3.Ihly a zápalky, vetvičky a kotlíky

80 2 0
                                    

"Hej vy osplaci vstávame!" zreval na nás Charlie z dverí izby.
"Už ideme." povedal rozospato George.

"Prvý deň a hneď zaspíme tomu vravím začiatok teda." ozvala som sa keď som bojovala so zaväzovaním kravaty.
"Ak nebudeme meškať na hodinu, tak zas tak strašné to nieje...veď sme len zaspali raňajky skroro" povedal Lee.
"Ešteže len skoro. Mám hlad ako vlk!" povedal Fred s hlavou v kufri.

Na raňajky, sme si dali každý na čo mal chuť a bežali sme aj s taškami do učebne transfigurácie.
"A viete vôbec kde je?" spýtal sa upachtený Lee.
"Nie" povedali dvojčatá naraz
"No výborne, stratili sme sa..." povedala som zúfalo.
"Aaale nie na dlho," veselo povedal Lee. "Aha tam idú nejaký starší bystrohlavčania, ich sa opýtajme."

Tak sme teda za nimi išli, ukázali nám cestu a ďalej pokračovali v rozhovore akoby sa nič nestalo.

ʚ♡ɞ

Len tak tak sme dobehli do triedy, profesroka tam ešte nebola. Sadli sme si dopredu, lebo najlepšie miesta si už chytili ostatný.
George si sadol s Leem, ako naschvál.
"To zas som pri tom uškŕňačovi, moje nervy toto bude dlhá hodina," pomyslela som si, keď sa na mňa vyžgierala ryšavá hlava.
Sadla som si vedľa neho a uškrnula som sa na neho až sa nepovie.

S môjho zamyslenia ma vyrušil príchod profesorky.
"Vítam vás žiaci na vašej prvej hodine transfigurácie. Otvorte si učebnice hneď na strane 4.
Ako vidíte dnes sa pokúsite premeniť ihlu na zápalku"
Začala sa prechádzať po triede čo niektorých znervóznilo.
"Je to vaše úplne prvé transfigurovanie, takže vás požiadam aby ste ma vnímali a boli pozorný. Keďže vaša prvá hodina čarovania je až po tejto, budem menej prísna." Všetci si vydýchli od radosti,"ale to neznamená že by ste sa nemohli aspoň snažiť!"
Prútikom švihla do vzduchu a nadľachčila krabičku s konca triedy, ktorá doletela k nej na stôl.
Každému položila na lavicu jednu zápalku.
"Predtým než tu začnete mávať prútikmi, vám poviem formulku na premenu" odkašľala si, "aku-sign-nis, je to najzákladnejšie kúzlo transfigurácie vhodné pre vás-začiatočníkov. Počas hovorenia formulky švihnite prútikom nahor pri slove 'aku' a pri slovách 'sign-nis' švihnite zasa nadol, takto" švihnula prútikom nahor a nadol."zopakujte." všetci zborovo opakovali"aku-sign-nis" a mávali sme prútikmi hore a dole.
"Výborne, môžete to každý skúsiť"
Tak sme skúšali premieňať...mne to zo začiatku vôbec nešlo, ale ani dvojčatám ani Jordanovi.

"Akuu-sign-niis!! Prečo to nejde?" George bol s toho už znudený. Lee sa mu smial za chrbtom do očí.
"Skúsim to ja," ozval sa Fred. "Aku-sign-nis!" ako dopovedal, zápalka sa zachvela a spravilo sa jej očko ako má ihla, ale to bolo všetko.
"Ahaa, skoro som to mal!" celý naradostený mi povedal tak až ho nepočuje profesorka.
"Hej,hej .... Skúsim to teraz ja," narovnala som sa v sede,"kľud, je to len kúzlo...ak sa nepodarí nič sa nedeje" hovorila som si v hlave.
"aku-sign-nis!!" povedala som nahlas. A
na moje počudovanie zápalka zošedivela a spravilo sa jej očko. Hoci čašť ktorou sa škrká na zapálenie ohňa, ostala červená.
"Slečna Brooková výborne,skvelé zatiaľ najlepšie. Chrabromilu pripočítam 2 body."
"Pekne Brooková." Drgol do mňa lakťom Fred.
"Ber si príklad Weasley," povedala som s úškrnom od ucha k uchu. On na mňa len prevrátil veselo očami a skúšal začarovávať ihlu znova.

Transfigurácia mi ubehla rýchlo, ani som si to neuvedomila a už sme cválali na Históriu Čarovania.

"Vravím vám netešte sa, Bill tvrdí že je to najnudnejší predmet s tým najnudnejším učiteľom," ozval sa George," a iste aj v najmenej zaújmavej učebni."
"Nudná-nenudná...je mi to šuma fuk, hlavne že ju nebudeme učebňu hľadať pol dňa!" Odfrkla som.
"No to by som si nebol istý..." vystrašene povedal Lee, "Pozrite!" Zdvihli sme zrak tam kde ukazoval Jordanov ukazovák.

Prečo práve ja?  |HP FF|Where stories live. Discover now