Bab 6

132 9 0
                                    

Kylie POV

Suasana sunyi tanpa suara sepanjang aku dengan Yasmin makan. Jadi untuk memecahkan kesunyian tu aku pun puji lah makanan yang dia bagi.

"Sedap makanan ni kau beli kat mana?" Tanya ku kepada Yasmin.

"Saya masak bukan beli." Jawab Yasmin dengan nada yang cold.

"Ohh." Jawab ku. Then sunyi kembali. 'Kenapa dia ni tiba-tiba macam takde semangat hidup? Aku ada buat dosa apa-apa ke kat dia? Hmm' Fikir ku.

Disebabkan aku tak suka keadaan sunyi kitaorang aku pun menyakat Yasmin supaya dia ada mood balik.

"Kenapa awak tak bagi saya makan awak je? Awak pun nampak delicious juga 😏" Tanya ku kepada Yasmin. Saja aku guna saya awak supaya nampaklah romantik sikit.

Yasmin memberikan reaksi kosong dan aku tak expect dia bagi reaction tu. Then dia tanya "Awak ni cannibal ke?"

"Ishh bukanlah sejak bila pula aku cannibal" jawab ku kepada Yasmin.

"Dah tu yang awak nak makan saya dah kenapa?" Tanya Yasmin lagi.

"Kau tak faham ke apa aku cuba sampaikan. Haihh takpelah." Jawab ku dengan nada yang kecewa sebab rizz aku tak menjadi.

Then Yasmin bagi senyuman manis dia dekat aku. 'Ishh dia ni sebenarnya fahamkan apa aku cuba sampaikan tapi saja nak cakap macam tu' fikirku sambil melihat senyumannya. Then kami pun sambung makan.

Then aku teringat tentang gambar tadi. Aku pun bertanya kepada Yasmin "Oh ya siapa perempuan dalam gambar tadi tu?"

Riak wajah Yasmin tiba-tiba bertukar kepada sedih then berkata "Takde siapa pun kawan lama je."

"Ye ke kawan je habis tu kenapa nampak mesra sangat?" Tanya ku kembali kepada Yasmin.

"Awak jealous ke?" Tanya Yasmin tanpa menjawab soalan ku.

"Mana ada jealous (walaupun jealous). Dah jangan tukar topik jawab cepat soalan aku." Balas ku kepada Yasmin.

"Eleh dah jealous tak nak mengaku pula. Haihh yelah saya jawab. Dia tu sebenarnya saya punya.."

Belum sempat dia jawab tiba-tiba jam Yasmin berdering dan memaparkan incoming calls dari Karl. Yasmin mengangkat panggilan itu lalu terpancar hologram Karl keluar dari jam tersebut.

"Ye Karl kenapa?" Tanya Yasmin kepada Karl.

"Kau kene keluar dari rumah kau sekarang juga. Diaorang tengah on the way pergi rumah kau. Dalam masa beberapa minit lagi diaorang sampai. And bila kau pergi ke tempat persembunyian lain padamkan semua gajet yang ada kaitan dengan company supaya diaorang tak dapat cari kau." Jelas Karl kepada Yasmin.

"Okay aku keluar sekarang. Thanks Karl." Jawab Yasmin lalu mematikan panggilan tersebut.

Yasmin mengemas barang-barang yang perlu dibawanya lalu membawa aku aku ke satu bilik khas yang terdapat sebuah motosikal tak bertayar.

Yasmin mengemas barang-barang yang perlu dibawanya lalu membawa aku aku ke satu bilik khas yang terdapat sebuah motosikal tak bertayar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'Zaman ni memang semua kenderaan tayarless eh' fikirku sendiri sambil terpegun melihat motosikal tersebut.

"Apa lagi awak buat tu cepat naik belakang ni." Kata Yasmin.

"Baik princess. Cantik gila motor kau macam tuannya juga hehe." Kata ku sambil memanjat belakang motor tersebut dan memakai helmet.

"Ye thanks puji. Tapi ni bukan motor, ni Ratrom. Motor tu last guna 60 tahun dahulu. Dah jom kita tak boleh buang masa. Nyawa awak dalam bahaya." Jelas Yasmin. Lalu memandu ratromnya keluar dari apartment tersebut.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 07 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

3050Where stories live. Discover now