Siapa Kau Sebenarnya-Part II

68 5 0
                                    

-------------------------------------------------------------

Setelah di rumah .

"Haa . Sampai juga akhirnya" aku mengeluh. Aku menoleh kepalanya kebelakang lalu melihat gadis manis itu tertidur ni bahunya .

"Hmmm "aku tersenyum apabila melihat gadis itu .

Tanpa melengahkan masa , aku membuka kasutnya lalu terus masuk ke rumah .

Aku dengan senyap berjalan ke arah ruang tamu lalu membaringkan gadis itu di atas sofanya.

"Growlll" bunyi pelik seperti harimau mengaung.

"Huh? Aku lapar la~" kata aku dengan perlahan .

"Hmmm baiklah . Mari tengok apa yg boleh aku masak!" Aku berkata dengan bersemangat sekali .

---------------------------------------------------------------

Satu Jam Kemudian ♡♡

"Hmmmm? Sedapnya bau~ . Huuh?! Di mana ni . . ."

"Huuhh?! Ru . . Ru . . Ru . . Rumah siapa ni ?!" . Gadis itu terjaga dari tidur setelah terhidu masakan aku .

"Haaa dah bangun pon" Kata aku apabila dia ke ruang tamu .

"Se-la-mat pa-gi pu-te-ri ehehe ^^" aku menyakat gadis itu .

Fffyuuungg!

Dushhh!!

Gadis itu melempar bantal tepat pada muka aku dengan padu sekali .

"Ehheeyy!! Kenapa tiba-tiba ni?!" Marah aku pada gadis itu .

"Ke..ke..ke napa saya kat sini!! . Rumah siapa n..n..ni!!" Gadis itu berkata dengan takut sekali .

"Huuhh?"

"kau tiada tempat tinggal dan aku ajak kau tinggal dengan aku seketika , ingat tak " kata aku dengan berang sekali .

Gadis itu kelihatan seperti teringat semula kejadian itu tadi . Dia malu lalu menundukkan kepalanya secara tiba-tiba.

"Hey saya dah masak , awak nak makan ? -..- " pelawa aku .

Gadis itu memusingkan dirinya bertentangan dengan aku seperti tidak ingin bercakap dengannya .

"Hmmm saya tak ada setiap hari untuk pujuk awak ni, suka hati la awak nak makan ke tidak " kata aku .

Gadis itu pergi lebih jauh ke hujung sofa itu dan tetap tidak ingin bercakap dengan aku .

"Okay , awak yang rugi . Aku masak Steak daging dengan French Fries bersos lada hitam . Awak taknak makan , saya habis kan semua nanti" ugut aku kepada gadis itu .

"St..eak" gadis itu berkata dengan nada yg perlahan .

"Growlll" perut gadis itu berbunyi .

"Hahaha . jom" aku dengan tiba-tiba terus menarik tangan gadis itu lalu terus bawanya ke meja makan . Muka gadis itu kelihatan merah padam apabila tangan aku menyentuhnya .

Setelah tiba di meja makan . Gadis itu terliur melihat daging steak yg besar di atas meja makan itu .

Aku menarik kerusi makan dan menyuruh gadis itu duduk . "Sila duduk Tuan Puteri"

Gadis itu berasa malu apabila aku memanggilnya Tuan Puteri . Apabila dia duduk di meja makan itu . Dia seperti tidak ingin menyentuh makanan itu walaupun dia sedang kelaparan .

Aku mengambil garfu dan juga pisau lalu terus memotong sedikit steak daging itu .

"Nahhh buka mulut Aahh" aku berkata sambil memujuk gadis itu untuk makan . Gadis itu terus membuka mulutnya dengan perlahan-lahan lalu memakan steak daging itu . Raut wajah gadis itu terus berubah setelah memakan steak itu . Aku terus menghulur garfu dan pisau kepada gadis itu . Gadis itu terus mengambil garfu dan pisau yg aku berikan lalu terus memakan daging itu dengan gembira sekali . Aku tersenyum apabila melihat telatah comel gadis itu lalu menyebut .

LOVE WITHIN MUSICWhere stories live. Discover now