• 8

82 9 3
                                    

"Bagi saya masa boleh, Tae?"

Taehyung mengeluh dan mengangguk.

Dia sebenarnya sudah penat menunggu. Y/n tak pernah cuba mencintai dia langsung.

---

Hari demi hari berlalu, sudah hampir sebulan, Y/n masih belum lagi membuat keputusannya.

Taehyung seperti biasa, dia sentiasa akan menghantar bunga, hadiah dan makanan kepada Y/n.

Jungkook pula melayan Y/n jika Y/n datang ke kedainya.

"Sayang.." panggil Taehyung.

Y/n hanya mendongakkan kepalanya tanda 'apa?'

"Awak dah buat keputusan?" soal Taehyung dengan senyuman hambar.

Y/n yang sedang menghirup kuah asam pedas itu terhenti.

Y/n mengeluh dan teringat kata-kata kawan baiknya.

"Y/n, siapa yang selalu ada dengan kau? Siapa paling lama kau kenal? Siapa yang tak pernah give up dengan kau? Siapa yang selalu beria dengan kau? Siapa yang paling menjamin masa depan kau akan bahagia dan senang? Siapa lagi handsome? Siapa sukakan kau dulu? Think about it Y/n. Aku tahu hanya satu nama yang boleh kau jawab dengan semua pertanyaan tu" kata rakan baik Y/n, Haesoo.

"Saya pilih.. awak" kata Y/n dengan senyuman.

Taehyung yang tadi menunduk tak bermaya terus memandang Y/n dengan sinaran di matanya.

"S-saya tak salah dengar, kan..?" Taehyung menampar pipinya.

"Saya pilih Kim Taehyung" jawab Y/n lagi.

Mata Taehyung mulai berair.

"Terima kasih, sayang.. terima kasih sangat.." Taehyung memeluk Y/n.

Akhirnya Taehyung lega. Sudah lama dia menunggu saat ini. Ternyata usahanya tidak sia-sia. Bertahun dia menunggu jawapan dari mulut Y/n.

"so.. majlis kita bila?" soal Y/n dengan malu-malu.

Taehyung makin gembira. Muncul gummy smile dari wajah hensemnya.

"Anytime you want, babe. Sekarang pun boleh!" kata Taehyung dengan teruja.

---

"Jimin hyung.. kenapa Y/n tak datang berhari-hari dah eh?" Jungkook menongkat dagu di meja sambil menepis lalat yang berterbangan di lauk-lauk dijual.

"Siapa?" soal Jimin hairan.

"Y/n lah.. yang kook selalu cerita tu"

"Nama dia.. Y/n??"

"Iyelah hyungg aigoo" Jungkook menampar dahinya sendiri.

"Kook.." .Jimin menelan air liurnya.

"Kenapa?" Jungkook bertanya. Pelik pula dirinya tengok Jimin tiba-tiba berubah serius bercampur sayu itu.

"Y/n tu.. tunang Taehyung.. dorang akan kahwin dalam masa terdekat ni.." jawab Jimin tak sampai hati.

Dia tak sangka Jungkook sebenarnya sukakan tunang kawan mereka sendiri. Sangkaannya hanyalah pelanggan biasa.

"A-apa? Eh jangan buat lawaklah hyung.. haritu Taehyung hyung—" baru sahaja Jungkook nak meneruskan kata-katanya, teringat Taehyung memanggil Y/n 'sayang' ketika mereka bertembung di pejabat Y/n.

"..s-sejak bila dorang t-tunang..?" soal Jungkook dengan degupan jantung yang laju.

Dia takut dia rosakkan hubungan mereka.

"Sebelum kook jumpa dia lagi.. Taehyung sayang sangat-sangat Y/n tu" jawab Jimin.

Jungkook mulai menangis. Dia terbayangkan betapa hancurnya hati Taehyung melihat Jungkook dan Y/n berduaan dalam pejabat Y/n.

to be continued

team tae or team jk?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 17, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[SLOW] Asam Pedas Untuk Dia | Jeon JungkookWhere stories live. Discover now