- Tehát mindannyian itt vagyunk ! Nagyon jó . Kedves nézőink ! Íme az idei Ázsia expressz versenyzői :
Fanni és Armand, Ernő és Darinka, Kata és Csekka , Peti és Miló, Győző és Bea , Alina és Zalán , valamint egy általunk összerakott pár Timi és Geri .
Kezdődjön hát az Ázsia eszpressz , itt Jordániában . A párok azonnal indulnak első küldetésükre, mely Jordánia egyik legkülönlegesebb helyre kalauzolja versenyzőinket. Előtte azonban pakoljatok át , ugyanis mostantól csak annyi dolgot vihettek magatokkal , ami ebbe az Ázsia eszpressz logóval ellátott hátizsákba belefér. A telefonokat 6 hét után visszakaphatjátok , most pedig egy speciális térkép és óra nélküli jelzőeszközt adok minden párosnak , amelyen a leállító üzeneteket megkapjátok . 3 , 2 , 1 ... Fussatok a taxikhoz ! - mondta Nóri.Gyakorlatilag fel sem fogtuk mi történt. Fáziskéséssel elkezdünk átpakolni , majd rohanni a fehér teherautókhoz amelyek elvisznek minket Jordánia nevezetes területeire ...
Ugye? Ilyenkor te is valami nagyvárosra gondolsz ... Én is így tettem ...Tehát az autó elindult velünk , ki a kisvárosból át egy ... noshát a sivatagon ... Egészen élveztük mindketten , ahogyan reggel 6kor 100km/h-val végigszántjuk a sivatagot...
Mondom csak élveztük ... ugyanis az a "kicsikocsi" hirtelen százról nullára lassult... ez két dolgot eredményezett .
Első az , hogy ha Zalán nem kap el , akkor kiesek a kocsiból . A második, hogy azt hittem kifogyott az üzemanyag ... de nem !
A sofőr kiszált majd egy " Good bye friends , This is the finish , I have to go! " - mondattal követelte hogy szálljunk le . És elhajtott az autóval .Döbbenten béztem körbe .
- Zalán... a sivatag közepén vagyunk ...
- Igen ... látom ...
Csak bámultunk egymásra, fogalmunk se volt , most mi legyen .
- Most mit csináljunk ?! - kezdtem kiakadni , amikor épp értesítést kaptunk .
" Íme a térkép . Kezdjetek el sétálni , meg fogjátok találni a piros táblát , melyre kiírtam a következő uticélt . Először azonban a helyszínen találtok egy idős asszont, aki megtanít titeket a lepénysütés inden alappillérére . Süssetek ti is kèt legényt, az egyiket meg kell ennetek , a másikat hozzátok magatokkal . Nóri . " - olvastam fel .
A versenyzők elindultak az első küldetése. Éppen most döbbentek rá, hogy bizony a sivatag közepén tettük ki őket . Kezd egyre melegebb lenni , azonban már most bedobtam a versenyzőket a mély vízbe ... pontosabban homokba . A versenyzőknek nem csak a hőséggel de a kenyérsütés mesterségével is meg kell kűzdenie . De ne szaladjunk ennyire előre ! Nem minden párosnak sikerült megfejteni a térképet . Csekka és Kata például a rossz irányba indult , így jelentős időt veszítettek. Timi és Geri már elfogyasztották a lepényt és úton vannak a következő úticél felé . A Király testvérek jelenleg stoppolnak , míg Darinkáék és Fanniék lepénysütésben versenyeznek . Nem felhőtlen a kapcsolatuk , mindkét pár vitatkozik egymással . Valyon ki lesz az első befutó ?