POV Verona
Mijn wekker ging en ik werd wakker als Godzilla. Eerst even mijn gezicht bewerken dan. Ik liep naar de badkamer en veegde een washandje over mijn gezicht. Daarna deed ik wat mascara op en liep terug naar mijn kamer. Ik zocht in mijn kast een leuk setje bij elkaar en kleedde me om. Ik pakte een setje oorbellen, deed die in en deed nog wat armbandjes om. Ik pakte mijn tas en liep ermee naar beneden. Daar zat mijn broertje al op de bank te eten. ''Hey humeu (homo met een accent).'' Zei ik met een accent. ''Hoi en zeg dat niet steeds, it's annoying.'' Kaatste mijn broertje. ''Goeeieemorgeeen mams en paps!'' Riep ik enthousiast uit. ''Goeiemorgen.'' Zeiden ze slaperig in koor. Ik pakte een kom en deed daar cruesli in. Ik pakte ook nog een glas water en liep met mijn ontbijt richting de bank. Ik ging zitten en begon aan mijn cruesli. Ik zat tv te kijken en maakte wat ochtend Snaps. Ik checkte mijn Whatsapp en Instagram en richtte me toen weer op mijn cruesli.
Toen het tijd was, pakte ik mijn fiets en fietste richting het voetbalveld waar Quiten al op me zat te wachten. Het is een goeie vriendin van me, maar soms kan ze zo zeuren. ''Mooi, ik was al bijna zonder je vertrokken.'' Zegt ze in een ochtendhumeur. ''Ook goeiemorgen.'' Zeg ik nijdig. ''Sorry, ben beetje in een dipje. Ochtendhumeur.'' Verklaarde ze. We fietste naar school en kwamen onderweg Angela en Anne tegen. Nu fietste we met ze vieren en waren al bijna bij school.
Toen ik mijn jas in mijn kluis had gedaan, liep ik richting de aula en ontdekte Selena, Sanne en Lisa al. Die waren altijd zo op tijd, alsof ze bang waren om na te moeten komen. Met mijn tijd redt ik het makkelijk dus ik hoefde me geen zorgen te maken daarom. ''Heeey!'' Riep ik enthousiast tegen Selena, Sanne en Lisa. ''Heyhey!'' Kreeg ik als antwoorden terug. Lotte ontbrak alleen nog. ''Is Lotte er nog niet?'' Vroeg ik. ''Nee, dat lijkt me niet als je haar hier niet ziet.'' Lachte Sanne. ''Weten jullie waar ze is?'' Negeerde ik Sanne. ''We don't know, she's probably too late.'' Hoorde ik Selena zeggen. Net op het moment dat de bel ging, kwam Lotte de aula binnengelopen. ''Hi guys.'' Zei ze wat slaperig. ''Verslapen?'' Vroeg ik. ''Kinda.'' Zei ze. Iedereen lachte even en toen zei ze weer: ''Hele nacht anime gekeken, so..'' ''Ogod, het zal toch niet.'' Zei Selena. Lachend liepen we de aula uit richting het lokaal waar we moesten zijn.
Meneer Doornhof stond al klaar met zijn hand om ons een hand te geven. Ik zag Sanne wat tegen Selena en Lisa smoezen en was meteen nieuwsgierig. ''Wat?'' Vroeg ik haar nieuwsgierig. Sanne kwam ook naar Lotte en mij toe en ze zei wat ze Selena en Lisa vertelde. ''Ja is goed, goed idee.'' Zei ik. We liepen met ze allen tegelijk richting Doornhof en gaven om de beurt onverwachts een high five aan meneer Doornhof. ''Haha meneer, u hoeft niet zo raar te kijken hoor. Wij zijn gewoon gewend high fives te geven aangezien we van een andere planeet komen.'' Hoorde ik Sanne zeggen. Lachend liepen we allemaal het lokaal binnen. De les was begonnen.
Zoals gewoonlijk deed Lisa weer eens grappig en iedereen lachte om haar.
Het was pauze en zoals gewoonlijk zat Lotte weer eens Chinese anime te kijken op haar Chromebook. Selena luisterde wat muziek en zat met Sanne naar zwanen te kijken? Wacht effe, Selena en Sanne zaten naar zwanen te kijken? Oke? Ik keek ze een beetje raar aan, ze keken me terug aan en lachte toen volop. ''Die zwanen zijn echt grappig.'' Aldus Sanne. ''En die kleintjes zijn zoooo damn cute!'' Vervolgde Selena haar. Ik keek uit het raam en praatte weer verder met Lisa. Ons gespreksonderwerp: eten. Lisa had weer eens zin in chips. Lisa is zo erg chips verslaafd. Ze heeft zelfs haar eigen seizoenen voor chips! In de lente en in mei heeft ze zin in Naturel chips en in de zomer heeft ze zin in Paprika of Cheese Onion. Dat kind is echt geweldig gewoon, en dan die lach. Helemaal grappig enzo. We lachen nog een tijdje tot de bel weer gaat. De hell van lessen beginnen weer. Nask, saaiste vak ever. We lopen door de gang en willen net de trap oplopen als Sanne en ik zien dat de lift open staat. ''Zullen we?'' Zegt Sanne geheimzinnig. ''Selena, kom je ook?'' Vraag ik nog net aan Selena. ''Ik ga nooit in de lift, ik krijg dan geen adem en wordt hysterisch. En ik vind het doodeng.'' Zegt ze. ''Oh oke, we komen er zo aan ja?'' Zeg ik. Ze knikt en Sanne en ik schieten nog net de lift in voor hij sluit. We lachen om onze actie en zeggen elkaar hoe geluk we hebben dat er net geen docent aankwam. ''Shit, nee! Kijk! Hij stopt bij 2!'' Stoot Sanne me aan. ''Nee, klotezooi! (weer een accent) Wat doen we nu?'' Zeg ik. ''Doe alsof je heel veel pijn hebt aan je voet dan draag ik je tas dan ziet het er echter uit.'' Zegt Sanne snel. Snel geef ik haar mijn tas en voordat de deur opengaat kan ik nog net mn voet half optillen. ''Hallo dames.'' Zegt meneer Koster. Een docent van ons die ons Engels geeft. ''Hallo meneer Koster.'' Zeggen Sanne en ik in koor en we lachen even. Dan stopt hij bij 3 en stappen we uit. Als de deur sluit schieten we in de lach. ''Hahaha en hij geloofde het nog ook!'' Zegt Sanne met tranen in haar ogen van het lachen. Snel lopen we verder.
JE LEEST
Secret Story
Teen FictionLisa is een geheimzinnig en grappig meisje met veel zelfvertrouwen. Ze spreekt thuis nooit af met vriendinnen, altijd alleen maar bij anderen of buiten. Ze zegt nooit wat over haar ouders, broers of zussen en zegt überhaupt niet zoveel over zichzelf...