005 | good girl in silence

8 0 0
                                    




















13 tahun kemudian






















Buku di tangan aku bawa ke dada dan aku peluk erat. Buku ni....satu satunya yang aku ada.



"Lia..."


Ely tiba tiba muncul dengan sehelai kertas di tangan. Ada surat untuk kau."



Kertas itu dihulur kepadaku sebelum aku ambil dan baca perlahan. Ely tanpa banyak bicara terus pergi meninggalkan aku di situ.


" D-8A"



Keningku berkerut bila mengingatkan sesuatu. Macam pernah dengar.



Kakiku melangkah tanpa arah tujuh dan tanpa aku sedar...aku sedang berdiri di depan pintu kayu yang sangat besar. Dan papan tanda besi yang bertulis 'D-8A'. Tanganku teragak agak untuk membukanya.


Patut ke aku buka?



Atau patut aku pergi ?


Dalam aku teragak agak untuk masuk ke dalam, pintu dikuak dari dalam dan berdirinya satu tubuh yang sangat aku kenal. Rambutnya berwarna keemasan, kulitnya pucat seperti vampire, bibirnya merah seperti wine. Dan bibir itu ternaik sebelah bila melihat aku yang terkejut memandangnya.



"AAAAAHHHHHHH"




Suara jeritan dari dalam bilik membuatkan aku melihat ke arah sana dan badanku mula mengeras bila melihat sekujur tubuh perempuan dengan darah yang mengalir terjatuh ke atas lantai. Tangan dan kakinya kelihatan merah dengan darah dan isi yang terkeluar.



"You see what you shouldn't see, little girl."



Lenganku ditarik kuat sehinggakan badanku hampir melekat ke badan emasnya.



"I haven't got delicious food until this day, perhaps you will."



Liurku terasa seperti membeku di kerongkong. Badanku mula menggigil.



"I'm not even start yet you already shaking like this."



Lenganku dicengkam kuat sehingga kukunya mula terbenam di dalam kulit lenganku. Wajahnya yang sombong itu didekatkan ke wajah ku sehingga nafasnya yang berbau wine dan darah jatuh mengena mukaku.



"Be nice, little girl. So i might be gentle to you."


Lenganku dicengkam dan ditarik ke dalam sebuah bilik asing. Aku menggelupur untuk melepaskan diri sebelum dia menarik tubuhku dan dihempaskan ke atas tilam.


"You should know, once I make you a prey, you will be mine. No exit allowed."

Kedua lenganku dipegang kuat.



"You crazy monster, let me go"



Aku berusaha untuk menumbuk dadanya supaya dia menjauh dan dia hanya ketawa.


"You bitch...you should be happy that im the one who allowed you to die. You might be sleep in a golden coffin."


Habis berkata, wajahnya didekatkan ke leherku dan kulit leherku mula ditusuk dengan sesuatu yang tajam dan badanku mula terasa lembik seperti sayur.


"Be a good girl."



"Let me go."


Air mataku mengalir sebelum dia berhenti meminum darahku dan mengangkat mukanya.



"You should say 'please' little girl, i might let you go."



Dia tersenyum memandangku.


"Let me go."


Dia melepaskan lenganku dan bergerak ke tepi.


"Its not fun to eat food that easily, isn't it?" Dia meletakkan tangan kanannya ke kulit leherku sebelum ada satu cahaya merah sekeliling tangannya dan beberapa saat kemudian rasa sakit itu hilang.


ZAPPPPPPP


Satu pisau kecil melayang dari arah luar bilik, mengarah ke arah ku, sebelum dia mara menghalang pisau itu.



ZREPPPPPP



dan pisau itu tertusuk pada dadanya. Darah mula mengalir keluar sehingga menitik ke atas tilam. Badanku kaku tidak bergerak.

Dia dengan dahi berkerut menahan sakit memandangku. Matanya yang berwarna biru itu berubah menjadi merah. "GO NOW OR ELSE I WILL NEVER LET YOU GO."

aku menoleh ke arahnya sesaat sebelum aku bangun dan keluar daripada sana.


Sampai ke bilik ketiga, aku jadi ragu ragu untuk pergi. Lagipun dia ditikam untuk selamatkan aku. Tanganku digenggam erat. Tapi kalau aku pergi, mungkin aku yang akan mati.


Tanpa berfikir panjang, aku masuk ke dalam bilik yang menempatkan beg darah segar dan aku bawa ke arah dia.

"Let me help you. " beg itu aku koyakkan sedikit dan aku hulur ke mulutnya. Dia seperti terkejut melihat tindakan aku sebelum dia memandangku tepat.


"Little girl, you really don't listen me well." Beg darah itu dicampak ke sebelah sebelum tangannya menarik pinggangku supaya badan kami mendekat.


"Now im not gonna let you go."


Mukanya didekatkan ke leherku dan darah mula menitis ke atas baju uniformku.























Skytied HavenWhere stories live. Discover now