3

69 1 0
                                    

POV Sanne


We waren met ze allen onderweg; Lisa, Verona, Selena, Lotte en ik. Selena en Lotte fietste naast elkaar en hadden het zoals die hele dag gewoonlijk weer eens over 5SOS. Verona, Lisa en ik fietste onhandig met ze 3en naast elkaar. We lachten de hele tijd hardop, leerde elkaar wat beter kennen en hadden de grootste lol, vooral om Lisa. Dat kind is gewoon geweldig! We schaamde ons nergens voor. In het begin kreeg ik nog twijfels over een eerste slechte indruk van mijzelf, maar later kreeg ik wel sterk de indruk dat Lisa iedereen zo'n beetje wel mocht en accepteerde.

We waren aangekomen in de stad na een korte (die toch wat lang leek) fietsroute, met veel fails van Lisa die vaak tegen paaltjes op reedt, door allerlei weilandjes en weggetjes. Lisa was wel de queen van de dag, alles moest en zal om haar draaien. Gelukkig had niemand daar moeite mee. We stalde onze fietsen en voor het eerst sinds we weg waren van school praatten Lotte en Selena weer tegen ons. ''Weet iemand een leuke winkel?'' Vroeg Lotte. ''The Sting!!!'' Riepen Verona en ik tegelijk. We lijken echt net twins en weer lagen we allebei in een deuk om onze 'twinactie'. Iedereen stemde in en dus liepen we richting The Sting.

Eenmaal in de winkel op het eerste moment ging het ons niet om de kleding, maar waren we zo kinderachtig om ons voor elkaar te verstoppen. Eigenlijk ben ik erachter gekomen dat je voor verstoppertje nooit te oud bent. ''Lisa ziet weer eens zichzelf hoor.'' Hoor ik Verona ineens zeggen. En ja hoor, Lisa had weer eens de eerste de beste spiegel gezien en zat zichzelf te bewonderen in de spiegel. Ze deed haar hoofddoek goed en zei nog eens tegen zichzelf: ''Zo jij bent echt lekker!'' En ze wapperde vol zelfvertrouwen met haar handen alsof ze het heet had van het bekijken van zichzelf. Iedereen kijkt haar even raar aan, maar dan lacht iedereen. ''Wat is het toch ook een gek kind.'' Lach ik. Na een modeshow te hebben gehouden in The Sting komen we allemaal met minstens 2 tassen de winkel uit. Hoe we aan dat geld kwamen? Creditcards van onze oh zo lieve ouders. ''STARBUCKS!!'' Riep ik uit. ''Hou jij ook van Starbucks?'' Vraagt Verona ineens verbaasd maar toch met een grimas op haar gezicht. ''Dahh, Starbucks is mijn leven!'' Roep ik vol trots. ''Als jij betaalt'' Grapt Lisa. ''Alleen voor jou.'' Grap ik terug. ''Deal!'' Zegt Lisa. ''En wij dan?'' Vragen Selena en Lotte zielig. ''Weet je wat, Sanne en ik betalen voor iedereen.'' Zegt Verona ineens. ''Maar op voorwaarden dat jullie 3 de volgende keer voor ons betalen.'' Maak ik haar zin af. Verona en ik zijn nu al zo close like we've know each other since we were borned. We lopen allemaal richting Starbucks. Als snelste en eerste bestel ik een Frappuccino Caramel en een Chocolate Chip Cookie. Ik heb een leuk idee en vertel dat aan de meiden. Ze stemmen in. ''Welke naam mag erop?'' Vraagt het meisje achter de balie. Ik leg haar het plan uit en ze doet wat we vragen.

Als we allemaal hebben besteld en Verona en ik hebben afgerekend ploffen we allemaal neer op de grote bank. ''Even een foto plaatsen gurls, bekers bij elkaar.'' Zeg ik. 'We Are Best Friends Forever' Is te lezen op alle bekers naast elkaar. Ieder een eigen woord. Mijn idee, ik vond het wel leuk. En boeiend dat we elkaar nog maar net kennen, het lijkt alsof ze mijn familie zijn en om familie geef ik.

