Opgelucht

119 6 0
                                    

Volgende dag

Vince

Vandaag is de dag dat ik Emma op dat ga vragen, ik heb er echt stress voor omdat ik echt niet zeker weet of ze wel ja gaat zeggen aangezien we echt goede vrienden zijn. Het is half 8 en ik moet om 8 uur beginnen dus heb nog 10 minuutjes. Ik eet snel wat en bereid me voor om Emma op date te vragen. Onderweg naar kantoor twijfel ik nog of het wel zo een goed idee was en of ik het aan het begin of einde ging doen.

Femke

Ik en Wout hadden gisterenavond hevige ruzie en was echt bang om weer te gaan omdat hij dat meestal niet zo leuk vind, maar het is gelukt en ben nu onderweg naar kantoor. Ik vind het juist fijn als ik effe weg ben van thuis, dan geen Wout, geen geslaan en geen ruzie. Hij had me gister bijna gewurgd en dus staan er nu rode en paarse kringen rond mijn nek, het is heel moeilijk weg te werken met make-up en heb ook nog geen smoes daarvoor kunnen bedenken want nu zie je het nog niet maar ik denk door de dag door dat de make-up gaat vervagen. Als ik op kantoor aankom zeg iedereen die er nu al is even gedag en ga snel naar het toilet om nog een extra laag erover te doen.

Floor

Emma, Louise, Brigitte en ik waren in gesprek tot dat Femke binnen kwam ze was gehaasd leek het wel, ze zei snel gedag en liep door naar het toilet. Ze had rode kringen rond haar ogen alsof ze had gehuild. Iedereen was nog in gesprek "vonden jullie dat net niet kei raar" 'wat?' vraagt Brigitte "ja dat ze zo gehaast was en snel naar het toilet moest, Jaa niet raar maar het leek ook alsof ze gehuild had. Ik ga toch even kijken denk ik" 'ah mij viel het niet op maar ga dan maar even kijken ja, voor er wat is' zei Emma.

Ik liep naar het toilet om te kijken en hoorde al Femke al schelden tegen haar zelf. Ik liep naar binnen en ze schrok echt. "Ho rustig Fem, ik ben het maar hé, wat is er lieverd"

Femke

Godverdomme waarom moet die precies nu komen. 'Gewoon beetje slecht geslapen' ik loog niet, ik heb immers niet goed geslapen "ik zie dat je gehuild heb Fem en laatste keer bij omkleden toen je al die blauwe plekken had?" 'Floor ik heb een vraagje' "stel maar" 'mag ik de komende dagen bij jou blijven? Het is nu echt niet leuk thuis' "ja tuurlijk" 'het is gewoon- nou nee laat maar' "is het Wout?" 'ja... maar je mag het tegen niemand zeggen' "zal ik niet doen" 'nou hij heeft me gister proberen wurgen.. Het ging wel vaker niet lekker en t bleef t ook bij dreigen en slaan soms maar gisteren was ik zo bang' "what the fack Femke, ik ga die nu pakken, is ie thuis?" 'nee Floor alsjeblieft niet doen, laat me gewoon de komende nachten bij jou slapen..' "ja jij blijft bij mij tot je wat nieuw heb gevonden en tot je van die klootzak af bent" 'dankje Floortje, maar kun je het wel echt tegen niemand zeggen' "zal ik niet doen, gaan we terug?" 'is goed' we liepen terug en ik ben eigenlijk wel opgelucht dat ik het heb vertelt. 

Nooit Goed.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu