•1•

26 2 3
                                    

siniftan adini bilmedigim fakat her gun gordugum genc kiz bana "senem, mudur seni odasina cagiriyor." dedi ve diger arkadaslarinin yanina gitti.

  sasirdim acikcasi. mudur beni neden yanina cagiriyor ki. ayaga kalktim ve etegimi duzelttim. yavas adimlarla yurumeye basladim mudurun odasina dogru. mudurun kapisinin onune geldigimde elimi gerginlikle havaya kaldirdim. mudurumuz yobaz bir insandi ve surekli ogrencileri kucumserdi.

  elim bir sure havada kaldi. sonra kapidaki tokmagi aldim ve birkac kez tokmagi kaldirip indirerek tok bir ses cikarttim mudurun oldugu odaya dogru. gel sesini duymadan kapiyi yavasca actim. mudur "hosgeldin senem. otur bakalim soyle." dediginde yavasca tekli koltuga oturdum ve vucudumun ust kismini mudure dogru cevirdim.

  mudur kisa bir sekilde etegime bakti. sonrasinda gozlerini gozlerime cikardi. "bazi arkadaslarindan eteginin boyundan dolayi rahatsiz olduklarina dair sikayetler aldim." dedi sert ama alcak tondaki sesiyle. kendimi savunmak icin "benim etegimin boyu onlara zarar vermedigi gibi rahatsiz da edemez. etegimin boyu onlari ilgilendirmez ayrica." dedim. histerik bir gülüş sesi doldurdu odayi mudur. bana alaycil bir bakisla bakti ve dirseklerini masaya koyup ellerini birlestirerek one dogru egildi. "acikcasi beni eteginin boyu rahatsiz ediyor ve bu konuda bir sey yapamazsin gibi gorunuyor." dedikten sonra ekledi. "aileni cagirmaya gerek yok. sen soylersin senin bu edepsizliklerine goz yuman ailene. bir hafta uzaklastirma aldin." dedi.

  gozlerim saskinlikla acildi. cunku bu okulda kavga eden erkeklere bile sadece uyari verilirdi. "siz benimle dalga mi geciyorsunuz? daha buyuk olaylara sadece uyari verirken, yaptigim hicbir kotu sey yokken ortada, beni nasil egitimden mahrum birakabilirsiniz." dedim inanamaz bir ses tonuyla. ve biricik mudurumuzun bana soyledigi igneleyici sozlerle agzim bir karis acildi. "sen bu etegin boyuyla egitim gormeye mi geliyorsun? erkekleri bastan cikarmaya mi?" "evet siz mudur, ben ogrenciyim ama bana nasil bu kadar igrenc sozler soyleyebilirsiniz." dedim buyuk bir saskinlikla. "odadan cikabilirsin." dedi sadece, yapmacik gulumsemesiyle. sinirle ayaga kalktim ve odadan ciktim.

  sinifa gidip bir sinirle sinifa ciktim ve cantami topladim. tam cikacakken kapida poyrazla karsilastik.

  poyraz ile mizah anlayisimiz uyuyordu. bu yuzden ara sira konusurduk. ayni zamanda dusuncelerimizde uyusurdu cogu zaman.

  nereye gidiyorsunuz bakalim kucuk hanimefendi, dedi bana sakayla karisik bir sekilde. "uzaklastirma aldim. hemde bir hafta. ve de bu etegimin boyu yuzunden oldu." dedim. sesimden bu olaya inanamaz bir sekilde baktigim cokca belli oluyordu. poyrazda inanamiyordu bu olaya. "ne?" diyebildi sadece. sonra ise "sen bir yere gitme sinifta kal. bu ders yokum. hoca sorarsa mudurun yaninda dersin. bu isi halledicem ben." dedi ve hizli adimlarla mudurun odasina gittigini gorebildim sadece.

  sonrasinda neden oldugunu bilmedigim bir sekilde poyraza guvenerek sirama geri oturdum.

mini skirtHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin