Dia insan yang disakiti

26 2 0
                                    

  Dari kecik dipukul oleh ayah nya dan ia hanya ingin merasa kasih sayang seorang ayah tidak lebih dari tu.Tapi hanya kerana baran si ayah enggan berhenti memukul anak nya.

" Kau nak buat lagi tak haa " - Tuan Aaryan yang mahu melepas kemarahan nya dengan tiada rasa kesian kepada anaknya.
"Ayah sakit ayah, tak nak buat dah" - Laura yang sedang menangis teresak- esak.

Mak laura iaitu puan Elira.Mak laura hanya memandang saja apabila laura dipukul oleh ayah nya kerana tidak mampu berbuat apa-apa.Selepas laura dipukul oleh ayah nya baru mak laura menghampirinya dan mengeratkan pelukan nya dengan anak sulungnya itu untuk memujuk anak nya.

Pada keesokan harinya, laura bangun untuk bersiap pergi ke sekolah kemudian setelah habis bersiap laura pergi membuka pintu utama untuk mengambil kasut dan memakainya sambil menunggu van sekolah tiba.

"tinnn..... tinn...."kemudian laura terdengar bunyi hon dari van sekolah itu,

" mama van dah sampai ni, kakak pergi dulu tau "- Laura terus laura memanggil emaknya kemudian Puan Elira menghampiri laura

" dah sampai ke " - Puan Elira

" dah mama " - Laura

" ha yelah , pergi sekolah tu elok-elok jangan nakal-nakal kat sekolah tau belajar rajin-rajin okay sayang mama" - Puan Elira mak laura menghampiri laura sambil menghulur tanganya untuk bersalam dan sebuah kucupan diberikan kepada anak sulung nya itu.

"ye mama "- Laura berlalu pergi dari kawasan rumah itu dan menaiki van tersebut

setelah tiba di sekolah smk alam megah itu, laura turun dari van sekolah itu dan terus berjalan masuk ke dalam kawasan sekolah itu dengan berasa hampa akan teringat kejadiaan malam semalam.kemudian tiba di dalam kelas laura menarik kerusi untuk duduk kemudian seseorang datang di sebelah laura dan ianya terus menarik kerusi untuk duduk disebelah laura.

kemudian itu, laura terdengar ada seseorang memanggil nama nya ianya memandang dibahagian sebelah kirinya empunya suara itu.

"weyh laura, kau dah siap kerja math tu kalau kau dah siap aku nak pinjam sebab aku tak sempat buat kat rumah hehehe" - Nadhira sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"aku pun tak siap lagi dho hmm, dah lah cikgu math tu garang dho tapi ann budak laki aku rasa ada je yang tak siapkan kerja sekolah math" - Laura sambil buat muka selambanya

"ye dho diorang pun jarang gak siapkan keje math tu HAHAHA lantak lah " - Nadhira sakan gelak untuk menutupi rasa takut nya.Nadhira adalah seorang kawan sekelas kepada Laura

***

Waktu balik pun sudah tiba dan kami mula mengemas barang yang berada di atas meja. Kami pun turut pergi keluar kawasan sekolah itu, sambil menunggu bas untuk pulang kami pergi kedai ayam goreng yang berhadapan di pintu utama sekolah itu.

"ye dik nak beli ape? " - akak penjual ayam matanya tertumpu pada kami sambil akak itu memasukkan ayam ke dalam plastik

" erm.. kak bagi ayam tiga ringgit nak letak sos sekali tak nak asing sos nak lebih eh kak hehe" - Laura *sambil tersengeh dan menunjuk bahagian ayam* Setelah dapat ayam yang aku beli tadi aku terus menuju ke kedai minuman.

He Is Hurt Person (OG)Where stories live. Discover now