📷 still mad

0 0 0
                                    

Yuri, Jaemin, Renjun, Haechan dan Hyein baru sahaja keluar dari sekolah mereka.

"Jom pergi kedai roti kakak aku nak tak?" soal Haechan.

"Aku on je" balas Jaemin.

"Aku pun" sambung Hyein pula.

Haechan memandang ke arah dua orang yang ada di sebelahnya "Yuri and Renjun, korang dua macam mana?"

"Kami pun nak pergi" kata Yuri dan Renjun.

"Wokeyh, sekarang semua ikut aku!" Haechan terus berjalan ke hadapan. "Semut berkawad satu-satu hora horeyy!!"

"Chan, kau sihat ke tidak ni?" soal Renjun. Pelik-pelik kawan mereka ini.

Haechan terus berhenti dan memandang kawannya itu "Kau diam la Renjun, aku tengah nak berangan ni"

"Yelah kau Haechan, teruskan berangan mu. Kami pergi dulu"

Yuri, Jaemin, Hyein dan Renjun terus berlari meninggalkan Haechan.

"Weyh tak guna sia, tunggu!!" Haechan pun ikut berlari.

--

"Adik-adik, boleh cuba try roti melon ni tau lepastu komen" ujar Haerin iaitu kakak Haechan.

"Ofcourse boleh" balas mereka semua.

Mereka pun mengambil roti itu dan memakannya.

"Omoh sedap lah akak punya roti ni" ujar Yuri sambil memberikan 'thumbs up'.

"Tak sangka kakak aku pandai buat roti" Haechan pula berkata.

Haerin mengetuk kepala adiknya itu  "Kalau kau tak reti dah lama aku tak bukak kedai roti"

"Aduh kak sakitla" Haechan mengusap kepalanya.

"Kak Haerin belajar kat mana buat roti ni?" soal Jaemin kepada Haerin.

"Akak belajar dekat youtube" balas Haerin.

"Wah hebat la akak" Hyein memuji.

"Okeylah, akak nak sambung kerja ni. Korang makan la" Haerin pun berlalu pergi dari situ.

Mereka pun meneruskan aktiviti mereka di situ iaitu memakan roti sampai habis. Tak baik membazir benda free.

Setelah habis, mereka pun bersiap untuk balik. Haechan tinggal di kedai itu untuk menolong kakaknya. Jangan ingat dia rela ye nak bantu kakak dia. Semua ini sebab dia dipaksa oleh Haerin.

"Renjun, kau ikut aku balik rumah aku tau. Eomma aku nak bagi apa benda entah" Ujar Hyein.

"Ohh okey" balas Renjun.

"Kami pergi dulu tau, bye" ujar Hyein lalu berjalan bersama Renjun.

Setelah Renjun dan Hyein hilang dari pandangan. Jaemin memandang orang di sebelahnya.

"Jom balik, aku hantar kau"

Yuri memandang Jaemin lalu menggeleng dan terus berjalan. Jaemin terus mengikut jejak kawannya itu.

"Kau marah lagi ke?" soal Jaemin.

Yuri hanya diam.

"Sayang tak baik marah tau nanti cepat tua"

Yuri berhenti dan memandang Jaemin dengan muka yang terkejut. "Ey kau dah kenapa panggil aku sayang"

"Aku panggil sayang baru nak jawab" kata Jaemin.

"Jangan mengada panggil aku sayang"

"I dont care sayang"

"Cukup!" muka Yuri dah memerah kerana si Jaemin.

Jaemin tersengih "Sayang, sayang, sayang"

♡: picture || njmWhere stories live. Discover now