SAƔHA

114 8 2
                                    







SAƔHA



"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate."
Ey buradan içeri girenler, her türlü ümidinizi geride bırakın. -Dante Alighieri











Hayatın acı köşeleri, çocukların yanaklarına tokat gibi değil de göğüslerinin ortasına bıçak gibi gelirse eğer; o çocuklar büyüdüğünde duygularını almaz kalplerinin pervazından içeri.

Tenleri hissizse sımsıcak şefkate, kulakları sağırsa annelerinin söylediği ninnilere, felçlerse yüzünü bir kere göstermemiş sevgiye ya da düşmüşlerse şeytanların yönettiği bir düzenin içine; işte o zaman çocuklar, büyük gelen ruhların kılıflarını geçirirler bedenlerine.

Başka yolu yok çünkü bunun; yol yıllanmış bir yalan, bileklerine sarılan zehirli yılan.

Dile gelip söylenmedi hiç ama hepimiz biliriz ki bazılarımız dayanamadı renklerin kefaretinden ibaret bu düzende, sabahına uyanmak için girdikleri yatak odalarının kirişinden kalplerini değil bedenlerini sallandırdı. Nabızları durdu, canları soğudu. Hayatta kalmayı başarabilenler ise içlerinde yeşeren saf duyguların ucuna ipler bağladı, benliklerini ipin ucuna asıp sallayarak uykuya daldırdı. Nabızları kaldı, ruhları öldü.

Hangisi daha iyi diye sorsalar şimdi, kalbimin içinden ilki geçer ama zihnimin derinlerinden geçeni soranlara söyleyemem.

Burada insanları ayıran tek şey bir yangın emaresi gibi zihinde taşınan rüyalar; beni ayıran ise izi geçmeyen sayhalar, boş göğüs kafesi vadilerimde hiç susmayan.

Biliyorum; tam üç kural. Ovalasam da çıkmaz yankısı kaburgalarımın arasından.

Ruhun tenha, aklın reha, kalbin sayha.

Bak, dinle.

Gelen sesi duy oradan.





Sayha: haykırma, çığlık, nâra, ses.



lynetlys
2020

SAYHAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin