{Feline}
Stel je eens voor dat je een leven hebt vol van vampieren en weerwolven. Vol van elfjes en heksenmeesters. Vol van demonen en vooral vol van schaduwjagers. Wel ja zo'n leven heb ik dus. Ik woon al vanaf mijn derde bij Alec Lightwood en Magnus Bane. Ze hebben samen een Instituut laten bouwen in California en, ik weet niet waarom, maar mijn ouders besloten om mij naar daar te sturen. Dus hier zit ik dan op mijn kamer. Ik kijk wat uit het raam naar de mooie stad. Ik heb de hoogstgelegen kamer op het Instituut. Ik woon hier al zo lang dat ik me eigenlijk niets meer herinner over mijn ouders. De enige herinnering die ik heb, is dat ik uit de familie Herondale afkomstig ben. Dat is ook alles. Ik kijk even naar mijn hals waar mijn ketting aanhangt. Het is de ring van de familie Herondale met het vogeltje als symbool. Ik vind het wel passen. Een vogel staat symbool voor vrijheid. Ik voel me wel vrij. Ik moet alleen maar naar school voor de belangrijkste dingen: de runen, geschiedenis over de schaduwjagers en natuurlijk ook wapenlessen om te leren vechten enzo. Voor de rest ben ik eigenlijk vrij om alles te doen wat ik wil en ik heb ook geen ouders om naar te luisteren dus ja. Wanneer er op mijn deur word geklopt, schrik ik op uit mijn gedachten.
'Binnen,' zeg ik terwijl ik de rommel wat langs de kant schoof. Als het op Magnus aankomt, moet alles proper zijn. De deur gaat open en James verschijnt in de deuropening. James Wayland is mijn adoptiebroer laten we maar zeggen. Ik beschouw Magnus en Alec wel een beetje als ouders en omdat zij Jason hebben geadopteerd, is hij wel een soort van broer voor mij.
'Hey, mag ik binnenkomen?' vraagt James. Eigenlijk moet ik geen antwoord meer geven, want hij zit al op mijn bed. Ik weet nog altijd niet hoe hij dat kan, zo snel zijn. Ik oefen er al een paar maanden op, maar ik kan het nog steeds niet. Ik ga naast hem zitten en kijk hem aan. Hij is best nog knap. Hij heeft oceaanblauwe ogen en goud/blond haar. Zijn kaaklijn is redelijk zichtbaar en zijn lichaam is gespierd. Ik daarentegen heb bruin haar met een paar blonde lokken in en mijn ogen zijn groen. Ik vind blauwe ogen véél mooier maar ja...
'Wat is er,' vraag ik, toen ik merkte dat ik James aanstaarde.
'Magnus en Alec gaan straks naar Clary en Jace. Ze vragen als we mee willen.' beantwoordt James mijn vraag.
'Ik ga mee,' en terwijl ik dat zei, stond ik al op om propere kleren aan te doen. James knikt en loopt naar zijn eigen kamer, die naast de mijne is. Ik neem mijn zwarte jas en mijn cilinder en loop dan naar beneden. Daar aangekomen neem ik mijn lange, zwarte laarzen (je raad het misschien al, maar zwart is mijn favoriete kleur) en trek ze aan. Magnus staat al te wachten. Hij heeft een glitterjas aan met een donkerblauwe broek eronder. Voor hem is niets té gek. Wanneer ook Alec en Jem in de gang komen, begint Magnus een spreuk te zeggen, terwijl hij iets tekende op de muur. Vijf seconden later verschijnt er op de plek waar hij daarnet nog op tekende een poort. We stappen er één voor één in en zo komen we in het Instituut van New York terecht. Ik loop meteen naar boven, naar de kamer van Victoria. Victoria is de dochter van Clary en Jace en ze is een jaartje ouder dan mij. Ik klop aan en vrijwel meteen vliegt de deur open.
'Feline! Ben jij dat echt?!' roept Victoria toen ze me zag.
'Hey Victoria! Fijn om jou ook terug te zien!' Ik omhels haar en samen lopen we naar beneden.
