Bölüm 1

45 32 3
                                    


1. İmparator III. Gaalsezar'ın geride bıraktıkları

   Geçmişe dayalı yaptığım birkaç araştırmada, yeni şeyler bulma umudumu tam olarak kaybettiğim sıralardı. Neogen'in en büyük arşiv evi olan Anctezar'dan "çaldığım" kitaplardan okuyup anladığım kadarıyla İmparator III. Gaalsezar Hugn yaşadığı süre boyunca kendini bilgiye adamıştı. Ülkesine çok sayıda arşiv evi yaptıran hükümdar, engizisyonun bulduğu saçma gerekçelerden dolayı gizlice idam edildi. Vatan haini olmak umurlarında mı değildi yoksa hükümdar ölünce kimsenin onları suçlayamayacaklarını bildikleri için huzurlu olacakları mı sanıyorlardı?

   Öyle ya da böyle, hükümdar ölmüştü. Peki ya daha sonra ne oldu? Arşivlerde yazanlar beni tatmin etmedi, kimseyi etmemeli. Kitapların yanında çaldığım belgelerden okuduklarımın hiçbir mantığa sığar yanı yok. Aynı zamanda bu belgelerin yanında bulduğum günlüğün içinde yazanlar ne kadar -garip bir şekilde- kafamı karıştırmayı başarmış olsa da bulduğum bu belgelerin doğruluğunu kanıtlar nitelikteydi.

<1> Eğer Gaalsezar'ın ölümü halkını bu kadar üzdüyse neden kimse bu ölümü soruşturmadı?

<2> Madem bu belgeler arşivlerde açık durumda, neden kimse bunun peşine düşmedi? Araştırma birlikleri ve klanlar bunun içinde kol geziyor. Kaldı ki sadece bir ülkeden değil her ülkeden ekipler geliyor. Sadece Anctezar'a girip elime birkaç kitap almıştım ve içinden çıkanlar bunlar, gizlenmemiş ve öylece orada bekleyen belgelerdi. Herhangi bir araştırma ekibinin bunları görmemesi imkansız. Özellikle Asterran hükümeti böyle bir şeyi asla kaçırmaz.

<3> Engizisyon hükümdarı gizlice idam ettiyse ve bundan halkın haberi yoksa, neden arşive "İmparator III. Gaalsezar engizisyon tarafından idam edilmiştir. Halktan gizli olarak gerçekleştirilmiş ve hiçbir kanıt bırakılmamıştır." olarak raporlanmış? O zamanlarda Enzigisyon Ceza Birliği'nin başındaki kişi olan Yarbay Selza Avenoir'in bu belgeyi adına imzalayacak kadar aptal olduğunu düşünmüyorum. Öyleyse açığa çıkacağını bile bile neden kendi imzasını kullanmış olabilir? Birini mi saklıyor yoksa birini sakladığının düşünülmesini mi istiyor?

izana'nın notu :: Dwershak'ın üçüncü maddede yazdıklarının aksine Selza Avenoir kendini saklıyordu. Ona yöneltilecek olan soruları bir bir cevaplayıp konuyu başka birisine yöneltmeyi düşündü. O zamanlar ceza birliğinde ondan üstün olan tek kişiyi de kendisiyle beraber aşağı çekecekti çünkü askerlerini o odada ölüme terk ettiği için kendini suçlu hissediyordu ve bundan pişmanlık duyuyordu. Kendisinden daha kötü olan biri varsa o da Swarsherren'ın dönem vikontesi olan I. Mika Khaat'dı ve bu yüzden intihar planlarını yarıda bırakıp çektiği vicdan azabıyla her gün vikontesi düşürmenin yolunu aradı. Yaptığı planlar arasında en güvenilir olanı seçti ve kendisine engizisyondan birini buldu. Ne olursa olsun ağzını açıp tek kelime etmeyecek biriydi bu kişi. İmparator idam edildikten sonra kendi imzasının kullanarak tam olarak Dwershak gibi düşünmelerini istedi. Herkesin "Birini mi saklıyor yoksa öyle düşünmemizi mi istiyor?" diye sormalarını istiyordu. O sırada bulduğu kişi de şüpheli hareketler yaparak dikkatleri Selza'dan kendine çekecekti. Güzel bir neden bulduktan sonra kendisini öldürmeye çalıştı ve birilerinin onu durduracağını biliyordu. Halk tarafından güçlü ve efsanevi olarak bilinen Selza'ya, devlet işlerini iyi bildiği için sorun olmayacağını söylemişlerdi ancak halkın yine de idam konusundan haberinin olmaması kendini daha da suçlu hissetmesine neden olmuştu. Güvendiği kişilere birkaç kese nima verdikten sonra yaptığı plana uymalarını sağlamıştı. Bu sayede ölmeden önce Vikontes I. Mika Khaat'ı da kendisiyle beraber aşağı çekmişti. Vikontesin odasına yerleştirdiği sahte notta yazanlar ile vikontesin Selza'ya olan aşkından dolayı onun hemen arkasından intihar ettiğini tüm halka inandırmışlardı. Daha sonra bir süre gözlerden uzak yaşayan Selza Avenoir sürekli ibadet edip günahlarının bir nebze de olsa affedildiğini düşündüğü an kanına zehir karıştırıp intihar etmiştir.

Dwershak Araştırmaları Cilt IHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin