Denna boken kommer handla om Jennifer. En 17:årig brud med orange hår och lite små fräknar i ansiktet. Ja, nu kanske ni tänker: "ja, hon ska skriva en berättelse om Pippi Långstrump", men NEJ!! Det ska jag inte.
Aja, Jennifer är en tjej på 17 år. Hon är inte hatad utan snarare älskad. Alltså, Jennifer är en populär tjej i den lilla klassen på Södermalms gymnasie. Hon har många tjejkompisar och nästan alla killar är kära i henne. Men alla har ju sina bästisar och Jennifers är Charlotte, Medina och Emmy. Medina har långt brunt hår och klara bruna ögon. Hon har sitt ursprung i Indien. Charlotte är en tjej med kort mörkt hår och fina bruna ögon. Hon är en fjärdedels libanes. Och Emmy, hon har lockigt ljust hår och är hel svensk.
Också har vi de tjejer, som alla tjejer har mellan 6:an och 2:an på gymnasiet som bara kan försvinna ur ens liv. Ja, ärkefienderna. Hatarna. Mobbarna. De som är svartsjuka hela tiden. De som ska va bättre än alla hela tiden. De som man hatar.
Jennifers hatare heter Cornelia, hon och hennes tjejgäng förstör allas liv. Cornelia är uppkäftig hela tiden. Hennes mascara kletas runt hela ögonen och det är massa klumpar kvar sen concealern. När hon går in i klassrummet måste alla utrymma för det kommer in en parfymbomb. Hon är bara helt förfärlig. Men hon har sån tur att hon har sina kompisar. Britta och Sofie, de står bakom Cornelias rygg och ser coola ut.Detta är en svår tid för Jennifer. Hon har alla killar som hänger på henne varenda rast. Alla killarna frågar om hon vill bli ihop. Hon kan varken säga ja eller nej, för hon vet att alla andra kommer bli arga. Varje dag är det minst 4 killar som frågar om hon vill ta ett varv på stan med han. Jennifer kan inte säga ja eller nej, för hon vet att alla killarna står bakom hennes rygg, om hon säger ja så kommer ingen vilja va med henne förutom den killen som hon gick ut med. HON KANSKE INTE ENS GILLAR HONOM. Jennifer har en svaghet. Hon kan inte säga ja eller nej. Hon säger kanske hela tiden, och det funkar inte när man kommer upp i rätt ålder.
Det enda som håller uppe hennes ben i skolan är Medina, Charlotte och Emmy.Se hur det går för Jennifer... Fortsättning följer!