'En is James ook mee?' vraagt Victoria. Jaja mensen Victoria is stiekem verliefd op James maar ze is te bang om het hem te zeggen.
'Ja die is ook mee. Hoe is het hier eigenlijk?' vraag ik geïnteresseerd. We zijn nu op het einde van de trap en lopen naar de woonkamer. Onderweg komen we de tweelingbroer van Victoria tegen.
'O hey Josh!' groet ik hem.
'Hey Feline! Goed om je nog eens te zien!' groet hij me terug. Josh lijkt bijna als twee druppels water op zijn zus, maar hij lijkt ook goed op James. Alleen heeft hij in plaats van oceaanblauwe ogen goudkleurige ogen net zoals Jace. Ik vind zijn ogen echt mooi. Stiekem ben ik mega jaloers op hem. Hij is gewoon perfect net zoals zijn zus. Met z'n drieen lopen we verder. Toen we de woonkamer binnenkwamen, verwelkomt de zoete geur van warme chocolademelk me. Ik ga meteen naar de tafel waar de tassen opstonden. Als ik een tas warme choco heb, loop ik naar Jace en Clary.
'Hallo iedereen,' roep ik terwijl ik voorzichtig een nipje nam van mijn chocolademelk. Ik zie dat Simon, de beste vriend van Clary, er ook is. Hij en Isabelle zitten hand in hand op de bank. Oohn zo cute! Ik ga bij Victoria, Josh en James op de bank zitten. We praten wat over koetjes en kalfjes. Ook praten we over de bruiloft van Simon en Izzy want ze zijn sinds vorige week verloofd!! Wanneer iedereen stil valt, zegt Jace iets en dat trekt meteen mijn aandacht.
'Laten we anders met ons allen naar Idris gaan voor een paar weken,' stelt hij voor. Dat is een geweldig idee.
'Ja,' roep ik terwijl ik opsta en enthousiast in mijn handen begon te klappen. Blijkbaar ben ik niet de enige die zo verheugd is, want al snel staan ook Victoria, Josh en James recht.
'Oke dan,' zeggen Magnus en Alec. 'Wanneer vertrekken we?'
'We vertrekken vrijdag. Gaat dat voor iedereen?' vraagt Jace. Het lijkt voor iedereen goed te zijn en we gaan terug naar huis. Ik neem eerst nog even afscheid van iedereen en stap dan ook door de poort. In het Instituut aangekomen, loop ik meteen naar mijn kamer. Het is best nog een vermoeiende dag geweest. Ik trek mijn pyjama aan en loop dan nog snel eens naar beneden.
'Ik ga slapen. Welterusten iedereen,' zeg ik en terwijl Magnus en Alec me een goede nacht wensen, loop ik naar boven. Blijkbaar is James ook moe, want hij loopt achter mij naar boven. Hij wenst ook mij een goede nacht en loopt dan naar zijn kamer. Voor hij naar binnen gaat, trek ik aan zijn arm en omhels hem.
'Welterusten broertje van me,' zeg ik en trek me dan weer los uit onze omhelzing.
'Jij ook, klein zusje van me,' grapt hij en dan loopt hij in zijn kamer. Ja ik ben misschien een jaartje jonger dan hem, maar ik ben niet zijn kleine zusje! Ik wandel dan ook maar naar mijn kamer en kruip onder de wol. Over twee dagen zouden we naar Idris gaan...
Hey hey mensjes! Alvast bedankt dat jullie mijn boek lezen. Ik heb ook al een paar andere boeken geschreven dus het is niet mijn eerste keer. Ik weet wel niet wanneer ik ga updaten dus je zal het moeten afwachten. Als je vragen hebt of ideeen mag je het altijd medelen! P.s. kan er iemand een mooie cover ontwerpen want ik kan dat niet. Groetjes me xx
- vote?
-comment?
-follow?
JE LEEST
A shadowhunter life
FanfictionDit verhaal is gebaseerd op de boekenreeks van de Kronieken van de Onderwereld. Feline Herondale is een zestienjarig meisje. Ze woont samen met Alec Lightwood en Magnus Bane op het Instituut van California. Magnus en Alec hebben ook een zoontje gead...