Chapter 1

638 67 5
                                    

CHAPTER 1

EMERALD'S P.O.V

YES! Exam's over.

Mesti mau celebrate kesungguhan dan kepayahan study and sitting for the final term exam.

Eh, macam saja ini kali pertama kau ber-clubbing, Ems. Memang biasa pula sejak saya 18 lagi. Tapi ini kali special sikit sebab saya sudah mencapai umur 21 tahun. I'm already legal for clubs and it's already legal for me to drink. Hehehe.

"So mane kite nak celebrate? Zouk?" ish, everytime pun Zouk.

"Yang lebih happening lah bah." Me always with my Sabahan slang.

Apa saya peduli? Kenapa saya perlu mau adapt when all of us speak the same language? It's only a matter of berlainan loghat.

One thing about me, I don't care what people think about me. I have my own class, my own standards. I'm another level of beauty with brains and confidence. Hahahaha.

Perasan kah saya? I looked down at my pocket mirror, putting on my lip balm.

Eh, cantiklah kau, Emerald. Hahahaha, ya, memang saya perasan cantik. Kenapa mau berlakon cakap tidak cantik kalau memangpun cantik. Tsk.

"Jadi ape cadangan you?" BG tanya saya.

BG. Salah seorang dari kawan saya yang paling saya rapat di Sunway University. Her name is Betty Ghan. So for short, BG. Macam biji kan? Tsk tsk.

Saya masih lagi sibuk touch-up my face. Yang tadi bibir, sekarang mau tambah sunscreen. I love to put alot of sunscreen on my face walaupun saya jarang kena sinaran matahari sebab saya lebih banyak masa di ruangan yang sejuk ber-aircond.

"Kita sudah limpas umur." Then saya tersenyum nakal. "What about Zaytan?"

All five on them looked at me in shock.

"You berani ke?" Adele tanya saya dengan ekspresi dia yang masih terkejut.

"Apa mau takut?" Saya tanya sambil tersenyum miring.
"Gile you." BG lagi. "Wild sangatlah kat sane."

I stood up from my seat sambil mengipas muka saya with my hands.
"Kita belum nampak for real kan? Tidakkan lah kita mau dengar rumours saja."

Kelima-lima rakan sekuliah saya nampak kurang yakin, tapi dorang diam saja.

***

ZAYTAN.

Macam SETAN kan? Hahahaha!

So here we are... the moment of truth.

Not bad. Hmmm. The DJ remixed to Halsey's Bad At Love.

And surprisingly though... this is the only club after drinking and dancing for more than an hour, did not played Lady Gaga's Bad Romance. Hahahaha.

At hour 2nd hour, things are still in control.

"Best giler sini." BG gulped a shot.
"I ingatkan sini dangerous sangat." Selma bilang.

Ya, all the stories we heard about Zaytan seems like just... rumours. Banyak gang fights, drug dealings and all the bad stuff that no girls should know about.

"Itulah saya cakap." I took a shot and rolled my eyes at the girls. I'm getting tipsier by the minute. I predict if I don't stop within an hour, tetap saya tumbang ni.

Mira yang sedang menari kesiokkan buat muka bidak.
"Tapi Ira said hensem-hensem mamat kat sini. Takde pun hensem sangat."

Ahaaa, itu saya setuju.

Ada lah yang pass-pass good looking tapi tiada yang betul-betul boleh buat mata kami melekat.

Until...

Once Upon A BreakupWhere stories live. Discover now