Mereka berempat hanya melihat ke arah Para Knight yang tengah berbincang dengan Duke Eddit dan Raja .
Mereka juga dapat lihat Lily yang tengah memeluk lengan Prince Tyler dengan erat.
Dalam novel ini. Memang watak Lily melekat dengan Prince macam itu ke ? Ke aku yang dah lupa yang Lily ini sebenar seorang yang pendiam , pemalu?" Kata Roselle yang memecahkan kesunyian antara mereka berempat .
Aku pun yakin Lily bukan macam itu" kata Hazel pula.
Setahu aku memang waktu ini majlis diserang oleh ZERO dan masa itu juga Prince melindungi Lily. Tapi masa kita tengah lawan tadi aku tak nampak ka mana Prince dan Lily " kata Estella pula. Mereka bertiga hanya memandang pelik.
Kau rasa jalan cerita novel ini dah berubah kah?" Tanya Raini. Mereka berempat hanya diam. Tidak tahu macam mana nak reaksi.
Oh kenapa ini? Kesiannya Baju koyak sana sini dah semakin tak cantik" sampuk satu suara. Mereka melihat ke arah suara itu. Kelihatan Prince Tyler tersenyum sinis ke arah mereka begitu juga Lily. Namun,lily cepat cover.
Awak jangan cakap macam itu. Tak baik" kata Lily. Prince Tyler terus membuat muka sedih.
Ahh sorry. " Kata Prince Tyler sedih.
Mereka berempat hanya diam. Hanya senyum palsu yang terukir diwajah mereka. Namun dalam hati mereka mula menyumpah.
Omg geli siot!!' jerit Hati Roselle.
Boleh tak aku tanam dua orang ini ka kubur?' kata hati Hazel.
aku tarik balik nak lihat babak macam ini , anjing aku single ' bisik Hati Raini.
Maafkan kami sebab prince terpaksa tengok kami kotor macam ini. Tapi nak buat macam mana kalau kami lawan makhluk tu memang lah kotor lain lah macam Prince dan Cik?? Bersembunyi macam tikus. Ops? Sorry sebab saya tak sopan. " Kata Estella sambil tersenyum seikhlas yang boleh. Prince Tyler yang mendengar hanya mengigit bibir.
Sahabatnya menutup mulut menahan ketawa.
Oh Prince ? Ada apa apa urusan dengan Tuan Putri saya?" Tanya Alex sambil tersenyum. Prince hanya mengeleng sebelum berjalan diikuti oleh Lily. Lily melihat ke arah Mereka Estella.
Estella yang melihat hanya diam. Nampaknya Heroin yang mereka kenal langsung tak sama dengan mereka kenal dalam novel.
Estella kembali memandang ke arah Alex.
So apa yang dibincang oleh Ayah?" Tanya Estella.
Well Duke syak yang ada seseorang yang membawa ZERO masuk ke dalam Istana sini sebab Pengawal yang berjaga diluar langsung tidak nampak kelibat mereka masuk. " Terang Alex . Raini mengangguk tanda faham . jadi ada seseorang dimajlis ini yang membawa masuk benda itu tapi siapa?
Kelihatan Duke Eddit dan para jejaka berjalan ke arah mereka .
Putri ayah ada sakit ka mana-mana tak?" Tanya Duke. Mereka berempat hanya mengeleng menjawab soalan Duke. Duke mengeluh lega.
Estella berjalan ke arah mayat Makhluk sebelum dia mencangkung dihadapan mayat tersebut. Dia melihat ada mutiara hitam disebelah mayat tersebut.
Kenapa?" Tanya Raini. Dia melihat dari belakang Estella. Estella menunjuk ke arah Mutiara tersebut.
Mutiara hitam?" Kata Ryder. Dia pun pertama kali melihat mutiara ini.
Sini pun ada !" Jerit Roselle kecil menunjuk ke arah Mutiara di mayat lain.
Semua mayat makhluk ini semua ada mutiara hitam "Kata Ivan pula . Estella hanya diam . Dia mengelurkan pisau belatinya. Terkejut Duke Eddie dan Alex melihat Estella memegang pisau.
YOU ARE READING
B4: Second Life at Fantasy world
Fantasy" My beloved princess" merupakan sebuah novel yang sangat terkenal. Kemunculan watak utama iaitu Putri Lily Sandra dari kerajaan Fairies dan Putra Tyler Scott dari kerajaan Wonderland. Namun, sudah tentu dalam novel tersebut akan ada watak jahat iai...