POV Lotte
Vandaag zou de eerste schooldag beginnen van mijn middelbare school. Ik werd wakker en als eerste liep ik naar de badkamer om mijn behoefte te doen. Ik poetste mijn tanden en ging terug naar mijn kamer. Eenmaal op mijn kamer was ik me aan het bedenken wat ik aan moest trekken. Ik pakte verschillende kledingstukken uit mijn kast en probeerde een leuk setje te maken, maar dat ging nogal moeilijk aangezien mijn moeder nooit iets leuks voor me koopt. Altijd alleen maar jongenskleding. Laatst bijvoorbeeld kocht ze gewoon kleding van Marktplaats! Dat doe je je kind toch niet aan?!
Ik zat beneden een broodje te eten en dacht aan hoe mijn schooldag zou gaan. Ik maakte me er niet druk om, want ik wist dat ik snel vrienden maakte dus dat zat wel goed. Snel checkte ik nog even of ik alles had voor die dag; wiskunde, nederlands, nask en mentorles. Mentorles, wat is dat dan voor les? Waarschijnlijk iets met je mentor. Ik vond dat ze er nogal raar uit zag met de kennismakingsdag, maar zo heeft iedereen zijn eigen style. Ik denk dat ze wel aardig is.
Ik zat zo in mijn gedachtes verdwaald dat ik niet door had dat ik allang moest vertrekken. Ik zal toch niet meteen op mijn eerste schooldag te laat komen? Dan zou iedereen denken dat ik zo'n 'badgirl' ben, omdat ik al meteen de eerste dag te laat ben. Ik moet opschieten.
Ik fiets zo snel als ik kan naar school, maar raak een beetje de weg kwijt. Gelukkig weet ik de weg al snel weer te vinden.
Eenmaal aangekomen op school weet ik ook nog eens niet waar ik moet zijn, het is wel mijn ongeluksdag he. Ik kom een meisje in de gang tegen dat zo te zien ook niet weet waar ze moet zijn. ''Hey, ik ben Lotte. Weet jij ook niet waar je moet wezen?'' ''Hoi, ik ben Naomi. Nee, ik snap helemaal niks van dat rooster. Zit jij toevallig ook in deze klas?'' Ze wijst met haar vinger op een blaadje waar 'K1A' op staat. ''Ja! Ik zit ook in die klas!'' Gelukkig. Al tenminste 1 iemand die ik mag en waar ik mee kan opschieten. ''Meiden, weten jullie niet waar jullie moeten zijn? Hebben jullie je rooster niet bij je?'' Vraagt ineens een blonde vrouw. ''Ja, we zijn net nieuw hier en dit is onze eerste schooldag. Hier heb ik ons rooster, maar we snappen er helemaal niks van.'' Hoor ik Naomi tegen de blonde vrouw praten. ''K1A? Ehm, loop maar even mee.'' Zegt de vrouw ons en we volgen haar voorbeeld. We lopen 2 trappen op, nou eigenlijk 4 in totaal. Aangekomen bij een lokaal bedanken we haar en lopen we samen de klas in. Iedereen kijkt ons aan en 2 meisjes vallen mij meteen op; een dik meisje waarvan ik op het eerste gezicht dacht dat het mijn docent was en nog een normaal meisje dat er uitzag alsof ze een bitch was. Ik hoop niet dat ze zo is, want ik haat bitchies. Ze praat en lacht al voluit met een waarschijnlijk vriendin van haar. Ik ga op de mij aangewezen plek zitten. Ik zit naast een blond meisje dat eruit ziet alsof ze uit Spanje komt. Ze was heel erg bruin en leek me erg aardig. Ze droeg ook leuke kleding. ''Hoi!'' Zei ik wat bescheiden. ''Hey, ik ben Verona.'' Stelde ze zichzelf voor. ''Lotte.'' Zei ik wat droog.
De Nederlandse les was best saai en ik vond het nog best moeilijk ook. Als dit in het tweede jaar nog moeilijker wordt, heb ik geen idee hoe ik door deze schooljaren heen zal gaan. We hebben nu nask. Nog nooit van die naam gehoord, maar het zal wel. ''Weten jullie waar we moeten zijn?'' Vraag ik Naomi en Verona. ''Ja, volgensmij hoorde ik net dat we in lokaal 310 moeten zijn.'' Zei Verona. We liepen met ze 3en naast elkaar richting het lokaal waar we moesten zijn. We stonden te wachten en ik observeerde 'de bitch' en alle andere kinderen om een eerste indruk te maken over hoe ze zouden zijn. Ew de bitch keek me met vuurogen aan alsof ze me elk moment kon gaan vermoorden. Naast haar stond een meisje met krullen, Selena heette ze volgensmij. Zal ik haar aanspreken? Ze lijkt me best aardig, maar ze kijkt wel een beetje onzeker en verlegen. ''Hoi, ik ben Lotte. Selena, right?'' Zei ik vrolijk. ''Ehm ja, hoi.'' Zei ze wat voorzichtig. Verona kwam ook bij ons staan. ''En ik ben Verona!'' Zei ze vol enthousiasme. ''Hoi! Houden jullie ook van bands?'' Vroeg Selena. ''Neh, niet echt.'' Zeiden Verona en 'de bitch' in koor. Ze keken elkaar even aan en lachten toen. ''Sanne.'' Stelde ze zichzelf voor. Hm, Sanne. Dat is wel een bitch naam ja. Al klonk ze al wat meer aardiger. Ondertussen had ik al geroepen: ''JA!'' Op de vraag van Selena. ''Wat voor bands?'' Vroeg Selena me. ''Ehm, zo'n beetje alles wel.'' ''Ken je 5SOS?'' Vroeg Selena toen. ''Nee? Sorry.'' ''Wat?! Ik ga ze aan je voorstellen meid.'' Zei Selena verontwaardigd en vastbesloten. ''Oke, ik kan niet wachten.'' Zei ik en ik grinnikte in mezelf. Intussen was de docent er eindelijk aangekomen en zag ik dat Verona en Sanne al een tijdje aan het praten waren en zelfs naast elkaar zaten in de les. Ik ging naast Selena zitten en ik zag dat Naomi inmiddels naast een wat donker meisje was gaan zitten.
JE LEEST
Secret Story
Teen FictionLisa is een geheimzinnig en grappig meisje met veel zelfvertrouwen. Ze spreekt thuis nooit af met vriendinnen, altijd alleen maar bij anderen of buiten. Ze zegt nooit wat over haar ouders, broers of zussen en zegt überhaupt niet zoveel over zichzelf...