~3~

104 5 1
                                    

{Feline}

"Feline! Feline! Komaan wordt nu toch eens wakker!"

De stem klonk ver weg en ik kreunde luid. Wat was er gebeurd? O ja... die verrekte demon. Ik knipperde langzaam met mijn ogen en deed ze dan rustig open. Ik lag zo te zien op de ziekenboeg van het Instituut. Het was een grote zaal met aan elke muur een lange rij bedden. De muren waren wit en op het plafond waren allemaal engelen en runen voor genezing geschilderd. James hing met zijn gezicht boven me en schudde me hevig door elkaar.

"Jem, het is goed. Ik ben wakker!" riep ik uit. Nog steeds wat verbaasd staarde ik voor me uit. "Hoelang heb ik eigenlijk geslapen?"

James stopte met schudden en liet zich met een luide plof op het bed vallen.

"Eindelijk ben je wakker, slaapkop!" zuchtte hij. "En om je vraag te beantwoorden: je hebt een hele dag geslapen."

Ik schoot met een ruk overeind. Een hele dag?! Ik gooide de lakens van me af en liep naar een kleine lavabo in de hoek van de kamer. Ik spetterde wat van het koele water in mijn gezicht en deed mijn haren in een deftige staart. Daarna liep ik terug naar het bed om mijn cilinder, die op het nachtkastje lag, te nemen. Ik maakte het bed terug proper op, deed mijn schoenen aan en keek dan naar James.

"Wat sta je daar nu te kijken?" vroeg ik.

"Wat is er nu eigenlijk gebeurt? Je bent gisterenavond het bos ingegaan en een paar uren later vond ik je bewusteloos op de weg. Bovendien heb je nog een hele dag geslapen ook!" riep James verontwaardigt uit.

Ik zuchte diep en liet me dan terug op het bed zakken. Wanneer James naast mij zat, begon ik alles te vertellen. Ik vertelde over het bos dat ik ontdekte, over de oude boom en de waterval en tenslotte vertelde ik ook over de demon. James luisterde aandachtig en stoorde me niet een keer tot ik helemaal klaar was.

"Wow, dat is.... heftig," was het enige dat hij zei. Ik knikte en stond dan op.

"Zullen we samen iets doen?" vroeg ik hem terwijl ik mijn jas aandeed.

"Ja tuurlijk," stemde hij in, "maar wat wil je doen?"

"Ik heb wel een ideetje..."

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Uiteindelijk zijn we gewoon wat gaan trainen en lopen in het park en nu zitten we voor de tv. Jem en ik hebben een grote kom met popcorn gevuld en een film besteld, die we nu aan het kijken zijn. Magnus en Alec zijn een uurtje geleden ook thuisgekomen met de melding dat we over twee dagen naar Idris zouden gaan. Ik had er al super veel zin in en niets zou er nu nog tussenkomen! Wanneer ik luid moest gapen, grinnikte James en zette de tv uit.

"He, wat doe je nu?!" riep ik verontwaardigd.

"Je zit al de hele film te gapen en net viel je bijna in slaap. Ik denk dat we beter naar onze kamers gaan en goed uitrusten voor onze reis," deelde hij mee.

Ik knikte en liep naar boven, naar mijn kamer. Vlak voor ik naar binnenging, woelde Jem door mijn haar en wenste me een goede nachtrust. Ik kleedde me snel om en viel al meteen in een diepe slaap.

Hey, iedereen! Ik weet dat het super lang geleden is en dat dit niet zo een lang hoofdstukje was, maar ik heb eigenlijk echt geen inspiratie! Als iemand een ideetje heeft, mag je het altijd laten weten en nog even om te zeggen: Jason wordt vanaf nu James. Ik vind James een leukere naam dusja.... Veel leesplezier! Love you all, Febe x

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Sep 06, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

A shadowhunter lifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu