Okul binasının içine girdikten sonra müdürün odasını aramaya başladım. Okul bayağı büyüktü. Birinci katta aramaya başladım. Ama sadece sınıflar ve kantin vardı Birinci katta bulamayınca ikinci kata çıktım . Burada da koridorları gezdikten sonra" MÜDÜR "yazan kapının önünde durdum . Kapı ahşaptan yapılmıştı. Tutacak kısmı ise çelikti. Kapı sanki ben buraya ait değilim diyor gibiydi.
" Pardon , ama kapıyı niye dikizliyorsun ?"
Arkamdan gelen sesle irkildim. Geriye döndüğümde sarışın bir kız bana bakıyordu. Uzun ve sarı saçları vardı. Gözleti ise maviydi.Sevimli bir tipi vardı. Gözleri insanı büyülüyor gibiydi.
" şey. Müdürle konuşacaktım da "
Kız benim önümde durdu ve elini uzattı
" Merhaba ben Esrin "
Bende kızın uzattığı eli tuttum
" bende Alvina "
Kız sevecen görünmeye çalışıyordu. O an gelen zil sesiyle irkildim. Kız elimden elini çekti
"Pardon derse geç kalıyorum sonra görüşürüz"
Dedi ve gitti. Esrin gittikten sonra müdürün kapısını tıklattım. İçerden gelen " Gir " emrinden sonra kapıyı açtım. Müdürün önünde bir sürü dosya vardı. Kravatını boğazına kadar sıkmıştı. Zaten kilolu olan yüzü daha da kilolu gözüküyordu. Bilgisayar ekranında bir kaç öğrencinin fotoğrafı vardı.
" Sen Alvina olmalısın "
İsmimi duyduktan sonra başımı evet dercesine salladım. Müdür oturduğu sandalyesinden kalktı
Ve yanıma geldi
" Biz babamla konuşmuştuk , gel seni sınıfına götürüyim "
Müdürle birlikte odadan çıktık. Koridorlarda yürümeye başladık. " 11-A" yazan sınıfın önünde durduk.
Müdür kapıyı açtı ve içeriye girdik. İçeride bayan bir öğretmen vardı. Saçlarını klasik bir topuz yapmıştı. Fark ettim de müdür odaya girince kimse ayağı kalkmamıştı. Nasıl bir şeyin içine düştüm ben ...
" Bu arkadaşınızın adı Alvina özel bir okuldan bizim okulumuza gelmiş bulunmakta . " Müdür özel kelimesini bastırarak söylemişti. Sınıftan gelen konuşmalara duyabiliyordum.
" Salak mı lan bu kız "
" Salak ama güzel "
" nesi güzel bunun "
Öğretmenin elindeki çubuğu masaya vurmasıyla bütün uğultular kesilmişti. Şimdi herkes susmuş bana bakıyordu.
" Alvina , şuraya oturabilirsin "
Hocanın parmakla gösterdiği yere baktığımda en arka sırada tek başına oturan çocuğu gösterdi. Çocuk kitabından başını kaldırıp bana baktı. O an göz göze gelmiştik. Koyu siyah gözleri vardı. Bir kuyu gibi insanı kendine çekiyordu .
Çocuğu eleştirmeyi bırakıp sıraya doğru yöneldim. Çocuk hafif yana kayıp yer verdi. Ben de eteğimi düzeltip oturdum. Bazı insanların bakışlarını hala üstümde hissede biliyordum. Ne yani tamam yeni gelen kişiyi incelemek normal ben de yapardım ama bunlar baya fazlaydı..
" İyi dersler çocuklar "
Müdür sınıftan çıktıktan sonra öğretmen sandalyesine oturdu. Ve elindeki tahtayı yine masaya vurdu. Bakışlarını bana çevirdi.Beni baştan aşağa süzdü.
" Evet Alvina kendini tanıt "
Hocanın isteğinden sonra bütün sınıf bakışlarını bana çevirdi. Hatta yanımdaki çocuk bile. Hemen ayağı kalktım ve kendimi tanıtmaya başladım
" Adım Alvina "
Biraz durdum. Başka ne denilirdi ki . Hiç kendimi böyle bir şeye hazırlamamıştım. Acaba babamın mesleğini mi söylemem gerekiyordu.
