Kylie POV
"huh? Aku kat mana ni?" Ucapku saat aku membuka mata. Aku melihat sekeliling yang sangat berteknologi tinggi. Banyak robot yang sedang melakukan kerja-kerja manusia. Ada yang sedang melakukan ujikaji dan ada pula yang sedang melakukan kerja pembersihan.
Tiba-tiba sebuah robot melihat ke arah ku dan menekan butang merah pada badannya. Disebabkan itu, ramai orang yang berbaju putih dan kelihatan seperti saintis mengelilingi aku. Pada baju mereka terdapat pelbagai butang yang mempunyai fungsi tersendiri yang aku sendiri tidak tahu.
'Hmm sejak bila teknologi Malaysia ni begitu maju?' tanya ku sendiri sebelum seorang daripada saintis itu datang menghampiri aku.
Rambut perangnya yang panjang dan kulitnya yang putih membuatkan dia kelihatan sangat cantik. 'hmm beautiful' gumam ku perlahan.
Dia mendengar kata-kata ku itu lalu melemparkan senyuman yang sangat manis dan berkata "thanks". Aku menundukkan kepala dan berkata dalam hati 'aduh macam mana boleh terlepas cakap ish buat malu je'.
"By the way nama saya Yasmin. Saya ketua penyelidikan kat sini. Boleh saya tahu apa nama awak?" Katanya selepas memperkenalkan diri.
"Umm nama aku Kylie. Kenapa aku ada kat sini? dan apa tempat ni?" Tanya ku bertalu-talu kepada Yasmin.
"Sebenarnya awak telah beku selama sekurang-kurangnya beratus tahun dahulu. 2 minggu yang lepas kami menjumpai awak di sebuah gua yang terletak pada gunung Everest dan membawa awak ke tempat ni. Tempat ni adalah tempat kami melakukan penyelidikan." terangnya panjang lebar.
"Huh? Beku beratus tahun? Sekarang tahun berapa?" tanya ku lagi.
"Sekarang tahun 3050. Awak tak ingat apa yang berlaku pada awak?" tanya Yasmin. Aku menggeleng kepala.
Tiba-tiba kepala ku terasa sangat sakit. Aku memegang kepalaku sambil menjerit kesakitan. Yasmin yang melihat keadaan ku meminta rakannya mengambil ubat tahan sakit dan air. Tiba-tiba terpapar satu situasi di gunung dengan sekelip mata dan menghilang. 'huh apa tadi tu?'
YOU ARE READING
3050
Science FictionSeorang gadis bernama Kylie dipercayai telah beku sekurang-kurangnya beratus tahun dahulu. Apabila saintis menjumpainya mereka mengambil dia untuk membuat ujikaji kepadanya. Apabila Kylie tersedar, dia terkejut dengan keadaan sekeliling yang tidak d...