Special friend or just a friend?

105 5 0
                                    

"...Dobre, ale môžeme sa prosím porozprávať o Beau?" Lana, moja priateľka z práce, hovorí skupine, s ktorou sme práve boli. Bol obed a po objednaní jedla do budovy sme sa zhromaždili v mojej kancelárii. Zdvihnem zrak, olíznem si kútik úst a usmejem sa na ňu. "Mala tu byť nováčikom, no napriek tomu už má za sebou veľký rozhovor s niekým veľmi dôležitým vo svete biznisu."

Luke, Sadie, Ashton a Lana všetci tlieskajú, Ashton sa mi posmešne ukláňa a ja sa smejem, keď hádžem odpadky do koša. "No, robí to len preto, že ho pozná osobne, takže ho chcela mať len pre seba." Sadie hovorí, za jej slovami je náznak závisti, ale na jej tvári bolo vidieť, že si možno robila srandu.

"No, niekedy sa oplatí niekoho poznať." Hovorím Sadie, keď si umývam ruky. "Bol veľmi otvorený a mimo svojej ulity." Pokrčím plecami a Luke a Ashton sa na seba posmešne pozrú.

"Mali by sme niečo urobiť," hovorí Ashton. "Myslím oslavu, keď vyjde tvoje číslo tento mesiac. Čo myslíš?"

"Ach môj bože, áno." hovorí Lana. "Hneď by som vraždila pre pornstar martini."

Smejem sa na jej slovách. "Áno, uvidíme." Povedala som, keď som ich vyhnal z kancelárie, aby som sa mohla vrátiť do práce. Keď však zatváram dvere, v kabelke mi zazvoní telefón a ponáhľam sa poň. Obraz Harryho, je nalepený na obrazovke môjho telefónu s prichádzajúcim hovorom. Keď odpovedám, usmievam sa. "Prečo, ahoj. Práve som zjedla obed."

"Sakra." Na druhom konci nadáva. "Už si obedovala?"

"Áno, dnes máme skorý obed, prečo?" Sadnem si späť na sedadlo.

"Len som tak trochu dúfal, že ťa uvidím na obede, možno sa pôjdem niekam najesť, kým sa vrátiš."

"Uvidím ťa po-"

"Dnes nemôžem." Odpovedá a niečo v jeho tóne je mimo, trochu ma núti veriť, že je mrzutý alebo naštvaný.

"A prečo nie?"

"Odchádzam na pár dní do Manchestru, predstavenstvo chce vidieť, ako veľmi sme pokročili na novej budove londýnskej pobočky." Hovorí a ja ho počujem, ako sa pohybuje. Keď hovorí, môj telefón zavibruje a keď ho odkloním od ucha je tam neznáme číslo.

(xxx)xxx-xxxx
beau, som nes, je nablízku alebo môžeme sa porozprávať?

Prečítala som si text. "...Beau?"

"Áno?"

"Si v poriadku? Bola si ticho..."

"Som v poriadku," poviem, rozhodnem sa, že o správe Harrymu nepoviem ani slovo. Minule nechcel, aby som hovorila s Nes, ak mu poviem, nebude chcieť, aby som sa s ňou znova rozprávala. "Koľko je pár dní?"

Harry sa nadýchne. "Len tri, možno menej, ak bude všetko dobre. Hej, a vieš, že môžeš ísť do môjho bytu, kedykoľvek budeš chcieť. Vieš, kde je náhradný kľúč."

Usmejem sa na to, kým mi telefón znova zavibruje.

(xxx)xxx-xxxx
???

"Dobre, áno." Obzerám sa okolo seba. "No, hej, počúvaj, mám tu ešte papier, ktorý musím dokončiť, ale zavolám ti, keď prídem z práce, alebo mi môžeš zavolať ty alebo akokoľvek. Dobre?"

"To znie dobre," počujem na jeho konci šúchanie. "Ľúbim ťa."

Pri jeho slovách ma hreje na srdci. "Ľúbim ťa," usmejem sa, keď zavesím. Rýchlo posielam SMS späť na číslo.

BEAU
Končím o 6?

NES
Ok, tak sa stretneme u teba

Potom už neodpovedám, len vidím správu a zavriem telefón.

__

H.

Hnevalo ma, že musím Beau opustiť. Ponúkol by som jej, aby išla so mnou, ale nechcem ju vystrašiť, aby si myslela, že možno ideme príliš rýchlo. Sakra, len pomyslenie na cestovanie spolu ako pár na miesta ma desí, ale možno je oveľa zrelšia ako ja.

Vždy ma dokáže pochopiť až príliš dobre.

Moje lietadlo odlieta až o hodinu, beriem to ako príležitosť navštíviť kvetinárstvo, okolo ktorého občas idem. Nevedel som, aké kvety má rada a či vôbec nejaké má rada, sakra môže byť alergická na rastliny a ja by som to ani nevedel. Vlastne nie, nie je. Má rastlinu, o ktorej povedala, že jej dala matka, keď sa presťahovala.

Dvere zvonia, keď vstúpim, upútajú ma rastliny a kvety každého druhu. Nechám jej ich doručiť, kým budem preč, len aby vedela, že aj keď som preč, stále na ňu myslím.

Nie je to tak, že by som myslel na niečo iné, ona je ústredným bodom môjho života a mysle.

Ako sa tak pozerám okolo seba, uvedomujem si, že to asi nie je najlepší nápad. Existuje toľko kvetov, rôznych farieb a tvarov. Nechcem jej dať tú nesprávnu a byť na obtiaž v jej malom byte, tiež ju nechcem preťažovať a dávať jej najavo svoje emócie tak, ako to robí táto divne vyzerajúca rastlina so svojou vysokou stonkou a žiarivo oranžovou farbou.

"Dobrý deň, možem vám pomôcť?" Hovorí mi muž s bradou a tetovaním. Okolo mal bielu zásteru s vystavenou menovkou. Zayn. Vyzeral múdro.

"Jasné," hovorím. "Neviem nič o rastlinách."

Vydáva malý smiech. "No pre koho nakupujete? Matka? Priateľka? Manželka?"

Posledné dva návrhy ma zaskočili, nedovolím mu vidieť moju paniku. "Mojej priateľke." poviem a on prikývne.

"Aha," obzerá sa okolo seba. "Špeciálny priateľka alebo len priateľka?"

Rozhodol som sa ignorovať ten pohľad okolo. "Čo tak ten?" Hovorím a ukazujem na jeden s veľkou stonkou, musel byť vysoký asi tri metre. Určite nie.

"Možno, hľadá tvoja priateľka záhradu?"

„Nie, potrebujem len nejaký jednoduchý kvety, aby vedela, že na ňu myslím." Otvorím sa. „Má malý byt a málo slnečného svetla, takže..."

Zayn si položí ruky na boky a bzučí. "Musím byť k tebe úprimný, kamarát," vydýchol. "Dávaš mi dosť práce."

"To preto, že som posraný kamarát, ktorý nevie nič o rastlinách." Prejdem si rukou po kučerách. "Pozri, čo keby som ti zaplatil za tri dodávky na jej adresu, verím, že si vyberieš niečo vhodné pre ňu a jej byt?"

„Jasné,“ prikývne. "Je v jej byte okno?"

"Myslím že je?"

"Je otočené na sever, juhovýchod alebo západ?"

Pozerám sa hore. "Neviem, aké rastliny má rada, očakávaš, že budem vedieť, na ktorú svetovú stranu je jej prekliate okno?" Bol som čoraz mrzutejší a zdalo sa, že ho to pobavilo.

"No pretože vieš čo? Vyberiem si niečo, čo si vyžaduje málo alebo žiadne slnko." Potom zaplatím za tri dni, dám mu svoje informácie a Beau adresu, kým odídem z kvetinárstva. Ako kráčam k autu, míňam klenotníctvo, vo výkladných vitrínach.

Posraté manželstvo a jeho hlúpa potreba privádzať ľudí do šialenstva.

Odchádzam, kvapky dažďa presakujú a zmáčajú moje oblečenie, keď sa dostanem k autu a idem na letisko.

Only Angel 2 [h.s.] *sk*Where stories live. Discover now