" Evet hangi okuldan geldin ?"
Hocanın bana sorular sorması daha çok işime gelirdi. Bari söyleyecek cevaplarım vardı.
"Kayalan Kolej 'inden "
Lafları hiç uzatmayı sevmezdim. Uzatanları da sevmezdim aslında. Hep çok konuşmak için boş boş konuşurlardı. En iyisi kısa ve öz olmasıydı.
" Oturabilirsin "
Hocanın sesiyle neye uğradığımı şaşırdım. Bu kadar kısa mıydı ? Bizim sınıfa yeni gelenlerin özel hayatlarına kadar inerdik. Tamam özel hayatıma inilmesini istemem ama bu kadar kısa olacağını sanmıyordum
Herkes kendi önüne dönmüştü.Hoca dersle ilgili bir şeyler anlatıyordu ama dinlemiyordum. Umrumda bile değildi. Arkadaşlarımı özlemiştim. Acaba onlar şimdi ne yapıyordur. Kesin Sedat hocanın yazılışından çıkmış adamın arkasından söylemediklerinip bırakmıyorlardır.
Yanımdaki çocuğa göz ucuyla baktığımda o da benim gibi hocayı dinlemiyordu. Önündeki kitabı okuyordu. Acaba hangi kitaptı. Kitabın kapağına bakmak için biraz eğildim.ama yimne de göremiyordum . Bakmak için biraz daha eğildim
" Senin amacın ne ?"
Çocuğun sesini duymamla tüylerim diken diken oldu. Çok güzel bir sesi vardı. İnsanı. biraz korkutuyordu ama güzeldi. Çocuk yüzünü bana çevirdiği için gözlerini içine baktım. Gerçekten güzel gözleri vardı
" Şey ben kitabın ismini merak etmiştim de "
Çalan zil sesiyle irkildim. Çocuk kitabını aldı ve sınıfın kapısına doğru ilerledi . insan bir kitabın ismini söyler. Tam bir öküz
Çocuk kapının önünde durduğun bir kız boynuna sarıldı. Bu sabah tanıştığım Esrin 'di
Oturduğum yerden kalkıp kapıya doğru ilerledim. Esrin beni fark retmiş olacak ki konuşmaya başladı
" Alvina , abimle tanıştın mı ?"
Oha !!! Abisimiymiş. Çocuk bana doğru baktı.
Çok fazla uzatmadan yanlarına gittim
" Tanıştırıyım abim Yağız "
Adı. Yağız 'mıymış . insan bir kendini tanıtır . ismini kardeşinden öğreniyorum.
" Bu gevezeyle çok konuşma Esrin "
Yağız bu konuşmadan sonra gitti. Az önce bana geveze mi demişti ? Bana az konuşan birine...
Hemen sınıftan çıktıktan sonra Yağız'ın kolundan tuttum ve kendime çevirdim. Yüzünde hiç bir kas oynamamıştı. İnsan bir tepki verir. Yağız kolundan tuttuğum. elimi çekti.
" Ne istiyorsun kızım "
Ne kadar nazik dimi . erkek dediğin bir kızla konuşurken kibar olmalı. Öküz
" 1. Benim bir adım var ,2. Bana ne hakla geveze dersin "
Yağız benden bir adım uzaklaştı. Ve beni süzmeye başladı. Ve tekrar bir adım bana yaklaştı
" 1. Senin adın umrumda değil ,2. İstediğim her şeyi yaparım , son ve üçüncü madde bana bulaşma yoksa belaya bulaşmış olursun "
Yağız yanımdan uzaklaştı. Bu okuldan git gide korkmaya başlıyorum....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ALVİNA
ChickLitBAŞIMIN BELASI MISIN ? YOKSA BAŞIMA GELECEK BELALARIN BAŞI MISIN ? ALVİNA & YAĞIZ