangguk oleh Jihyo .

" Boleh kau temankan aku makan ?
Aku mahu makan ditemani bakal isteri aku "
permintaan itu mengoyah hati Jihyo . Mengetuk tangkai hati .
Tidak menyangka dia bakal isteri kepada seorang putera raja .

" Boleh , Tuanku "

Jungkook senyum .

TBC .

The Demon's QueenWhere stories live. Discover now