Bab 15- Belajar menggunakan kuasa

13 0 0
                                    

Duke Eddie memandang ke arah 4 orang putrinya yang berdiri dihadapan meja kerjanya . Permintaan yang dipinta putrinya amt mengejutkannya .

Jadi Kamu minta kebenaran dengan ayah untuk belajar menggunakan kuasa kamu?" Tanya Duke Eddie . Soalannya dibalas anggukan oleh Putrinya. Dia memandang satu persatu muka putrinya .

Boleh . Ayah boleh suruh kawan ayah untuk ajar kamu . " Kata Duke . Mendengar apa yang dikatakan oleh Duke membuatkan mereka gembira.

Tapi Kecuali Estella. " Sambung Duke lagi . Estella yang mendengar hanya diam . Dia tahu bahawa Duke Eddie akan bercakap begitu,

Huh! Kenapa! " Bantah Roselle terkejut.

Estella tidak mempunyai kuasa .ingatkan?" kata Duke Eddie . Mereka bertiga memandang ke arah Estella. Estella hanya tersenyum

Korang bertiga je pun dah cukup . Aku belajar main pedang je" Kata Estella sambil senyum nipis.

Tapi .." Raini memandang sayu ke arah Estella . Mereka tiga lupa yang didunia ini Estella Riana yang sebenar tidak mempunyai kuasa .

Takde tapi tapi . Ayah taknak bahayakan Es untuk ikut kamu semasa kamu tengah belajar menggunakan kuasa . " Kata Duke Eddie sekali lagi . Mereka bertiga mengeluh sebelum mengangguk .

Goodluck!" Kata Estella tersenyum .

Maafkan aku sebab tak dapat bagi tahu perkara yang sebenar' bisik kata hati Estella.

________________________________________

Estella hanya duduk dalam biliknya sambil melihat ke arah sahabatnya yang tengah diajar oleh Alex . Sementara menunggu kehadiran kawan Duke datang esok. Alex mengambil keputusan untuk mengajar mereka dulu .

Dia ketawa kecil apabila melihat Hazel dan Roselle bergaduh dan Alex hanya mengeleng kepala melihat.

Kenapa Tuan Putri tidak bagi tahu perkara sebenar" Kata satu suara dari belakang . Estella laju memandang ke arah belakang . Tekejut dia apabila melihat Wanita yang mereka jumpa dikedai buku haritu berada dihadapannya .

Awak! macam awak boleh masuk sini??" Tanya Estella pelik . Wanita itu hanya tersenyum.

Sofea. Nama saya Sofea" Kata Wanita yang bernama Sofea tersebut .

Saya guna magic saya masuk sini" Sengih Sofea . Estella hanya terdiam .

Putri nak ikut saya tak?" Tanya Sofea sambil memandang ke arah Estella.

Huh nak pergi mana ? Saya tak boleh ke mana-mana nanti mereka cari saya" Kata Estella . Sofea tersenyum dia memetik jari dan kelihatan ada asap putih disebelahnya.

Estella terkejut melihat dirinya setelah asap putih tersebut hilang ,

Huh saya??" Terkejut Estella apabila melihat clon dia . Sofea yang mendengar hanya tersenyum . Dia memegang tangan EStella .

Sekarang mereka takkan sedar kamu tiada" kata Sofea lalu mereka dua teleport ke satu tempat.

Estella membuka matanya yang dipejamnya . Terkaku dia melihat tempat tersebut,

 Terkaku dia melihat tempat tersebut,

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
B4: Second Life at Fantasy worldWhere stories live. Discover now