Jennifers perspektiv :
Pip, pip, pip!
Det var måndagen den 18 Maj, jag hade precis haft en chill helg med Medina, Charlotte och Emmy, men nu var det dags för skolan. Jag gick upp ur sängen och lunka in till köket, där satt pappa som vanligt och läste morgontidningen.
-Hej. Sa han. Och pussade mig på vänstra kinden.
-Hej. Svarade jag med en trött röst.
Jag hällde upp smoothie i en liten skål och bredde en macka och gick in till soffan.
-jag åker nu, glöm inte läxan. Skrek pappa innan han stängde och låste den vita dörren.
-Hejdå. Skrek jag tillbaka, men jag visste inte om han hörde det.
När jag hade ätit klart ställde jag in skålen i diskmaskinen, och gick in till mitt rum. Jag tog på mig ett par svarta byxor från Gina tricot och en marinblå stickad tröja från samma märke. Jag satte mig ner vid mitt sminkbord och la på concealern, jag var så trött så jag tog bara mascara och concealer. Sedan borstade jag igenom mitt orange tjocka hår. Egentligen har jag ganska rakt hår men håret hade "lockat" sig i sömnen, därför såg det väldigt fail ut så jag tvingades sätta upp det i en knut för jag orkade inte platta det. Innan jag gick så smörjande in mina torra händer med en handkräm från kicks och sprutade "Aqua kiss" på mina handleder. Sedan gick jag ner och tog på mig en jeansjacka, la ner min iPhone och iPad i den svarta skinnväskan. Jag hade också med mitt västtrafik busskort, en liten "pure daydream" parfym, mina älskade hörlurar, en extra mascara ifall jag skulle glömma, extras tuggummi, läxan, ett paraply och lite mera saker. Jag låste upp dörren som pappa hade låst, sedan gick jag ut och låste dörren. Jag gick hem till Medina. Jag och hon var så tajta så jag gick bara in och sa:
-Jag är här nu.
Medina bara skrattade och kramade mig.
-Hej. Sa hon.
-Hej sötis. Sa jag.
Hon bara fortsatte fnittra och tog på sig hennes skinnjacka. Och sen började vi gå mot Charlotte. Jag brukade hämta upp alla tre tjejerna innan jag gick till bussen. När vi kom hem till Charlotte kackade vi på. Jag var inte lika tajt med henne så jag ville inte öppna dörren. Vi såg henne komma mot dörren, hon låste upp och vi gick in.
-Hej Charlie. Sa jag. Vi brukade kalla Charlotte för Charlie.
Heeej. Sa hon med ett långt e.
Hon sprang upp på övervåningen för att borsta tänderna. Vi stod kvar i hallen och väntade. Sedan kom hon springande ner för trappan och skyndade sig att ta på sig de snygga vita conversen och jeansjackan. Hon tog väskan och låste dörren.
-Emmy är sjuk idag, hon skickade till mig på kik. Sa jag.
Vi knackade ändå på på hennes hus. Det var en trött Emmy som öppnade dörren.
-hej, skickade jag inte kik till dig att jag inte skulle komma idag? Sa hon och såg frågande på mig.
-jo, men vi skulle bara säga krya. Svarade jag med ett litet leende på läpparna.
-åh, Gud va omtänksamma ni är, älskar er. Sa hon.
Jag kramade om henne och viskade i hennes öra:
-älskar dig med!
Sedan började vi gå möt bussen. Vi gick in på bussen och satte oss. Jag och Medina satt som vanligt bredvid varandra och Charlotte satte sig mitt emot. Det tog ca 20-25 minuter att åka till skolan. Ibland gick vi till skolan, det tog också ca 20-25 min. Det var en kortare väg, men det var väldigt mycket uppförsbackar och så, så vi föredrog buss.
~fortsättning följer~-Hej på dig. Jag heter Tyra och det är jag som skriver denna boken. Jag ville bara meddela dig att boken kommer bli mer spännande och roligare. Och sen om du försöker skapa bilder i huvudet så kommer boken bli roligare och mer spännande.
Jag går bara i 6:an nu. Men jag skriver lite från mig själv. De Jennifer har i väskan tillexempel, det har jag i min väska. Jag skriver lite från eget perspektiv typ. Fortsätt gärna läs min bok. DEN KOMMER BLI BÄTTRE.
Ha det bra, ses!