"Sayang.." Taehyung masuk bilik kerja tunangnya itu.
"Aish apa lagi, Taehyung?? Baru semalam awak datang, harini datang lagi???" Y/n menyoal geram. Dia tak suka Taehyung datang ke officenya. Nampak memalukan.
"Salah ke-"
"Ya, salah. Saya malu, faham tak?! Saya dah bagitahu banyak kali dekat awak, jangan datang!" Y/n menepuk meja.
"Saya tak faham. Apa yang awak malu? Saya bukannya hodoh pun, miskin jauh sekali.. cuba bagitahu, apa yang awak malukan sangat??" soal Taehyung dengan agak dingin tapi suaranya tetap lembut.
"Saya geli. Awak tak rasa ke malu ke bila awak beria sangat macam ni?"
"Malu apa? Saya bukannya surprise kan perempuan lain. Saya surprise kan awak, tunang saya"
"Sudahlah! Saya tak nak awak datang lagi, faham?!" Y/n menjeling Taehyung.
Taehyung tengok bunga yang dibawanya itu. Dia letakkan bunga itu atas meja.
"Okay.. awak jaga diri.. apa apa call" Taehyung mengukirkan senyuman manis. Tipulah dia tak terasa hati bila Y/n menengkingnya.
"Tunggu apa lagi?? Keluarlah!" Y/n buang bunga yang Taehyung berikan ke dalam tong sampah.
Taehyung mengangguk dan keluar dari office Y/n.
Y/n hanya menghantar Taehyung dengan jelingan. Menyampah.
---
"Halmeoni, saya nak asam pedas ikan pari ni satu" kata Y/n dengan senyuman.
Halmeoni Jungkook mengangguk dan bungkuskan makanan itu.
"Halmeoni, Jungkook mana?" bisik Y/n dengan matanya melilau sekeliling.
"Dia keluar dengan abang angkat dia.. kejap lagi dia baliklah.. kenapa?" jawab Halmeoni dengan senyuman.
"Oh...erm.. saya sebenarnya nak kawan dengan dia tapi saya malu.. hehe" Y/n menggosok belakang lehernya malu.
"Jungkook tu baik dan periang.. jangan malu, tegur je dia.. dia okay.. nah" Halmeoni memberikan makanan itu. Y/n mencapainya dan mengangguk faham.
Dia datang sebab nak tengok Jungkook sahaja. Bukannya apa pun.
tbc
YOU ARE READING
[SLOW] Asam Pedas Untuk Dia | Jeon Jungkook
Genç KurguKisah si penjual nasi berlauk dan si peminat setia asam pedas ikan parinya. "Asam pedas ikan pari satu. Sekali dengan nasi putih sebungkus" "nak belacan tak?" "nak awak, boleh?"