Jennifers perspektiv :
Vi satt på bussen och grejade med telefonerna. Jag hade en ganska hel iPhone 4s. Charlotte hade cyklat med telefonen i handen, sedan hade hon tappat den i asfalten och kört över den med bakhjulet. Så hon hade en stor tjock spricka mitt över skärmen på sin iPhone 5+. Medina hade en samsung. Den nyaste till och med. Hon hade precis fått den. Hon älskade den.
Plötsligt känner jag en hand på min vänstra axel. Jag vänder mig om och där står Jonathan. Jag tycker att han är rätt söt. Han spelar fotboll i en ganska hög division men ägnar ganska mycket tid åt plugget. Han är sådär lagom skön kille som nog kommer få en bra utbildning. Jag skulle kunna tänka mig att bli ihop med honom.
-ska du med till Ica efter skolan eller? Frågar han mig med ett snett leende på läpparna.
-Asså jag vet inte, vi har ju rätt så mycket läxor och så. Sen så måste jag rasta Benny. Svarar jag.
-Vem är Benny nu rå? Frågar Jonathan och ser ut som värsta frågetecknet.
-Ee, det är min mops. Svarar jag som om det var det självklaraste svaret i hela värden.
-Mops vadå? Frågar frågetecknet Jonathan.
-Vad tror du? Svarar jag som det bara fanns ett alternativ.
-Katt kanske? Säger Jonathan tyst.
-Din körk, jag rastar ju inte min katt heller. Säger jag och hela bussen skrattar.
Jonathan blir generad och röd som en tomat. Han gömmer sig i sin luva för att inte visa det.
-Asså jag skoja, hund såklart. Säger han tyst i luvan.
-Ja, förstod det.... Not!! Säger jag och skrattar.
-Men vi får se, det beror på när pappa kommer hem. Om han kan rasta Benny så kan jag nog följa med. Säger jag som svar på hans första fråga.
Alla andra killar runt mig bara stirrar på mig. Det känns som om det tänker " hon går ju aldrig ut med mig". Men så e livet liksom. Jag gillar vissa killar mer än andra.
~fortsättning följer~Hej. Skitdåligt kapitel jag vet. Men jag kände för att publicera ett kort kapitel såhär på kvällskvisten. Det är typ 18 som har läst min bok. Sprid gärna min bok, om du gör det kan du skriva i kommentarerna så lovar jag att sprida er bok.
Det kommer nog ett lite längre kapitel imorgon hoppas jag. Om ni vill kan ni ge förslag på vad som ska hända i boken, skriv i kommentarerna, så kanske jag lånar idé från dig. Vi ses 💕