Keajaiban.

10 0 0
                                    

Part 4

Beberapa bulan kemudian, ibu mentuanya jatuh sakit dan akhirnya dia meninggal selepas seminggu. Dua hari kemudian Yume pergi ke rumah lamanya untuk melawati kuburan ibu dan bapanya. selepas dia habis berdoa untuk ibu bapanya, dia pergi ke belakang rumahnya untuk melihat pokok yang dia tanam. Apabila dia sampai di belakang rumahnya, alangka terkejutnya dia apabila melihat suaminya yang selama ini hilang entah kemana terbaring di samping pokok tersebut. Yume yang sangat gembira terus berlari ke arah suaminya dan memeluk suaminya yang masih belum sedarkan diri. Yume yang masih memeluk suaminya menyedari yang suaminya tidak bergerak langsung dan terus menangis sambil berkata "Abang bangunlah... abang taknak jumpa anak kita di rumah ke... tolonglah jangan pergi...tolong jangan tinggalkan kami lagi... saya merayu...". Dengan tiba-tiba pokok tersebut bersuara dengan berkata "Yume, suami awak...dia masih hidup lagi. Awak janganlah sedih kerana dia akan bangun sekejap lagi.". "Yume...itu awak ke?" Kata suaminya yang baru sahaja tersedar. Yume yang terkejut dengan suara suaminya itu terus menjawap dengan gembira "abang! Iya ini Yume!". Betapa gembiranya Yume saat melihat suaminya yang di sangkahkan selama ini telah mati masih hidup lagi. "Abang marilah pulang kerana anak kita sedang menantikan kepulangan abang di rumah." Kata Yume sambil membantu suaminya berdiri. Sebelum mereka melangkah pergi dari situ, Yume menoleh ke belakang dan berkata kepada pokok tersebut "Terima masih banyak kerana menbantu saya." Sambil dia menuntukkan kepalanya. "Kenapa awak berterima kasih dengan pokok itu?" Tanya suaminya yang kehairanan dengan kelakuan isterinya. Yume pun menjawap dengan gembiranya "Kerana dia telah menolong saya berjumpa dengan abang lagi hehe...". "Awak ni kan ada-ada jelah." Kata suaminya sambil mencubit manja pipi isterinya. Kemudian mereka pun pergi dari situ dan pulang ke rumah mereka. Kini hidup Yume telah pun sempurna semula dan hidup bahagia bersama.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 26, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Pokok AjaibWhere stories live. Discover now