Fyra

25 3 4
                                    

Jennifers perspektiv:

Vi gick av bussen och in genom den stora porten. Jag gick fram till mitt blåa skåp. Jag hade nummer 123. Sedan gick jag upp i trappen eftersom mitt klassrum låg på en övervåning. Jag kom på att jag hade glömt min iPad och min mattebok i väskan så det var bara att springa tillbaka. Då mötte jag min ärkefiende Cornelia.
-Jaså, lilla Jennifer gömde nått. Säger hon lurigt.
-Du behöver faktiskt inte bry dig. Säger jag och kollar argt på henne.
-Eeeh när blev du en sån aggressiv person. Frågade han med ett retande skratt.
-Idag. Sa jag och gick.
-HAHAHA. Låtsades hon skratta.
-Hejdå din idiot. Sa jag tyst när hon hade gått.
Jag sprang upp och satte mig på min plats. Jag satt bredvid Medina. Och mitt i mot Cornelia. Jag var så himla trött på det. Men jag ville sitta bredvid Medina så jag ville inte byta plats. Varje lektion satt hon och gjorde grimaser och larvade sig. Det hade gjort så att jag inte hade kunnat koncentrera mig på lektionerna, vilket ledde till att jag fick lägre betyg. Vår lärare hade sagt såhär när jag fick terminsbetygen i vintras:
"du är jättebra i matten, du kan räkna ut både tal och problem. Jag skulle vilja ge dig ett B. Men du kan inte koncentrera dig på lektionerna. Jag vet inte vad det beror på men du väger mellan C och D. Men på vissa lektioner koncentrerar du dig jättebra, så det blir ett C."
Då ville jag skjuta mig, och henne för den delen också. En sån idiot borde inte få gå på denna skola. Men nu måste jag bara tänka framåt, och sikta på bra betyg på slutet.
Första lektionen var svenska. Vi hade en lärare som var en gammal tant i 63-års åldern. Hon var ganska trött och slö på varje lektion. Hon hade svart/grått hår och massa rynkor. Hon hade alltid rött läppstift, verkligen alltid.
Vi skulle skriva en rätt avancerad text om något valfritt, t.ex en kompis, ett djur eller en familjemedlem. Man skulle intervjua personen och ta reda på en del saker om den.
Sedan hade vi rast, det var en skön lång rast. Jag gick och pratade lite med Medina om Cornelia. Jag var så himla förbannad på henne.

~Fortsättning följer~

Hej på dig! Detta kapitlet var verkligen SKIT. Jag kunde verkligen inte koncentrera mig på att skriva, men jag LOVAR att det ska bli bättre. Skriv gärna på kommentarerna förslag på vad som kan hända, skulle varit kul med lite spännande/deckare. 💕

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 18, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

GymnasielivWhere stories live. Discover now