Na eindeloos lang in de Starbucks te hebben gezeten springt Lotte ineens op. ''Over een kwartier moet ik al thuis zijn, guys. We zijn de tijd vergeten!'' Roept ze gestrest. ''Ceep calm, gurl. Dat redden we wel als we nu vertrekken.'' Kalmeer ik haar. ''Nou, met Lisa erbij doen jullie er wel een halfuur over hoor.'' Zegt Selena dan. Iedereen schiet in de lach en zelfs Lisa moet ervan lachen en kijkt dan ineens heel serieus. ''Ik kan wel snel fietsen hoor.'' Weer gelach. ''Nou, kom dan gaan we maar. Ons kippetje word gestrest.'' Proest ik dan. We fietsen allemaal terug de weg naar onze huizen.

Na 10 minuutjes te hebben gefietst nemen Lisa, Selena en ik afscheid van Verona en Lotte. We geven elkaar allemaal een knuffel en rijden dan door.

''Was gezellig vandaag he?'' Zeg ik. ''Ja, beter gaan we dit vaker doen.'' Zegt Selena. ''Ja, maar zonder mij is het natuurlijk niks aan dus ik ga mee.'' Aldus Lisa. Slap hangend van de lach fietsen we onhandig door. ''Waar wonen jullie eigenlijk?'' Vraagt Selena dan ineens. ''Langelaan.'' Zeg ik. ''Tulpenstraat.'' Zegt Lisa. ''Hee, dat is een straat achter mij!'' Zegt Selena dan ineens tegen Lisa. ''Waar woon jij dan?'' Vraagt Lisa aan Selena. ''Gardermeerlaan.'' Aldus Selena. ''Oh grappig, ik heb je daar nog nooit gezien.'' Zegt Lisa. ''Ik jou ook niet. Trouwens, Sanne jij woont ook best dichtbij ons dan.'' Richt Selena zich tot mij. ''Ja, leuk toch. Kunnen we vaker afspreken en hoeven we niet zo'n pokke eind te fietsen.'' Zeg ik.

Ik neem afscheid van Selena en Lisa en fiets een andere straat in, steeds verder weg van hun. Ik speel de hele dag nog eens in mijn hoofd af. Lotte was best stil eigenlijk, zou er wat met haar aan de hand zijn? Ach, dat zijn niet mijn zaken. En als ze het wilt vertellen, vertelt ze het wel. Ik fiets hard door, want ik besef nu pas dat ik best wel laat ben door dat alsnog slome gefiets van Lisa.

Hijgend aangekomen bij mijn huis zet ik gauw mijn fiets in de schuur, aai Puk (mijn konijn) nog even gauw over zijn bol en loop dan gauw naar binnen. ''Haaaaii, ik ben thuis.'' Zeg ik enthousiast. ''Haihai Sannie.'' Hoor ik mijn moeder zeggen. Ik loop naar haar toe en geef haar een knuffel. Ik was altijd al hecht met mijn moeder. We deden veel samen. Mijn huiswerk, shoppen, zelfs kleding uitwisselen kon gewoon omdat ze zo dun was en dezelfde maat heeft. Dan loop ik naar mijn vader en geef ook hem een knuffel. Dan beide broertjes en ga alvast aan tafel zitten. Ik check nog even mijn appjes, Instagram en Snapchat en wacht dan tot iedereen komt zitten en we gaan eten. Eigenlijk heb ik het nog best goed. Ik heb goeide banden met mijn moeder, vader en broers en mijn vader is ook nog kok die elke dag lekker voor ons kookt en er is haast nooit ruzie. Wat wil je nog meer?! Ik ben best gelukkig. Ik zit te bedenken of Lotte en Lisa het ook zo leuk zouden hebben als mij thuis. Lotte waarschijnlijk wel, alleen dat ze vaak op tijd moet zijn. Maar ik mag ook niet al te laat thuis komen dus dat snap ik wel. En Lisa zou het denk ik thuis ook wel goed hebben, anders zou ze nooit zo zelfverzekerd doen.. toch??



Hiii gurls&guys, hier alweer een derde hoofdstuk. Een iets minder lange, maar puur omdat ik knallende koppijn heb dat ik btw nooit heb en omdat ik bij deze POV echt weinig inspiratie heb. Dus als jullie nog ideeen hebben voor een POV of gewoon voor het boek, zeg het me dan eventjes. Vote en comment zou ook sweet zijn. Voor de mensen die de moeite nemen om mijn boeken te lezen; Lovey'all<3

Secret StoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu